suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn gru 02, 2013 2:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
lipa olsztyn pisze:
Zapłon ustawia się lampą jak w starszych autach nie potrzebny komputer.Znajdź w serwisówkach jaki kąt ma być i jedź do mechanika ustawi ci w kilka minut.


Zwykłą lampą jest trudno - nie ma łatwego dojścia do przewodów w/n. Trzeba mieć lampę dostosowaną do tego typu silnika (kiedyś ktoś na forum pisał jaka jest ok). I trzeba pamiętać o zworce serwisowej do ustawiania zapłonu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 03, 2013 2:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
danthe pisze:
I trzeba pamiętać o zworce serwisowej do ustawiania zapłonu.


A co to za ustrojstwo?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 9:01 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
viewtopic.php?f=8&t=1887&hilit=jak+ustawic+zaplon

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 05, 2013 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
danthe pisze:
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1887&hilit=jak+ustawic+zaplon


Dzięki, ale to chyba do 1.6 R4. Czy w 2.0 V6 nie będzie jednak inaczej?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 10:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
Byłem u mechanika, powiedział mi, że nie ustawi zapłonu na lampę (moja Vitara 2.0 V6 95r.) bo nie ma jak podłączyć kabla sygnałowego z lampy bo cewki są pojedyncze (bez tych gumowych przewodów) i musi podłączyć komputer i wtedy regulować tym czujnikiem z tyłu i patrzeć w komputer. Powiedział, że to nie jest aparat zapłonowy tylko czujnik halla (nie wiem nie znam się), że niby znaki na kołach są. Jak podłączyć lampę czy rzeczywiście trzeba przez komputer?

Dzięki za informacje.

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 11:05 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Pocek pisze:
Byłem u mechanika, powiedział mi, że nie ustawi zapłonu na lampę (moja Vitara 2.0 V6 95r.) bo nie ma jak podłączyć kabla sygnałowego z lampy bo cewki są pojedyncze (bez tych gumowych przewodów) i musi podłączyć komputer i wtedy regulować tym czujnikiem z tyłu i patrzeć w komputer. Powiedział, że to nie jest aparat zapłonowy tylko czujnik halla (nie wiem nie znam się), że niby znaki na kołach są. Jak podłączyć lampę czy rzeczywiście trzeba przez komputer?

Dzięki za informacje.

Jak ustawi zapłon patrząc w komputer, to będzie mistrz :)
Komputer dodaje jedynie wyprzedzenie wzgędem wartości początkowej ustawianej mechanicznie.
Nie wiem jak to w 2,0 V6 wygląda, ale na zwykłym silniku wygląda to tak:

Zdejmij przewód WN z pierwszego cylindra, zbliż go do masy i włącz zapłon.
Pokręcaj powoli ręcznie silnikiem aż nie przeskoczy iskra.
Patrzysz na podziałkę, czy przeskoczyła w odpowiednim momencie (odpowiedni moment jest podany w manualu :D ). Jeżeli nie, to regulujesz czujnikiem/aparatem.


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 12:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
kostuch pisze:
Pocek pisze:
Byłem u mechanika, powiedział mi, że nie ustawi zapłonu na lampę (moja Vitara 2.0 V6 95r.) bo nie ma jak podłączyć kabla sygnałowego z lampy bo cewki są pojedyncze (bez tych gumowych przewodów) i musi podłączyć komputer i wtedy regulować tym czujnikiem z tyłu i patrzeć w komputer. Powiedział, że to nie jest aparat zapłonowy tylko czujnik halla (nie wiem nie znam się), że niby znaki na kołach są. Jak podłączyć lampę czy rzeczywiście trzeba przez komputer?

Dzięki za informacje.

Jak ustawi zapłon patrząc w komputer, to będzie mistrz :)
Komputer dodaje jedynie wyprzedzenie wzgędem wartości początkowej ustawianej mechanicznie.
Nie wiem jak to w 2,0 V6 wygląda, ale na zwykłym silniku wygląda to tak:

Zdejmij przewód WN z pierwszego cylindra, zbliż go do masy i włącz zapłon.
Pokręcaj powoli ręcznie silnikiem aż nie przeskoczy iskra.
Patrzysz na podziałkę, czy przeskoczyła w odpowiednim momencie (odpowiedni moment jest podany w manualu :D ). Jeżeli nie, to regulujesz czujnikiem/aparatem.


Znaczy mówił że jedna osobą przestawia aparat a druga patrzy w komputer tak dokładnie powiedział, więc mechanicznie też jest przestawiane.

Jeśli chodzi o przewód wn to w moim silniku nie ma przewodów WN tylko na każda świecę idzie oddzielna cewka podpięta na kostkę 2 lub 3 pinową (nie pamiętam) i mówi, że nie ma jak podłączyć tego kabla sygnałowego od lampy. W przypadku jakby były przewody WN to tylko zapina i bez problemu.

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 12:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Pocek pisze:
Znaczy mówił że jedna osobą przestawia aparat a druga patrzy w komputer tak dokładnie powiedział, więc mechanicznie też jest przestawiane.

Jeśli chodzi o przewód wn to w moim silniku nie ma przewodów WN tylko na każda świecę idzie oddzielna cewka podpięta na kostkę 2 lub 3 pinową (nie pamiętam) i mówi, że nie ma jak podłączyć tego kabla sygnałowego od lampy. W przypadku jakby były przewody WN to tylko zapina i bez problemu.


Jeżeli taki niuans powala mechanika, to... ja bym zmienił mechanika.
Wystarczy wpiąć się przed cewką. Co za różnica czy sygnał wyzwalający błysk światła jest brany z części wysoko czy niskonapięciowej?
Do tego nawet żadna lampa nie jest potrzebna, tylko miernik uniwersalny (i odrobina inteligencji).


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 2:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
kostuch pisze:
Pocek pisze:
Znaczy mówił że jedna osobą przestawia aparat a druga patrzy w komputer tak dokładnie powiedział, więc mechanicznie też jest przestawiane.

Jeśli chodzi o przewód wn to w moim silniku nie ma przewodów WN tylko na każda świecę idzie oddzielna cewka podpięta na kostkę 2 lub 3 pinową (nie pamiętam) i mówi, że nie ma jak podłączyć tego kabla sygnałowego od lampy. W przypadku jakby były przewody WN to tylko zapina i bez problemu.


Jeżeli taki niuans powala mechanika, to... ja bym zmienił mechanika.
Wystarczy wpiąć się przed cewką. Co za różnica czy sygnał wyzwalający błysk światła jest brany z części wysoko czy niskonapięciowej?
Do tego nawet żadna lampa nie jest potrzebna, tylko miernik uniwersalny (i odrobina inteligencji).



No nie wiem, aż tak się nie znam na mechanice i właśnie mi coś nie pasowało i chciałem zasięgnąć rady.

Miernik natomiast mam :) a mógłbyś opisać jak to zrobić? Dzięki

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Post: sob gru 14, 2013 12:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Pocek pisze:

No nie wiem, aż tak się nie znam na mechanice i właśnie mi coś nie pasowało i chciałem zasięgnąć rady.

Miernik natomiast mam :) a mógłbyś opisać jak to zrobić? Dzięki


Spróbuj najpierw tak jak napisałem (najlepiej w dwie osoby):
Cytuj:
Zdejmij przewód WN z pierwszego cylindra, zbliż go do masy i włącz zapłon.
Pokręcaj powoli ręcznie silnikiem aż nie przeskoczy iskra.
Patrzysz na podziałkę, czy przeskoczyła w odpowiednim momencie (odpowiedni moment jest podany w manualu :D ). Jeżeli nie, to regulujesz czujnikiem/aparatem.

To samo (bez zdejmowania kabla WN) możesz sprawdzać miernikiem na wejściu cewki miernikiem.
Z tym że iskrę łatwiej zauważyć niż impuls wyzwalający. Zwłaszcza jak miernik jest z dolnej półki :)

ps.
Nie wiem czy w 2.0 v6 jest też magiczna zworka do ustawiania zapłonu. Skonsultuj to z manualem.


Na górę
Post: pn gru 16, 2013 10:52 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W tych silnikach nie ma przewodow WN takich jak w 1.6 wiec potrzebna jest inna lampa strobo.

viewtopic.php?f=6&t=6242

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 16, 2013 11:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
W tych silnikach nie ma przewodow WN wiec potrzebna jest inna lampa strobo.

viewtopic.php?f=6&t=6242


A jak się założy sondę lampy na tą cewko-fajkę, to nie wykryje wyładowania? :roll:
Kiedyś sobie zrobiłem taką "lampę stroboskopową" na diodach led. Była tak czuła, że wystarczyło zbliżyć tylko sondę pomiarową na 5cm do świecy żeby zaczęła migać.


Na górę
Post: pn gru 16, 2013 2:13 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ta lampa którą miałem nie chciała zadziałać.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 17, 2013 8:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
można by zrobić przejście na zasadzie: cewka - zwykły kabel wysokiego napięcia - świeca. auto odpali a na kabel założy się zwykłą lampę stroboskopową

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl