suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 14, 2009 10:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
ale czy jest dojście do tego zaworu od zewnątrz gaźnika? i na czym polega jego regulacja?
na schemacie widzę, gdzie on jest, ale u mnie nie mogę go zlokalizować


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: czw paź 15, 2009 7:19 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
romex pisze:
ale czy jest dojście do tego zaworu od zewnątrz gaźnika? i na czym polega jego regulacja?
na schemacie widzę, gdzie on jest, ale u mnie nie mogę go zlokalizować



miałem na mysli inna fotke ale trudno
patrząc z przodu samochodu w lewo od TPS nasz taki dekielek przykrecany na 3 srubki
pod tym dekielkiem jest to czego szukasz
regulacja polega na wkrecaniu bądz wykrecaniu tłoczka na srodku zaworka masz chyba srube amplową

uwaga trzeba zdjac korpus wtrysku bo od spodu obudowy zaworu jest blokada mała srubka ampulowa po poluzowaniu jej mozna regulowac zawór

pusciłem ci troche danych na meila :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob paź 17, 2009 11:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Właśnie u mnie tez na zimnym silniku obroty są od 1500-1800 obr. nie wiem czy to jest norma(1.6 8v)


Na górę
Post: ndz paź 18, 2009 1:00 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Na zimnym i stopniowo schodzą?
Jak tak to wszystko ok :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz paź 18, 2009 12:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Tak stopniowo schodzi. Dopytywałem się o obroty to powiedzieli mi ze jest coś z silniczkiem krokowym. I bądź tu mądry.


Na górę
Post: ndz paź 18, 2009 7:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Hmm :roll: to chyba dobrze jest

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt paź 23, 2009 9:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Znalazłem dzisiaj wreczcie czas na walkę z wysokimi obrotami przy rozruchu. Zgodnie z zaleceniami próbowałem regulować zawór obejściowy, wkręcałem, wykręcałem na wszystkie sposoby i nic, nadal wchodzi na 4 tyś. A może ten zawór jest uszkodzony? Chociaż zauważyłem jeszcze, z ejak wkręciłem go max do końca, to zaczął dymić i nie chciał zejść poniżej 2,5 tyś nawet na ciepłym silniku. Myślę więc, że pryczyna tkwi gdzieś indziej, ale gdzie? :shock: Ja to podejrzewam jakiś czujnik, który łapie temperaturę silnika i reguluje dawką paliwa, ale nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Tak, czy inaczej samochód stoi w garażu, a ja za tydzień musze sprzedać swój poprzedni i przyjdzie mi jeździć vitką.
Może ktoś poradził sobie juz z tym problemem. :cry:

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 10:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
No i naprawione. Przyczyną wysokich obrotów przy rozruchu był uszkodzony sterownik. Dopiero, gdy trafiłem na najlepszego, podobno elektryka w mieście, to poradził sobie w ciągu jednego dnia. Dzisiaj rano poraz pierwszy nie usłyszałem wycia silnika, tylko spokojną pracę na 1200, potem 800. Teraz mogę dopiero spokojnie spać :), pozdrawiam

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: sob gru 12, 2009 2:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
A u mnie teraz jak zimno zrobiło to obroty na 2000 lecą. I nie wiem czy jest ok?


Na górę
Post: sob lut 12, 2011 12:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Kopę lat :oops:

Mam pytanko - pewnie slaw zna odpowiedz :)
Mam wysokie obroty na cieplym. Trzyma 1500/min. Na lpg i benzynie.
Z innych dziwnych objawów, to "przyklejone" obroty. Po depnieciu przez chwile zostaja na np 3000 i schodzą do 2000, a później bardzo powoli do 1500 i stop - tak trzyma.

Wyczyściłem ISC, TPSowi wyczyściłem styki, ale nie przeprowadzalem regulacji...
Czy to moze byc ten magiczny tłoczek?

Z tego co rozumiem, to on odpowiada za szybkosc opadania obrotów... :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob lut 12, 2011 2:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Tak ogólnie u mnie się naprawiło tylko jak zwykle nie robię po jednej rzeczy i ciężko powiedzieć co.
Zrobiłem dwie rzeczy:
wyregulowałem zawory
wyczyściłem i ustawiłem odstęp na świecy na seryjne 0,8
Ale najważniejsze że pomogło :D


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 1:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja tez juz naprawilem. Okazalo sie, ze ten "odbojnik" przepustnicy sie zasyfil i podcisnienie nie dalo rady go ruszyc. Wyczyscilem i dziala :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 8:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:21 pm
Posty: 26
Lokalizacja: spode Gniezna :)
podepnę się pod temat, vitara 91 1,6 8v,:
codziennie prócz weekendów, jeżdżę bardzo krótkie odcinki
problemem były wysokie obroty - 2500-3000, które spadały na 1500 i dopiero po dogrzaniu na 1000
po wyczyszczeniu (przez mechanika) przepustnicy, silniczka krokowego, wymianie kopułki i palca, zaślepienie EGR jest tak:
odpalam -silnik ma 1200 - niby idealnie (silnik nie szarpie - da się normalnie jechać) ale po minucie (gdy auto stoi) albo po przejechaniu kilkuset metrów, już mam 1600, które nawet teraz przy plus 6,8 stC utrzymują się bardzo długo
gdy silnik się rozgrzeje obroty spadają i utrzymują się na wys. 800 do 1000 - w zasadzie nigdy nie trzyma idealnie 800np.

mam wrażenie, że to ssanie utrzymuje się za długo - jakaś podpowiedź? :)

_________________
Vitara Cabrio 91', 1,6 8V


Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2011 7:30 pm przez tim'j, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr mar 23, 2011 11:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:12 pm
Posty: 62
Lokalizacja: KARTUZY
a jeśli chodzi o zawory,to reguluje się na ciepłym silniku ? czy nie ma znaczenia ?
I jeszcze jedno vitara 1,6 8V ma silniczek krokowy?, bo słyszałem że tylko 16V ma

_________________
vitara 1,6 8V cabrio


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 7:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:21 pm
Posty: 26
Lokalizacja: spode Gniezna :)
kominiarz13 pisze:
a jeśli chodzi o zawory,to reguluje się na ciepłym silniku ? czy nie ma znaczenia ?
I jeszcze jedno vitara 1,6 8V ma silniczek krokowy?, bo słyszałem że tylko 16V ma


no właśnie - dlatego pisałem, że czyścił to mechanik... a faktycznie jest to TPS czy inne ustrojstwo - zielony w tym jestem :oops:

_________________
Vitara Cabrio 91', 1,6 8V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl