suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 6:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 24, 2012 8:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Chłodnica nie zawalona błotem? Również od strony wiatraka ;). jak zawalona to umyć karcherem - od strony silnika też śmiało lej.

W dieslu koło termostatu jest nasrane trochę kabli - w miarę delikatnie zobacz czy tam się coś nie poluzowało/przetarło itp. Może również termostat się przycina (wtedy trza wymienić)
Wisko pracuje jak Ci skacze temperatura?
Pół skali to sporo w dieslu - zwyczajowo jest tak jak w benzynach: 1/4 czy 1/3 skali, rośnie w terenie do 1/2 max. Zrób z tym porządek bo głowice w tym silniku nie lubią przegrzewania.

Edit; włączenie ogrzewania na max. i maxymalny nadmuch obniża trochę temperaturę?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob mar 24, 2012 11:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
po tak krótkim czasie to i tak nie powinno się tak odrazu zagrzać na połowę skali; może pompa płynu chłodzącego ?

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 3:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 5:48 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Norwegia
Wisko przy gorącym silniku pracuje tak samo jak zaraz po odpaleniu. Przy gorącym silniku zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest pełen (aż do korka) i bulgocze. Po zgaszeniu silnika też bulgocze jeszcze przez chwilę i słychać lekkie syczenie, chyba na korku chłodnicy. Odkręcenie ogrzewania w kabinie na full pomaga, momentalnie wskazówka idzie w dół. Mam nadzieję, że silnik nie jest uszkodzony i to tylko wina chłodnicy i pompy...

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 TD I/C , rocznik 1998


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 4:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
wisko jezeli jest cieply silnik powinno zlaczyc na stale wiatrak z walkiem napedzajacym tak ze na zgaszonym nie ruszy, jezeli jest silnik zimny to wiatrak powinien swobodnie sie obracac...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 4:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 5:48 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Norwegia
Paluchów nie pchałam, rozumiem, że przed odpaleniem wiatrakiem mogłabym pokręcić a po zgaszeniu samochodu nie dałoby się go ruszyć? Pytanie może głupie ale chcę się upewnić, że zrozumiałam ;)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 TD I/C , rocznik 1998


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 4:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
dokladnie jak mowisz, jak bedzie ci eply silnik to na zgaszonym silniku wiatrak powinien sie nie ruszac

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 5:48 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Norwegia
Na gorącym, zgaszonym silniku wiatrakiem da się pokręcić, z oporem ale dość lekkim.

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 TD I/C , rocznik 1998


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
to wisko do wymiany albo zmostowac na stale... :D, w razie jakbys myla chlodnice- to moze byc karcherem ale na niskim cisnieniu, bo pogorszysz sprawe z duzym cisnieniem a tez warto przemyc

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Jak silnik się zagrzewa to pomacaj węże idące od i do chłodnicy - które są cieple, które nie, które są miękkie, które twardnieją?

Płyn chłodzący nie ma domieszki oleju? w sensie nie wygląda jak, bo ja wiem, rosół?
Pod korkiem wlewowym oleju do silnika nie ma białego osadu, takiego jakby wosku?

..ale mam nadzieję że to poprostu termostat.

Tak sobie jeszcze gdybam - korek od chłodnicy siakiś zły? Coś kojarzę, że kilka osób miało tu jakieś problemy z chłodzeniem własnie przez zły abo przytkany korek.

eee, ja chłodnicę myję na chama mocno, od środka też ;)

edit - jak wisko to by było dobrze, w sensie nie strasznie drogo i bez rozbierania pół auta ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
wisko jest najtansze, jezeli weze gorne nie bylyby gorace to tez nie byloby ogrzewania ktore jest, termostat moze sie otwierac nie do konca, gdyby olej byl w plynie chlodnichym (nie moze byc jak "rosol" bo plyn tez jest tlusty) to ubywalo by oleju, gbyby plyn mieszal sie z olejem brakowalo by plynu :D, korek tez moze byc bo to uklad cisnieniowy dlatego tez warto go odkrecic i sprawdzic czy sie nie zacina, dalej nie polecam takiego mycia poniewaz te cieniutkie bblaszki na chlodnicy pod wplywem cisnienia sie zginaja i zmniejsza sie sprawnosc chlodnicy, Niedzwiedz sprawdz czy nie masz przykrzywionych tych blaszek (radiatorow) pomiedzy rurkami , na wszelki wypadek :P

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 5:48 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Norwegia
a jak zmostować wisko na stałe?? dam radę to zrobić sama, ew z jakąś niewielką pomocą? korek od chłodnicy odkręciłam i wywaliło mi płyn stamtąd. Oba węże są ciepłe i miękkie ale ten gruby cieplejszy. Co do mycia chłodnicy - wydaje mi się, że nie jest jakaś bardzo brudna żeby była potrzeba mycia, chyba, że to może w czymś pomóc to spróbuję.
płyn chłodniczy wygląda normalnie wg mnie - tzn nic nie wzbudza moich podejrzeń
na korku od oleju nie ma żadnych osadów

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 TD I/C , rocznik 1998


Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2012 5:46 pm przez Sylwia, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
wisko zeby zmostkowac ( chociaz ja tak robilem) wyciagnalem go, przewiercilem w dwoch miejscach na wylot, dopasowalem stozkowe sruby i od strony wiatraka nakretki, zamontowalem i nigdy nie mialem problemu... :D w zimie ciezej sie grzala ale poza tym ok, co do sprawdzania korka itd- zawsze na zimnym silniku bo jak pisalem to jest uklad cisnieniowy i mozna niezle sie poparzyc

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Chodzi o syf który siedzi między blaszkami, nie to co widać z zewnątrz.

W miarę rozgarnięty mechanik Ci zepnie wiatrak na stałe - trzeba go wyjąć i dolać oleju do łożyska, to może nawet na chwilę reanimować zdechłą wiskozę. Sama będziesz miała z tym problem.

gdzieś tu na forum był przepis jak to robić i jaki olej podchodzi.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 5:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 5:48 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Norwegia
Eh, chyba zacznę od wymiany termostatu, jak nie pomoże to może przynajmniej dowlokę się jakoś do Polski na gruntowniejsze naprawy.. z tym spinaniem wiatraka to nie wiem czy znajdzie się tu jakiś mądrala no i poza tym to co mnie odstrasza to koszty - ok. 10x tyle co w pl. A ja mam w planach całkiem sporo do zrobienia także wolałabym akurat tu wydać jak najmniej...Mogę się jeszcze pokusić o umycie chłodnicy, może akurat coś zdziałam :D
Dzięki bardzo za odzew :)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 TD I/C , rocznik 1998


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 6:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
poki tego nie zrobisz zawsze mozesz jezdzic z wlaczonym na max ogrzewaniem... :D poki w samochodzie sie plyn nie zagotuje to jest ok

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl