suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 08, 2013 10:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 02, 2013 6:26 pm
Posty: 24
Lokalizacja: świętokrzyskie
Piszesz że uszczelka którą dorobiłeś była rozerwana, może materiał niewłaściwy? Kolejna może też padła i stąd objawy. Sprawdź to.

_________________
Vitara 3D 1990r. 1.6 8v


Na górę
Post: sob lip 27, 2013 11:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 04, 2011 9:53 am
Posty: 49
i jak po podmiance kompa ?

_________________
1.6 8V cabrio+ podtlenek LPG na blosie
opony cooper STT 31" felgi ET-25

_________________________
Peugeot 2.0 CC
Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
Volvo 480 turbo


Na górę
Post: ndz lip 28, 2013 10:10 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Po podmiance kompa nic. Ale ostatnio kolejny raz zacząłem grzebać i znalazłem pewną usterkę dość istotną. Jeden luźny pin był przy komputerze który zasilał czujniki temp. cieczy i temp. powietrza. Jest dużo lepiej ale jeszcze nie do końca. Cały czas wydaje mi się że jest zmulony. Jedzie do 90 km/h i tyle. Nie wiem już co robić.


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 5:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Chłopaki pomóżcie bo jest masakra już. Ledwo się toczy Vitara. Zaczynam ją nienawidzić! Jestem prawie pewien że problem jest ze złym wyprzedzaniem zapłonu. Zbyt późny zapłon. Komputer podmieniony na używke ze szrotu. Mapsensor podmieniony od jeżdżącej vitary. Rozrząd i zawory ok. Acha i jeszcze jedno. Jak jej deptam przez chwile a potem jest np. z górki i hamuje biegiem to dwa razy tak cenzura w wydech że masakra. Jak zimny silnik to jeszcze jedzie po chwili coraz gorzej. Po dłuższym jeżdżeniu jest tragedia. Lepsza górka i dwójka ledwo starcza. Tłumik gorący aż śmierdzi. Kolektor czerwony jak żar w ognisku. Co decyduje o tym wyprzedzaniu tego zapłonu ? POMOCY !


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 5:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
... Co decyduje o tym wyprzedzaniu tego zapłonu ? POMOCY !

Dwie rzeczy decydują:
1. Mechaniczne ustawienie aparatu w podstawie (wyprzedzenie statyczne)
2. Wyprzedzenie dodawane przez komputer (dynamiczne).

To pierwsze ustawiasz na 10 stopni. Drugie się samo reguluje.
Może po prostu źle wetknięty aparat zapłonowy?


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Zapłon w tym momęcie jest na 10stopni. Kostuch bede próbował diagnozować twoim kabelkiem ale do tej pory nie było kiedy a musi mi pomóc kolega w zainstalowaniu. A co decyduje o tym żeby przyspieszyć zapłon i o ile? Dodam że na postoju jest ok. Wkręca się i chodzi w miare równo. Najgorzej jest jak się depta pod obciążeniem i jak bardzo nagrzany.


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Stawiam na zwarcie gdzieś w instalacji. Komp opóźnia zapłon, a zapłon powinien być wcześniejszy by silnik miał czas aby spalić mieszankę w sposób odpowiedni. Teraz spala niewłaściwie. Czyli zbyt późno. Czerwony kolektor wydechowy!!!!!!!!!!!! Strzały w wydech!!!!! Ewidentnie to wina zapłonu - tak samo jest na PB i LPG więc paliwo odpada.
Podmiana całej wiązki elektrycznej sterującej silnikiem wydaje się logiczna.
Jakieś jeszcze pomysły???

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 10:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Geochriss raczej ma racje. Myślę że to zapłon zawala. Ten tydzień się ciężko zapowiada. Organizuje rajd dla Dawida więc nie będzie czasu ale potem się zabieram za ten wehikuł.


Na górę
Post: pn wrz 02, 2013 9:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
Komp opóźnia zapłon,

Komputer NIGDY nie opóźni zapłonu.
Co najwyżej nie przyspieszy - taki efekt jest np jak jest włożona zworka ustalająca statyczny kąt zapłonu.

Może jeszcze być bardzo uboga mieszanka.
Wtedy spala się w wysokiej temperaturze i występują samozapłony, czyli strzelanie w wydech.


Na górę
Post: pn wrz 02, 2013 7:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kostuch pisze:
geochriss pisze:
Komp opóźnia zapłon,

Komputer NIGDY nie opóźni zapłonu.
Co najwyżej nie przyspieszy - taki efekt jest np jak jest włożona zworka ustalająca statyczny kąt zapłonu.

Może jeszcze być bardzo uboga mieszanka.
Wtedy spala się w wysokiej temperaturze i występują samozapłony, czyli strzelanie w wydech.

W takim razie który z instrumentów wg Ciebie oczywiście, reguluje zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu. Ten kąt zmienia się w funkcji obrotów.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn wrz 02, 2013 10:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
W takim razie który z instrumentów wg Ciebie oczywiście, reguluje zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu. Ten kąt zmienia się w funkcji obrotów.


Przecież napisałem:
Kod:
Dwie rzeczy decydują:
1. Mechaniczne ustawienie aparatu w podstawie (wyprzedzenie statyczne)
2. Wyprzedzenie dodawane przez komputer (dynamiczne).


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 10:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
[list=][/list]Z pomocą Kostucha (wielkie dzięki) udało się podłączyć Vitare.
Napisze jakie zachowania są najpierw. Auto muli. Po odpaleniu na zimnym jedzie w miare ok do póki się nie zagrzeje potem coraz bardziej muli. Bardzo grzeje się wydech. Wskazówka od paliwa idzie w dół w oczach. Śmierdzą spaliny. Gaz całkowicie odłączony (instalacja elektryczna którą wpinają gaziarze). Na dwóch sterownikach i dwóch kompletnych wtryskach czyli razem z przepustnicą jest to samo. Podmieniana. Sonda uniwersalna z Boscha założona kilka miesięcy temu. Auto po zdjęciu nogi z gazu (np jadąc z góry) czasem strzela w wydech. Momentami np. dojeżdżam do zakrętu redukuje bieg i potrafi ją na kilka sekund odciąć tak jak by zgasło auto. Niema wtedy reakcji na gaz po chwili zacznie pracować ponownie i jakoś się wlecze.
Zrobiłem kilka zrzutów ekranu podczas różnych zachowań silnika. Postaram się je jakoś opisać i wkleić żebyście rzucili okiem.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 10:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kosib pisze:
[list=][/list]Z pomocą Kostucha (wielkie dzięki) udało się podłączyć Vitare.
Napisze jakie zachowania są najpierw. Auto muli. Po odpaleniu na zimnym jedzie w miare ok do póki się nie zagrzeje potem coraz bardziej muli. Bardzo grzeje się wydech. Wskazówka od paliwa idzie w dół w oczach. Śmierdzą spaliny. Gaz całkowicie odłączony (instalacja elektryczna którą wpinają gaziarze). Na dwóch sterownikach i dwóch kompletnych wtryskach czyli razem z przepustnicą jest to samo. Podmieniana. Sonda uniwersalna z Boscha założona kilka miesięcy temu. Auto po zdjęciu nogi z gazu (np jadąc z góry) czasem strzela w wydech. Momentami np. dojeżdżam do zakrętu redukuje bieg i potrafi ją na kilka sekund odciąć tak jak by zgasło auto. Niema wtedy reakcji na gaz po chwili zacznie pracować ponownie i jakoś się wlecze.
Zrobiłem kilka zrzutów ekranu podczas różnych zachowań silnika. Postaram się je jakoś opisać i wkleić żebyście rzucili okiem.

Drugi zrzut - w zdrowym silniku (nie wiem, czy w 8V też) odcinka jest dopiero przy 7000 rpm.

Sprawdź ustawienie zapłonu. Na ile stopni masz ustawione wyprzedzenie zapłonu?

Świece, kable świeże?
Czy od 2000 obrotów jest wyczuwalna poprawa we wkręcaniu się silnika?

Było topić auto? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 10:48 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Znalazł się ten co nie topi ! Kable bosch nowe. Świece ok. Zapłon na 8 stopni


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 11:05 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Kolejne zrzuty


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl