suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 27, 2007 6:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Jak wyglada sprawa regulacji zaworow w 8V?
Samoregulacja?? Plytki?? czy na srubach??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 8:20 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
srubki :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 28, 2007 1:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
No to bedzie latwo :D


Na górę
Post: czw lip 17, 2008 11:20 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Jakie luzy na zimnym i ciepłym / ssące i wydechowe

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: czw lip 17, 2008 1:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;&a=67

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 8:52 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dzień dobry :D
Czeka mnie regulacja luzów zaworowych ...
Ostatnio robiłem to w maluchu (czyli daaaaawno temu), także spytam, może głupio, ale wolę ew. dokupić/dorobić sobie narzędzia zanim zabiorę się do roboty.
obcęgi, klucze płaskie (pewnie jakiś mały, 6 ?), szczelinomierz - starczy? (w maluchu starczało ;-) ) ... bo coś w Haynesie widziałem jakiś dziwny patent - coś w stylu giętkiej blaszki zakończonej "kluczem" :?: jeśli dobrze kojarzę ...
i jeszcze jedno pytanko - znacie może rozmiary o-ringów, które uszczelniają okolice świec, co by świece w kąpieli olejowej nie jeździły ? ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Z tego co pamiętam - do regulacji zaworów konieczne są (w 16v) klucz 10mm i śrubokręt płaski - dość szeroki ale i ostry.
Co do uszczelek pod otwory na świece - ja zastosowałem czarny silikon (uszczelka m in do misek olejowych) i działa. Jedno co warto zrobić to przy dokręcaniu pokrywy rozrządu w 16v to włożyć 2 klucze do świec w otwory bo bywa że pokrywa nie osiuje z otworami na świece i potem ciężko wykręcić świece - włożyć klucz.
Ale w 8v nie ma tego problemu.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A 16v to DOHC jest?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
nie ale świece wchodzą od góry w głowice przez pokrywe zaworów, niestety wałek jest jeden ale ma 16 krzywek - masa kręcenia śrubkami.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Chalski pisze:
Z tego co pamiętam - do regulacji zaworów konieczne są (w 16v) klucz 10mm i śrubokręt płaski - dość szeroki ale i ostry.
Co do uszczelek pod otwory na świece - ja zastosowałem czarny silikon (uszczelka m in do misek olejowych) i działa. Jedno co warto zrobić to przy dokręcaniu pokrywy rozrządu w 16v to włożyć 2 klucze do świec w otwory bo bywa że pokrywa nie osiuje z otworami na świece i potem ciężko wykręcić świece - włożyć klucz.
Ale w 8v nie ma tego problemu.

ok - to widzę, że nie będzie problemu z narzędziami ;-)
a czarny silikon olejoodporny ... mam go dość po Nissanie - tam nie szło inaczej jak na silikon pokrywy zaworów uszczelnić ... horror powraca? mam nadzieje, że nie - nie dam się i będę szukał tych oringów.
I dzięki za zwrócenie uwagi na otwory świec ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Ja posklejałem raz - niewielką ilością, byle wcześniej odtłuścić i mam spokój, a samochodem zrobiłem już ze 3000 mil - m in wczasy w Chorwacji gdzie temp nie spadała poniżej 30 stopni.
Warto zakupić mała tubkę dobrego silikonu.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 7:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Chalski pisze:
Ja posklejałem raz - niewielką ilością, byle wcześniej odtłuścić i mam spokój, a samochodem zrobiłem już ze 3000 mil - m in wczasy w Chorwacji gdzie temp nie spadała poniżej 30 stopni.
Warto zakupić mała tubkę dobrego silikonu.

Prawda - odtłuszczenie najważniejsze. Nie będę ukrywał, że jestem dość zaawansowanym użytkownikiem takiego silikonu :P ... niestety.
Dodatkowe rady:
1. odtłuścić wszystko ... 2 razy ;-)
2. nałożyć silikon, złożyć części i __lekko__ dokręcić
3. poczekać kilka godzin, żeby przeschło i dokręcić do końca :) znaczniej fajniej robi, niż dokręcane na 1 raz

... to jak, nikt nie wie jakie są rozmiary o-ringów przy świecach? ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn mar 15, 2010 10:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Koledzy,są jakieś nowe trendy w uszczelnianiu pokrywy zaworów,uszczelka padła po 1,5 roku?I podcieka mi olejem.
Kupiłem taką korkową Erlinga za 15zł bo lepszych jakoś nie było+dam silikon jak wyżej pisaliście.
Skasuje jeszcze luz zaworów przy okazji bo stukają jak w starym polonezie,jak tak patrzę to muszę odkręcać kolektor dolotowy dla ułatwienia dostępu? -edit: trzeba odkręcić dolot.

I porobione,wywaliło uszczelnienie bo odma była zapchana parafiną,warto jeszcze przeczyścić te "bypasy" prowadzące do kolektora dolotowego,i zawór pvc-czy jak go tam zwą.Około 3 godz bezstresowego dłubania dla laika jak ja.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 11:38 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Zulu pisze:
Koledzy,są jakieś nowe trendy w uszczelnianiu pokrywy zaworów,uszczelka padła po 1,5 roku?I podcieka mi olejem.
Kupiłem taką korkową Erlinga za 15zł bo lepszych jakoś nie było+dam silikon jak wyżej pisaliście.
Skasuje jeszcze luz zaworów przy okazji bo stukają jak w starym polonezie,jak tak patrzę to muszę odkręcać kolektor dolotowy dla ułatwienia dostępu? -edit: trzeba odkręcić dolot.

I porobione,wywaliło uszczelnienie bo odma była zapchana parafiną,warto jeszcze przeczyścić te "bypasy" prowadzące do kolektora dolotowego,i zawór pvc-czy jak go tam zwą.Około 3 godz bezstresowego dłubania dla laika jak ja.


Też nie mam jakiejś sprawdzonej uszczelki moja padła po pół roku i dalej leci olej, może lepiej dekiel od zaworów osadzić na silikonie ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl