suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 27, 2007 10:42 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 11:01 am
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Witam, a propos check engine w Vitara krótka 1,6 92 rok. Regularnie zapala mi się ta kontrolka. Ja ją resetuję zdejmując klemę, i jeżdże tak przez kilka dni. Następnie ni z gruchy ni z pietruchy, zapala się. Wiem, ze powinienem pojechac na komputer i sprawdzić, ale nic niepokojącego się nie dzieje z włączoną kontrolką. I mean, obroty w normie, nie spadają, nie idą w górę.
Czy może to być prebicie instalacji gdzieś w samochodzie?
Czy może to być spowodowane jazdą na około 3000 obrotach przez dłuższy okres czasu?
Czy mieszanka jest za bogata, np. za dużo powietrza w pewnym momencie zasysa, i wtrysk głupieje na kilka milisekund, stąd błąd?
Czy check engine pojawi mi się, gdy mam innego rodzaju problemy, jak np. braki w płynach: olej, chłodnica?, czy też dotyczy to tylko sondy lambda i wtrysku?
Ogólnie pytam, czy ktoś z forumowiczów tez spotkał się z takim problemem i byc może okazało się, że rozwiązanie jest banalne (albo nie).


Na górę
Post: sob sty 27, 2007 12:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
stefanson pisze:
Wiem, ze powinienem pojechac na komputer i sprawdzić


Na początek proponuję http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=2;3&a=21, a jeśli koniecznie chcesz zapłacić za podpięcie do kompa, to dam Ci swój nr konta :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 1:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 11:01 am
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Widziałem ten schemat, ale wygląda to wszystko dosyć skomplikowanie. Spróbuję jednak postąpić według wytycznych. Jak będę miał jakiś problem to nie omieszkam spytać.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 1:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Sprawdz najpierw jaki kod blyskowy ci wybije i potem szukaj. Mialem podobny problem po zmianie zegarow, zaczela mi sie zapalac ta kontrolka. Kasowalem i znow to samo. Okazalo sie ze zegary ktore mialem wczesniej posiadaly czujnik predkosci a te na ktore wymienilem chociaz w pelni sprawne byly od starszego modelu i bez czujnika. Po zamontowaniu czujnika problem sie skonczyl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 1:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
U mnie się pali od 7 lat i chodzi extra

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 4:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
stefanson pisze:
Widziałem ten schemat, ale wygląda to wszystko dosyć skomplikowanie.


Pozory mylą - chwila zabawy i zrobione.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 8:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
na "check engine" śmignąłem naście imprez i wszystkie w extremie, i dalej sie kutafon pali.......... nie mając najmniejszego wpływu na codzienne użytkowaie !!

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 29, 2007 8:37 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 11:01 am
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Też nie widzę, żeby miała ta kontrolka wpływ na samochód, ale jak już sie pali to po pierwsze wizualnie rozprasza jakas czerwona plamka na zegarach, po drugi cokolwiek by się nie działo, od szarpnięcia przy puszczeniu sprzęgła, a skończywszy na skrzypieniu dachu, to juz zastanawiasz się czy to nie czasem "check engine" :wink:
Ale furka śmiga, wczoraj po mokrym śniegu z check engine też po polach dawała sobie nieżle radę, ja, żona, dwójka bąków w fotelikach z tyłu i heja skrótem do teściów na obiad . Co prawda skrót dodał jakąś godzinę do normalnej trasy, ale nic za darmo :lol:

_________________
--------------------------------------
Vitara 1,6 V8 92r
Escort 1,8 V16 96r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 29, 2007 4:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
stefanson pisze:
Też nie widzę, żeby miała ta kontrolka wpływ na samochód, ale jak już sie pali to po pierwsze wizualnie rozprasza jakas czerwona plamka na zegarach, po drugi cokolwiek by się nie działo, od szarpnięcia przy puszczeniu sprzęgła, a skończywszy na skrzypieniu dachu, to juz zastanawiasz się czy to nie czasem "check engine" :wink:
Ale furka śmiga, wczoraj po mokrym śniegu z check engine też po polach dawała sobie nieżle radę, ja, żona, dwójka bąków w fotelikach z tyłu i heja skrótem do teściów na obiad . Co prawda skrót dodał jakąś godzinę do normalnej trasy, ale nic za darmo :lol:


Miałem kilka przygód z owa kontrolka.
Moje spostrzeżenia: Praca w trybie awaryjnym pozwala na jazdę, jednak nie sa wykorzystywane wszystkie dane które docieraja do kompa. Praktycznie mój silnik lepiej oddaje moc gdy wszystko jest ok. Gdy wywołam tryb awaryjny z kolei lepiej pracuje na wolnych obrotach i nie ma dziury w obrotach.
Ogólnie po......bane to wszystko, nie ma jak gaznik :roll:


Na górę
Post: śr lut 21, 2007 11:07 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 11:01 am
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Trochę to trwało, ale w końcu sprawdziłem. Kod błyskowy pokazuje wyraźnie 13, co by oznaczało, bład sondy lambda (lub jej obwodu).
Widzę jednak, że łyka silnik trochę oleju, czy może to powodować błąd w odczycie?
A jeżeli nie, to pewnie wymiana?

_________________
--------------------------------------

Vitara 1,6 V8 92r

Escort 1,8 V16 96r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 165
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Cytuj:
A jeżeli nie, to pewnie wymiana?


sondę Lambda pierwsze sprawdż na diagnostyce, ja płaciłem za sprawdzenie 14 zł i przynajmniej wiem, że ona jest ok.

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 09, 2007 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
gdyby ta kontrolka u mnie zgasła (na starym silniku) to dopiero miałbym dylemat :lol:

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 12:24 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
długo przed zgonem zgasła :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 11:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 14, 2006 11:31 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wyjmij żarówkę. Też mnie w@##@a. Zrobiłem to w 2000 roku :) i do dziś mam o jakieś 250 -300 tys więcej na szafie.

_________________
Od 2000 roku GEO TRACKER 1.6 8V 1992 Podliftowany na budzie + "snorkel" z OBI, dach z blachy aluminiowej po przebudowie nadwozia. TO JUŻ HISTORIA niestety :(
Ale był fajny :) Towarzyszył mi 9lat i przejechaliśmy razem około 400tys km .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 1:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Ja też jeżdże non stop na Check Engine co jest częste przy gazie. Odczyt kodu błyskowego mówi "sonda lambda pracuje pomimo odcięcia układu paliwowego" bo - idzie na gazie.
Drugi z kodów mówi - błąd czujnika prędkości. Dopóki nie zaświeci chceck engine to mi szarpie silnik jak zdejme noge z gazu - na check jest już ok.
Diagności łączą ten czujnik a ABSem ale ja im nie wierze i stawiam np na czujnik położenia przepustnicy a do tego mam już kiepskawy silnik krowowy powietrza. Ale nie chce mi sie tym zajmować i tak se jeżdże

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl