suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 11, 2013 10:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 7:44 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Konkretnie chodzi mi o silnik 1,8 lub 1,8 IS . Aktualnie jestem w trakcie przekładki i chciałem porównać rozwiązania :)

_________________
www.skleplakiernika.pl
-baranki
-konserwacje
-masy uszczelniające
-papiery ścierne
-podkłady
-spraye
-pasty i gąbki polerskie


-Vitara 1.6 8v 3D Blaszanka


Na górę
Post: śr cze 12, 2013 5:01 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ma co najmniej dwóch ludzi tutaj.
Milas i jeszcze ktoś w białej vitarce.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr cze 12, 2013 8:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
jeszcze byla czerwona, ale zostala juz sprzedana dalej :)

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 12:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 7:44 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Panowie rozpoczynam swap w przyszłym tygodniu jeśli możecie to zapodajcie jakieś info o waszych rozwiązaniach . Zostawiam skrzynie od bmw i łączymy ją z reduktorem Vitarki . Silnik 1.8 110 KM z BMW.

_________________
www.skleplakiernika.pl
-baranki
-konserwacje
-masy uszczelniające
-papiery ścierne
-podkłady
-spraye
-pasty i gąbki polerskie


-Vitara 1.6 8v 3D Blaszanka


Na górę
Post: sob lip 06, 2013 12:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
jak chcesz to rób swapa ale mnie osobiście to to rozwiązanie nie leży bo ;
silnik vitary jest nie zajebliwy i mało awaryjny jak rozrząd ci pękni to do domu i nowy pasek i dalej cheja bez kolizyjny
po 2 jest to lekki silnik i prosty w budowie 1,6-8v nowe używane silniki kosztują 1200zł średnio
3 silnik jest przystosowany do auta terenowego to znaczy do obciążeń przechyłów i topienia jak lekko go się uszczelni :twisted:

silnik BMW moc jest całe 110 koni nie wiele więcej niż vitara miske musisz przerobić bo jak będziesz na przechyłach długo stał to zatrzeć się może
moment obrotowy terz mocniejszy to na + ale napędy już nie mają lekko przy 80 koniach to przy 110 będzie co wyjazd naprawa to się = kasa
elektryka jest skomplikowana i więcejjej jest niż w vitarze a podłączenie redykyora vitary do skrzyni BMW to życze powodzenia łańcuch powie dowidzenia po pierszym strzale z sprzęgła

PS atak po za tym to jak ty chcesz połączyć reduktor vitary z skrzynią BMW reduktor vitary nie ma nawet 1 ucha żeby go do ramy przykręcić bo jest zespolony ze skrzynią biegów więc jak ładujesz BMW silnik to reduktor samuraj 1,3


Na górę
Post: sob lip 06, 2013 5:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
becki06 pisze:
silnik vitary jest nie zajebliwy...

M40 z bmw tez jest niczego sobie - masa dzieciaków je katuje na parkingach i idą dalej w eter jako niekatowane :lol:

becki06 pisze:
silnik BMW moc jest całe 110 koni nie wiele więcej niż vitara

nie zapominaj że są to konie BMW - mam e30 1.6i no i z trudem przyznaje ze 1.6 z vitarki się zdeczka chowa - ale pewnie to kwestia przekładni

becki06 pisze:
elektryka jest skomplikowana i więcej jej jest niż w vitarze

nie ma tragedii - rozbierałem już 4 be'emki wlasnie z silnikiem M40 czyli to 1.6/1.8 i nie byłoby strasznie, wiązke od komputera puszczasz w środek i po zawodach (jest tylko jedna wiązka nic skomplikowanego)

a co do łączenia skrzyni z BMW i reduktora to sam jestem ciekaw, bo miałem już taką wizje ale wykonanie mnie przeraziło więc se odpuściłem

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob lip 06, 2013 10:46 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
becki06 pisze:
nowe używane silniki

:mrgreen:
A są nowe nowe albo używane używane?


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 2:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
nowe nowe są suzuki santana 2013 rok silnik taki sam jak vitary a nowy :D
ja tam wiem jedno że w motaniu trzeba mieć umiar bo można bardzo łatwo pomnik zrobić albo jeżdzący wychodek z napendem 4x4
a ja tam się nie czaiłem nad motaniem silników z innych aut tylko zakupiłem se silnik z 2007 roku od santany i wymieniłem za całe 1200 zł i działa JESZCZE :twisted:


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 2:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 7:44 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Panowie nie panikujcie...ten silnik BMW ma zaledwie 110 KM. To jest o kilka koni więcej od 1.6 16v a dużo mniej od 2.5 Vitarowskich V6...więc co tu ma sie dziać.. Jedno jest pewne że silnik Bmw jest trwalszy , i lepiej się wkręca.
Co mi po silniku 1.6 8v jak na dwójce przy stromym podjeździe prawie gaśnie. Troszkę mocy się przyda...a od jeżdżenia na pierwszym biegu wyskoczyły mi korby :)

_________________
www.skleplakiernika.pl
-baranki
-konserwacje
-masy uszczelniające
-papiery ścierne
-podkłady
-spraye
-pasty i gąbki polerskie


-Vitara 1.6 8v 3D Blaszanka


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 5:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 05, 2009 5:04 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Kaszuby/Goręczyno
jak chcesz wstawiać to wstaw 1.8 i.s
80 a 110 nie ma dużej różnicy

ja mam baleno 120KM i już mi chodzi po głowie inny silnik

_________________
Vitara 1.8 is silverki 33" a reszta już sam nie wiem:)


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 6:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
Suchy pisze:
ja mam baleno 120KM i już mi chodzi po głowie inny silnik

kiedy sprzedajesz i ile chcesz :mrgreen: :mrgreen: :?:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 4:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 7:44 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Po dość długiej przerwie zaczyna się budowa mojego Auta...Jacek zaczyna działać !!! W tym sezonie na pewno polatamy :) Serce już prawie przeszczepione - ale zostało jeszcze wiele pracy . Postaram się w miarę na bieżąco was informować o postępach... i wrzucić jakąś fotkę .

Jedno co jest pewne to to że silnik + skrzynia od BMW + reduktor Vitara .


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
www.skleplakiernika.pl
-baranki
-konserwacje
-masy uszczelniające
-papiery ścierne
-podkłady
-spraye
-pasty i gąbki polerskie


-Vitara 1.6 8v 3D Blaszanka


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 4:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 7:44 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Dla ciekawych:

Mosty zostawiam puki co od Vitary. Jeżeli zaczną się sypać dość często to zastanowię się nad mostami od Samuraia.

parametry tego silnika są takie :

M40 B18 (318i)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 81 mm
Pojemność 1796 cm?
Stopień sprężania z katalizatorem 8,8:1
Stopień sprężania bez katalizatora 8,8:1
Moc maksymalna z katalizatorem 83 kW przy 5500 obr/min
Moc maksymalna bez katalizatora 85 kW przy 5500 obr/min
Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min)
Maksymalny moment obrotowy z katalizatorem 162 Nm przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy bez katalizatora 165 Nm przy 4250 obr/min
Typ układu rozrządu Pojedynczy wałek w głowicy cylindrów (SOHC)


Dla porównania Vitara 1.6 8v ma moment taki : 120 Nm (3500 obr./min) przy silniku 1.6 16v wygląda to tak : 135 Nm (4000 obr./min)
więc różnica jest dość spora.

W moim przypadku patrzymy na opcję bez katalizatora czyli będzie to : 165 Nm przy 4250 obr/min

Myślę że całkiem nieźle. :)

W mojej ocenie Vitarce brakowało mocy ale wcale nie dużo..oryginalny silnik naprawdę dawał rade ale parę koni zawsze brakowało...szczególnie 2 bieg był czasami nie osiągalny przy dobrym wklejeniu .

_________________
www.skleplakiernika.pl
-baranki
-konserwacje
-masy uszczelniające
-papiery ścierne
-podkłady
-spraye
-pasty i gąbki polerskie


-Vitara 1.6 8v 3D Blaszanka


Na górę
Post: czw lip 25, 2013 6:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Ostatnio na rajdach w okolicy widuje Vitarę z mostem UAZ i silnikiem (rzekomo) BMW 2.8 ~200 koni.
Oj robi to, robi...

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: czw lip 25, 2013 9:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
majkel44 pisze:
Dla porównania Vitara 1.6 8v ma moment taki : 120 Nm (3500 obr./min) przy silniku 1.6 16v wygląda to tak : 135 Nm (4000 obr./min)
więc różnica jest dość spora.

W moim przypadku patrzymy na opcję bez katalizatora czyli będzie to : 165 Nm przy 4250 obr/min

Myślę że całkiem nieźle. :)


Czyli trzeba kręcić silnik sporo wyżej.
Do szybkich OSów może i fajne, ale w lagier... :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl