suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 10, 2013 6:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Jest afera!

Zmieniłem silnik, skrzynie AT, wiązkę, komputery(silnik, skrzynia, immo) bo zachciało mi się automata i silnika w lepszej kondycji z prawie nowym rozrządem..
Problem w tym, ze wiązka jest od cewek 2pinowych a ja mam 3pinowe. Jest dodatkowy kabelek (czarno-pomarańczowy) który prowadzi do kompa i na silnik.
Zmieniłem krótką wiązkę na silniku na 3piny a w głównej uciąłem 2pinowe wtyczki i wlutowałem 3pinowe do każdej dolutowałem trzeci czarno-pomarańczowy-wszystko tak jak w wiązce z cewkami 3pinowymi.
Mogłoby się wydawać, ze jest wszystko ok więc wkładam aku, przekręcam kluczyk i kręci ale nie odpala.
Nie ma iskry, paliwem śmierdzi (jeszcze niemieckim :lol: ) więc pytanie co jest pięć?
Nie pamiętam już teraz czy po przekręceniu na zapłon check się zapala i po chwili gaśnie czy gaśnie dopiero po odpaleniu? U mnie pali się cały czas.

Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej i czujnika w filtrze powietrza.

Podłączyłem komputer silnika, immo-komp i pierścień z manuala i to samo więc chyba nie jest to walnięte immo?
Swoją drogą czy taka konfiguracja z podmienionym kompem od manuala będzie dobra, czy komputer od skrzyni jest jakoś skonfigurowany z kompem od silnika i musi być to jeden zestaw?
Czy da rade dezaktywować immo w tych modelach? ok 5 lat temu było to niemożliwe, przynajmniej wszyscy elektronicy z okolicy tak twierdzili. Teraz słyszałem, ze się da..
Jeśli nie to można sklonować komputer bez immo...

Na co stawiacie?
Uszkodzony czujnik położenia wałka?


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 9:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
sory ale wez go najpierw wyblyskaj kodami bledow , bo to moze byc jakas cenzura totalna, przy takiej operacji nie trudno o pomylke

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 12:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest.
Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze.
Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..?
Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry.


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 1:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Robsik,
A schemat przynajmniej masz przed oczami, czy tak na pałę łączysz kabelki? :roll:


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 1:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Schematu nie mam..


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 11:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 18, 2010 3:17 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej
Tu może kryć się wytłumaczenie-jeżeli skrzynia jest w innym położeniu niż parking nie odpalisz silnika blokada więc może nie być iskry

_________________
Wszystkie Vitary sprzedane :mrgreen:


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 6:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 12:05 am
Posty: 132
Lokalizacja: Mszana Dolna
Robsik pisze:
Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest.
Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze.
Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..?
Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry.


Z tego co się dowiedziałem od kolegi, bo schematu też nie miałem, przy cewce 2pinowej iskra pojawia się wraz z pojawieniem się napięcia na cewce, natomiast przy cewce 3pinowej napięcie cały czas jest podłączone do cewki, a właśnie ten trzeci pin służy jako spust który załącza cewkę.
Jeżeli to prawda to trzeba by się dowiedzieć jakie napięcie jest podłączone na stałe do cewki 3pinowej i o jakiej wartości jest impuls sterujący i można by było coś pokombinować.

_________________
GVI 2.0, zawias +4", 235/70r16


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 12:40 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
W starszych autach na szczęście wszędzie spotykamy napięcie 12V, a nie jakieś chore 3V... :wink:
Jak podłączyłeś masę i kabel dający impulsowo 12V, to spróbuj na pozostały pin podać +12V na stałę i sprawdź, czy działa :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl