suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11074
Strona 1 z 1

Autor:  Robsik [ ndz lis 10, 2013 6:23 pm ]
Tytuł:  brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Jest afera!

Zmieniłem silnik, skrzynie AT, wiązkę, komputery(silnik, skrzynia, immo) bo zachciało mi się automata i silnika w lepszej kondycji z prawie nowym rozrządem..
Problem w tym, ze wiązka jest od cewek 2pinowych a ja mam 3pinowe. Jest dodatkowy kabelek (czarno-pomarańczowy) który prowadzi do kompa i na silnik.
Zmieniłem krótką wiązkę na silniku na 3piny a w głównej uciąłem 2pinowe wtyczki i wlutowałem 3pinowe do każdej dolutowałem trzeci czarno-pomarańczowy-wszystko tak jak w wiązce z cewkami 3pinowymi.
Mogłoby się wydawać, ze jest wszystko ok więc wkładam aku, przekręcam kluczyk i kręci ale nie odpala.
Nie ma iskry, paliwem śmierdzi (jeszcze niemieckim :lol: ) więc pytanie co jest pięć?
Nie pamiętam już teraz czy po przekręceniu na zapłon check się zapala i po chwili gaśnie czy gaśnie dopiero po odpaleniu? U mnie pali się cały czas.

Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej i czujnika w filtrze powietrza.

Podłączyłem komputer silnika, immo-komp i pierścień z manuala i to samo więc chyba nie jest to walnięte immo?
Swoją drogą czy taka konfiguracja z podmienionym kompem od manuala będzie dobra, czy komputer od skrzyni jest jakoś skonfigurowany z kompem od silnika i musi być to jeden zestaw?
Czy da rade dezaktywować immo w tych modelach? ok 5 lat temu było to niemożliwe, przynajmniej wszyscy elektronicy z okolicy tak twierdzili. Teraz słyszałem, ze się da..
Jeśli nie to można sklonować komputer bez immo...

Na co stawiacie?
Uszkodzony czujnik położenia wałka?

Autor:  vaiker [ ndz lis 10, 2013 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

sory ale wez go najpierw wyblyskaj kodami bledow , bo to moze byc jakas cenzura totalna, przy takiej operacji nie trudno o pomylke

Autor:  Robsik [ pn lis 11, 2013 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest.
Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze.
Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..?
Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry.

Autor:  kostuch [ pn lis 11, 2013 1:08 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Robsik,
A schemat przynajmniej masz przed oczami, czy tak na pałę łączysz kabelki? :roll:

Autor:  Robsik [ pn lis 11, 2013 1:15 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Schematu nie mam..

Autor:  aniol [ pn lis 11, 2013 11:17 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej
Tu może kryć się wytłumaczenie-jeżeli skrzynia jest w innym położeniu niż parking nie odpalisz silnika blokada więc może nie być iskry

Autor:  pietrek [ sob lis 23, 2013 6:51 pm ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

Robsik pisze:
Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest.
Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze.
Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..?
Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry.


Z tego co się dowiedziałem od kolegi, bo schematu też nie miałem, przy cewce 2pinowej iskra pojawia się wraz z pojawieniem się napięcia na cewce, natomiast przy cewce 3pinowej napięcie cały czas jest podłączone do cewki, a właśnie ten trzeci pin służy jako spust który załącza cewkę.
Jeżeli to prawda to trzeba by się dowiedzieć jakie napięcie jest podłączone na stałe do cewki 3pinowej i o jakiej wartości jest impuls sterujący i można by było coś pokombinować.

Autor:  zax [ ndz lis 24, 2013 12:40 am ]
Tytuł:  Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe

W starszych autach na szczęście wszędzie spotykamy napięcie 12V, a nie jakieś chore 3V... :wink:
Jak podłączyłeś masę i kabel dający impulsowo 12V, to spróbuj na pozostały pin podać +12V na stałę i sprawdź, czy działa :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/