suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11074 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Robsik [ ndz lis 10, 2013 6:23 pm ] |
Tytuł: | brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Jest afera! Zmieniłem silnik, skrzynie AT, wiązkę, komputery(silnik, skrzynia, immo) bo zachciało mi się automata i silnika w lepszej kondycji z prawie nowym rozrządem.. Problem w tym, ze wiązka jest od cewek 2pinowych a ja mam 3pinowe. Jest dodatkowy kabelek (czarno-pomarańczowy) który prowadzi do kompa i na silnik. Zmieniłem krótką wiązkę na silniku na 3piny a w głównej uciąłem 2pinowe wtyczki i wlutowałem 3pinowe do każdej dolutowałem trzeci czarno-pomarańczowy-wszystko tak jak w wiązce z cewkami 3pinowymi. Mogłoby się wydawać, ze jest wszystko ok więc wkładam aku, przekręcam kluczyk i kręci ale nie odpala. Nie ma iskry, paliwem śmierdzi (jeszcze niemieckim ![]() Nie pamiętam już teraz czy po przekręceniu na zapłon check się zapala i po chwili gaśnie czy gaśnie dopiero po odpaleniu? U mnie pali się cały czas. Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej i czujnika w filtrze powietrza. Podłączyłem komputer silnika, immo-komp i pierścień z manuala i to samo więc chyba nie jest to walnięte immo? Swoją drogą czy taka konfiguracja z podmienionym kompem od manuala będzie dobra, czy komputer od skrzyni jest jakoś skonfigurowany z kompem od silnika i musi być to jeden zestaw? Czy da rade dezaktywować immo w tych modelach? ok 5 lat temu było to niemożliwe, przynajmniej wszyscy elektronicy z okolicy tak twierdzili. Teraz słyszałem, ze się da.. Jeśli nie to można sklonować komputer bez immo... Na co stawiacie? Uszkodzony czujnik położenia wałka? |
Autor: | vaiker [ ndz lis 10, 2013 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
sory ale wez go najpierw wyblyskaj kodami bledow , bo to moze byc jakas cenzura totalna, przy takiej operacji nie trudno o pomylke |
Autor: | Robsik [ pn lis 11, 2013 12:43 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest. Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze. Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..? Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry. |
Autor: | kostuch [ pn lis 11, 2013 1:08 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Robsik, A schemat przynajmniej masz przed oczami, czy tak na pałę łączysz kabelki? ![]() |
Autor: | Robsik [ pn lis 11, 2013 1:15 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Schematu nie mam.. |
Autor: | aniol [ pn lis 11, 2013 11:17 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Nie mam jeszcze podpiętego lewarka od skrzyni automatycznej Tu może kryć się wytłumaczenie-jeżeli skrzynia jest w innym położeniu niż parking nie odpalisz silnika blokada więc może nie być iskry |
Autor: | pietrek [ sob lis 23, 2013 6:51 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
Robsik pisze: Wlutowałem jedną wtyczkę 2pinową i iskra jest. Najprościej byłoby po prostu wrócić do cewek 2pinowych ale mam tylko 3sztuki i patrząc przyszłościowo lepiej mieć 3pinowe bo są o połowę tańsze. Teraz pytanie jak wlutować wtyczki od cewek 3pinowych w wiązkę z 2pinowymi cewkami..? Podłączenie kolorami kabelków nie daje efektu bo nie ma iskry. Z tego co się dowiedziałem od kolegi, bo schematu też nie miałem, przy cewce 2pinowej iskra pojawia się wraz z pojawieniem się napięcia na cewce, natomiast przy cewce 3pinowej napięcie cały czas jest podłączone do cewki, a właśnie ten trzeci pin służy jako spust który załącza cewkę. Jeżeli to prawda to trzeba by się dowiedzieć jakie napięcie jest podłączone na stałe do cewki 3pinowej i o jakiej wartości jest impuls sterujący i można by było coś pokombinować. |
Autor: | zax [ ndz lis 24, 2013 12:40 am ] |
Tytuł: | Re: brak iskry | zamiana cewek 2pinowych na 3pinowe |
W starszych autach na szczęście wszędzie spotykamy napięcie 12V, a nie jakieś chore 3V... ![]() Jak podłączyłeś masę i kabel dający impulsowo 12V, to spróbuj na pozostały pin podać +12V na stałę i sprawdź, czy działa ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |