suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11183 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gofer22 [ wt lis 26, 2013 7:18 pm ] |
Tytuł: | ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
Witam posiadam x90 z silnikiem 1,6 16v (bez kolizyjny) i mam problem nie bardzo wiem jak ustawić rozrząd ( są cztery opcje górne koło ma dwa znaki E i I żeby tego było mało koło można przestawić bo są dwa wycięcia na klin) która opcja jest prawidłowa?? I jak ustawić zapłon tzn na którym cylindrze ma być zapłon 1?? zgodnie z znakami?? Czy zworke wkłada się w tą kostkę przy lampie?? Dziękuje z góry za odpowiedz?? |
Autor: | zbys19 [ wt lis 26, 2013 7:27 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
hmmm 16v bezkolizyjny?? pierwsze słyszę ![]() ![]() wszystko było na forum (opcja taka,,szukaj'') |
Autor: | gofer22 [ wt lis 26, 2013 7:33 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
Przeglądałem i nie mogę sobie poradzić z info o dwóch znakach na górnym kole. |
Autor: | Przemas601 [ wt lis 26, 2013 8:25 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
Ustaw pierwszy cylinder w GMP i wtedy załóż małe kółko znakiem do góry,tak,żeby się pokryło ze znakiem na bloku. Koła wałków rozrządu, E to exhaust,czyli wydechowy, I to inlet,czyli ssący. Zakładasz kółka tak,żeby klin na ssącym był na I, a na wydechowym na E,potem obracasz trochę wałem,żeby nie był kolizji i ustawiasz znaki na wałkach pionowo do góry na odnośniki,potem przekręcasz z powrotem wał korbowy. Zakładasz pasek,robisz dwa pełne obroty wałem i sprawdzasz poprawność ustawienia. |
Autor: | gofer22 [ wt lis 26, 2013 8:55 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
Przemas601 pisze: Ustaw pierwszy cylinder w GMP i wtedy załóż małe kółko znakiem do góry,tak,żeby się pokryło ze znakiem na bloku. Koła wałków rozrządu, E to exhaust,czyli wydechowy, I to inlet,czyli ssący. Zakładasz kółka tak,żeby klin na ssącym był na I, a na wydechowym na E,potem obracasz trochę wałem,żeby nie był kolizji i ustawiasz znaki na wałkach pionowo do góry na odnośniki,potem przekręcasz z powrotem wał korbowy. Zakładasz pasek,robisz dwa pełne obroty wałem i sprawdzasz poprawność ustawienia. Koła na wale nie da się przestawić ( a znak nie pokrywa się jak jest ustawiony GMP . W głowicy jest jeden wałek z kołem które ma dwa znaki i pasuje w dwóch opcjach na klin . Dzięki za radę ale z tego co zrozumiałem z twojego opisu to by działało jak koła by były zakładane na stożek . Czy ja może czegoś nie kumam????? |
Autor: | kostuch [ śr lis 27, 2013 11:33 am ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
zbys19 pisze: hmmm 16v bezkolizyjny?? pierwsze słyszę ![]() ![]() wszystko było na forum (opcja taka,,szukaj'') Znaczy: auto nie brało udziału w wypadku ani kolizji ![]() Ja bym przy takich wątpliwościach udał się do jakiegoś warsztatu. Przy złym montażu straty mogą być zauważalne... |
Autor: | gofer22 [ pt lis 29, 2013 10:43 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
rozrząd zrobiony. ![]() |
Autor: | gembus [ sob gru 07, 2013 4:46 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v |
Prawda sa dwa znaki nie ma ruznicy który dasz tylko musisz pamietac ze jak dajesz na E to musi sie pokryc z kropką na e jak masz problem i ustawiasz rozrząd to pierwsze ustaw na znak wal i cofnij o 45 stopni mozesz wtedy kręcic wałkiem rozrzadu i nie uszkodzisz nic.Potem ustawiasz dolny na znak i wkładasz pasek. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |