suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11183
Strona 1 z 1

Autor:  gofer22 [ wt lis 26, 2013 7:18 pm ]
Tytuł:  ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

Witam posiadam x90 z silnikiem 1,6 16v (bez kolizyjny)
i mam problem nie bardzo wiem jak ustawić rozrząd ( są cztery opcje górne koło ma dwa znaki E i I żeby tego było mało koło można przestawić bo są dwa wycięcia na klin) która opcja jest prawidłowa??
I jak ustawić zapłon tzn na którym cylindrze ma być zapłon 1?? zgodnie z znakami??
Czy zworke wkłada się w tą kostkę przy lampie??
Dziękuje z góry za odpowiedz??

Autor:  zbys19 [ wt lis 26, 2013 7:27 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

hmmm 16v bezkolizyjny?? pierwsze słyszę :roll: :wink:
wszystko było na forum (opcja taka,,szukaj'')

Autor:  gofer22 [ wt lis 26, 2013 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

Przeglądałem i nie mogę sobie poradzić z info o dwóch znakach na górnym kole.

Autor:  Przemas601 [ wt lis 26, 2013 8:25 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

Ustaw pierwszy cylinder w GMP i wtedy załóż małe kółko znakiem do góry,tak,żeby się pokryło ze znakiem na bloku. Koła wałków rozrządu, E to exhaust,czyli wydechowy, I to inlet,czyli ssący. Zakładasz kółka tak,żeby klin na ssącym był na I, a na wydechowym na E,potem obracasz trochę wałem,żeby nie był kolizji i ustawiasz znaki na wałkach pionowo do góry na odnośniki,potem przekręcasz z powrotem wał korbowy. Zakładasz pasek,robisz dwa pełne obroty wałem i sprawdzasz poprawność ustawienia.

Autor:  gofer22 [ wt lis 26, 2013 8:55 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

Przemas601 pisze:
Ustaw pierwszy cylinder w GMP i wtedy załóż małe kółko znakiem do góry,tak,żeby się pokryło ze znakiem na bloku. Koła wałków rozrządu, E to exhaust,czyli wydechowy, I to inlet,czyli ssący. Zakładasz kółka tak,żeby klin na ssącym był na I, a na wydechowym na E,potem obracasz trochę wałem,żeby nie był kolizji i ustawiasz znaki na wałkach pionowo do góry na odnośniki,potem przekręcasz z powrotem wał korbowy. Zakładasz pasek,robisz dwa pełne obroty wałem i sprawdzasz poprawność ustawienia.

Koła na wale nie da się przestawić ( a znak nie pokrywa się jak jest ustawiony GMP .
W głowicy jest jeden wałek z kołem które ma dwa znaki i pasuje w dwóch opcjach na klin .
Dzięki za radę ale z tego co zrozumiałem z twojego opisu to by działało jak koła by były zakładane na stożek .
Czy ja może czegoś nie kumam?????

Autor:  kostuch [ śr lis 27, 2013 11:33 am ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

zbys19 pisze:
hmmm 16v bezkolizyjny?? pierwsze słyszę :roll: :wink:
wszystko było na forum (opcja taka,,szukaj'')


Znaczy: auto nie brało udziału w wypadku ani kolizji :wink:
Ja bym przy takich wątpliwościach udał się do jakiegoś warsztatu. Przy złym montażu straty mogą być zauważalne...

Autor:  gofer22 [ pt lis 29, 2013 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

rozrząd zrobiony. :D

Autor:  gembus [ sob gru 07, 2013 4:46 pm ]
Tytuł:  Re: ustawienie rozrządu i zapłonu 1,6 16v

Prawda sa dwa znaki nie ma ruznicy który dasz tylko musisz pamietac ze jak dajesz na E to musi sie pokryc z kropką na e jak masz problem i ustawiasz rozrząd to pierwsze ustaw na znak wal i cofnij o 45 stopni mozesz wtedy kręcic wałkiem rozrzadu i nie uszkodzisz nic.Potem ustawiasz dolny na znak i wkładasz pasek.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/