suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 28, 2013 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Od dłuższego czasu poszukuje zagubionej mocy. Vitka ledwo jedzie 100 km/h. I na Pb i na LPG. Silnik pracuje równo. Oleju nie bierze ani grama. Sprawdzone wszystkie czujniki. Rozrząd cichy. Kompresja ok. Wydaje mi się, że utrata mocy nastąpiła po utracie ostatniego tłumika (tego małego). Czy to możliwe? Co jeszcze sprawdzić?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 9:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Co znaczy kompresja ok?
Ile na czwórce wyciąga?
Filtr powietrza/paliwa/gazu kiedy zmieniane?
Wrzuć dwójkę i gaz do oporu. Równo przyspiesza do 4000 rpm, potem szybciej do około 5600 i potem nie jedzie?
Jak są jakieś zaburzenia, to niewydolność albo układu paliwowego albo powietrza brak.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 7:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Hej. Na każdym biegu wkręca się równo, ale nie daje to efektu jaki powinno dawać 100 kW przy tak lekkim aucie. Na 4 pojedzie 130, ale z gazem w podłodze i ponad 6000 rpm. Na 5 nie może utrzymac 100 km/h i spada do 80.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 8:35 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A sprawdziłeś hamulce i łożyska w kołach/mostach?
U mnie przybyło sporo mocy jak odświeżyłem te elementy :)

O którym tłumiku piszesz?
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 1:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
O tym na samym końcu, bez numerka. Zamiast niego mam wspawany kawałek rury o nieco mniejszej niż seria średnicy.
Koła kręcą się lekko, przynajmniej na podnośniku.
Czy kompresor klimy może zabierać aż tak dużo mocy, nawet jak nie jest włączony? Chyba jeszcze tylko jego nie regenerowałem...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 1:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Jak klima wyłączona, to sprzęgiełko puszcza luzem kółko pasowe, więc nie stawia oporu.
Masz założone jakieś halogeny, bagażnik dachowy, auto mocno wyliftowane?
Kwestia przełożeń.

Aczkolwiek na czwórce ze 140 powinien robić i to przy niższych obrotach... :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 1:32 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ten mały "tłumik" nie powinien mieć takiego wpływu. Może masz kata zapchanego? Lub filtr powietrza?
Jakie masz spalanie?

A na V spada prędkość i obroty silnika?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 8:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Mechanik twierdzi, że kat drożny.
Filtr powietrza wygląda ok.

Na 5 biegu spada prędkość i obroty i pomimo gazu w podłodze w ogóle nie wkręca się na obroty.
W ogóle powyżej 2 biegu i poniżej 2000 rpm reakcja na pedał gazu jest praktycznie żadna.

Po, wydaje mi się bardzo dokładnym sprawdzeniu całego silnika, wszystkich czujników, diagnoza mechanika jest taka: wyciągnięty łańcuch rozrządu i na skutek tego rozjeżdżanie się faz rozrządu.

Nie mogę się z tym jednak cały czas pogodzić, bo podczas poszukiwań tej jedynej ;-) jeździłem kilkoma Vitkami V6 z rozrządem głośnym jak sieczkarnia, które rwały się do przodu normalnie, a nie stały w miejscu jak moja.

Halogenów nie mam.
Lift - nic wielkiego - około 2,5".
Opony 29,5", BFG MT, nie nalewki, 19,5 kg każda.
Bagażnik: fabryczne relingi z jednym bagażnikiem rowerowym - choć myślę, że kwestie aerodynamiki nie mają tu absolutnie żadnego znaczenia, bo silnik nie mam mocy także przy ruszaniu i małych prędkościach.

Spalanie w trasie, przy prędkości maks 110 km/h (bo więcej nie jedzie) ok 13 - 14 litrów LPG / 100 km.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 1:01 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
lukenduro pisze:
W ogóle powyżej 2 biegu i poniżej 2000 rpm reakcja na pedał gazu jest praktycznie żadna.

EGR sprawdzony? Podobno w v6 są dwa?
lukenduro pisze:
diagnoza mechanika jest taka: wyciągnięty łańcuch rozrządu i na skutek tego rozjeżdżanie się faz rozrządu.

trudno zaprzeczyć zanim sie nie dobierzesz do rozrządu i nie sprawdzisz.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Sprzęgło się nie ślizga? Katalizator nie zapchany? Cewki nie mają przebicia?
Jak łańcuch się rozciągnie to szoruje o obudowę. Zresztą moja nawet z głośnym łańcuchem jechała tak samo.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 11:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:41 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 7:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
lipa olsztyn pisze:
zapłon do ustawienia


Czy mechanik jest w stanie to zrobić bez podłączania się do komputera?

danthe pisze:
EGR sprawdzony? Podobno w v6 są dwa?


Wydaje mi się, że sprawdzał...

danthe pisze:
trudno zaprzeczyć zanim sie nie dobierzesz do rozrządu i nie sprawdzisz.


Tego na razie chcę uniknąć, bo jak już to otworzę, to od razu z wymianą, a tego w tej chwili nie udźwignę $$$

koziołek pisze:
Cewki nie mają przebicia?


Jak to sprawdzić?

koziołek pisze:
Jak łańcuch się rozciągnie to szoruje o obudowę. Zresztą moja nawet z głośnym łańcuchem jechała tak samo.


Tego się trzymam szukając gdzie indziej niż w rozrządzie...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 11:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 7:39 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 2:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
lipa olsztyn pisze:
Znajdź w serwisówkach jaki kąt ma być


Dzięki. Jest to gdzieś na forum, przeczytałem chyba całe i kojarzę...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pn gru 02, 2013 12:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
Witam,

dołączę się do dyskusji mam takie same objawy, filtr nowy, kat drożny...lukenduro daj znać jak coś wykombinujesz z zapłonem.

A jak inaczej poznać, że zapłon źle ustawiony?

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl