suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11426
Strona 1 z 2

Autor:  bobek1301 [ pt sty 10, 2014 8:51 pm ]
Tytuł:  Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

Taki problem. Trochę nie to forum ale jakoś tak:p Znajomy wczoraj kupił samca z silnikiem baleno 1.6 wtrysk jednopunktowy. To chyba prawie taki jak vitara.
Dzieją się z nim takie rzeczy po odpaleniu jakieś 20 sek wszystko jest ok szatan do 7tyś. za chwile po wciśnięciu pedału gazu odcięcie przy 3k obrotów. po zgaszeniu i odpaleniu znów to samo. po odpięciu czujnika cieczy kręci do 5 tyś. podmieniliśmy czujnik ode mnie (vitara 1.6 16v wielopunkt) ale nadal to samo.
Co steruję odcięciem zapłonu? co po kolei sprawdzać? Czy Map sensor coś do tego ma? Po odpięciu go, przedmuchaniu nagła poprawa ( przy 3k i 5k) leciutkie przerwanie silnika. ale podczas jazdy przerywa i szarpie, aż calkiem padło i przy 2,5 odcięcie. jutro będą nowe przewody i świece.
Od czego tu się zabrać?
Wiem że to nie vitara ale jednak i to suza i to:D

Autor:  zbys19 [ pt sty 10, 2014 8:57 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

sprawdzić pompę paliwa inaczej ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz

Autor:  bobek1301 [ pt sty 10, 2014 9:23 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

pompa paliwa ma coś do elektronicznego odcięcia zapłonu? A wtryskiwacz jak sprawdzić? Mechanicy u nas nie dotykają się do takich aut ze zmienianymi silnikami ewentualnie czas oczekiwanie 2 tyg:p Tylu mądrych ludzi na forum to czemu nie skorzystać? Pompkę paliwa mam drugą zewnętrzną 3-4 bary więc mogę podłączyć ale wtryskiwacz??

Autor:  zbys19 [ pt sty 10, 2014 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

hmmm a jaki to ma sterownik?? da się podpiąć lub coś wymrygać jak w vitarce??

Autor:  zax [ sob sty 11, 2014 12:30 am ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

Zacznij od wybłyskania błędów.
Zapala się check engine?
Jak się na 7 tysi wkręca (przy 7 tysiach jest odcinka w 16V), to pompa jest ok i układ nie zapchany, także szukaj luźnych wtyczek, śniedzi... Jak wybłyskasz błędy to będziesz miał zawężone pole gdzie szukać.
Może być padnięty komp tak samo, jak zylion czujników.

Autor:  kostuch [ sob sty 11, 2014 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

A na pewno chodzi o odcięcie zapłonu, czy po prostu się dalej nie wkręca? Bo to jednak dwie różne sprawy.
Komputer może podać informację że odcina zapłon, ale żeby dostać tą informację trzeba się do niego podłączyć i tą informację odczytać.
Checkengine przy odcince się na pewno nie zapali.

Autor:  mockba [ sob sty 11, 2014 7:49 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

Idę o zakład o najlepszą flaszkę że to TPS . Odepnij albo wymień na sprawny.

Autor:  bobek1301 [ sob sty 11, 2014 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza. na pewno odcięcie a nie żadne dławienie. Ktoś mi doradził aby podmienić map sensor albo czujnik położenia wałka rozrządu. komputer ma inną kostkę więc nie podmienię.
Dziś nic nie zdziałane. w poniedziałek będą nowe kable.
Jak wygląda kostka do podpięcia? nie pytam gdzie ją szukać bo tu dziwne rzeczy mogą powstać:P
Jak odepnę TPS to on w ogóle zacznie chodzić?

Autor:  zax [ sob sty 11, 2014 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

bobek1301 pisze:
Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza. na pewno odcięcie a nie żadne dławienie. Ktoś mi doradził aby podmienić map sensor albo czujnik położenia wałka rozrządu. komputer ma inną kostkę więc nie podmienię.
Dziś nic nie zdziałane. w poniedziałek będą nowe kable.
Jak wygląda kostka do podpięcia? nie pytam gdzie ją szukać bo tu dziwne rzeczy mogą powstać:P
Jak odepnę TPS to on w ogóle zacznie chodzić?

Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

Autor:  kostuch [ sob sty 11, 2014 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

zax pisze:
Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

...w trybie awaryjnym :mrgreen:

Autor:  kostuch [ sob sty 11, 2014 10:50 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

bobek1301 pisze:
Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza.

23 to czujnik temperatury powietrza.
Obstawiam zgniłą masę dla czujników.

ps.
Ciekawa teoria, że błędna temperatura powietrza w niczym nie przeszkadza komputerowi przy sterowaniu silnikiem.
W sumie też możesz w upalny dzień założyć dwa swetry, czapkę, rękawiczki i też jakoś przeżyjesz. Będziesz się czuł jednak tak jak teraz twój silnik :evil:

Autor:  zax [ sob sty 11, 2014 11:09 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

kostuch pisze:
zax pisze:
Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

...w trybie awaryjnym :mrgreen:

Ale bez problemu wkręci się powyżej 3000 rpm :wink:

Autor:  tomek.we [ sob sty 11, 2014 11:10 pm ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

ale jakie spalanie....

Autor:  bobek1301 [ ndz sty 12, 2014 12:55 am ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

23 to nie jest czujnik prędkościomierza??
W poniedziałek będziemy testować.
gdzie jest masa czujników? jest to jedna wspólna masa?
Zacznę od tps-a i po kolei będę odpinał czujniki.
Jednak coś zaczęło się dziać po odpięciu i przedmuchaniu map sensora, wkręcał się spoko tylko to przerywanie ale to na 100% uszkodzona mechanicznie świeca. aż w końcu 2.5k i koniec;/ tylko po odpięciu map sensora silnik gaśnie więc do końca tego nie sprawdzę. Gdzie znajduje się ten czujnik w 1.6 16v od vitary? On jest zespolony z przepływomierzem? dobrze się orientuje?

Autor:  zax [ ndz sty 12, 2014 6:28 am ]
Tytuł:  Re: Odcięcie zapłonu przy 3 tyś obrotów

bobek1301 pisze:
23 to nie jest czujnik prędkościomierza??
W poniedziałek będziemy testować.
gdzie jest masa czujników? jest to jedna wspólna masa?
Zacznę od tps-a i po kolei będę odpinał czujniki.
Jednak coś zaczęło się dziać po odpięciu i przedmuchaniu map sensora, wkręcał się spoko tylko to przerywanie ale to na 100% uszkodzona mechanicznie świeca. aż w końcu 2.5k i koniec;/ tylko po odpięciu map sensora silnik gaśnie więc do końca tego nie sprawdzę. Gdzie znajduje się ten czujnik w 1.6 16v od vitary? On jest zespolony z przepływomierzem? dobrze się orientuje?


No chwila. To masz map sensor czy przepływomierz? Bo obydwu mieć nie możesz... Co tam masz w końcu założone? :shock:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/