suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 27, 2014 6:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Witam,
Ostatnio mam problem z silnikiem - słaby (niekiedy na górki gdzie wyjeżdżałem pierwszym lub drugim biegiem dzisiaj trzeba włączać reduktor) , bierze olej, małe ciśnienie na cylindrach, zawory wykończone, cieknie z pokrywy zaworów i nie wiem co tam jeszcze po rozebraniu wyjdzie. Jeśli ktoś robił remont silnika prosiłbym niech napisze co robił i w jakiej kwocie się zmieścił. Nie wiem czy remontować ten silnik czy kupić drugi albo opcja trzecia zakupić całe auto na części z dobrym silnikiem. Pozdrawiam :)

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 7:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Zrób najpierw diagnozę co boli Twój silnik,może to tylko kwestia głowicy i obejdzie się bez wyciągania silnika z budy.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
cześć

Miałem kupić dół ale stwierdziłem że się pobawię :
Wał używka od kolegi z forum chyba 200 ( miałem zatartą panewkę główną )
pierścienie 100
panewki korba ok 100
panewki główne ok 100
głowica planowanie z wymianą uszczelniaczy zaworowych i docieraniem gniazd 300
uszczelka głowicy 68
uszczelniacze wał x 2 szt + korba chyba 100
uszczelki pod miskę , pompę , tylną pod obudowę uszczelniacza na wale sam wyciąłem mat. koszt 20 zł
uszczelka pokrywy zaworów 10 zł

Razem generalny silnika z wymianą wału - moją robotą - ok 1 000zł

u Ciebie pewnie będzie to samo minus wał i może panewki :) + robocizna

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 7:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Ja też się będę pewnie sam przy tym bawił. Głowica z zaworami pójdzie do mechanika niech przepatrzy a resztę będę próbował sam. Przy silnikach nie robiłem ale czas zacząć. Mając vitarę trzeba ją trochę poznać. Bo oddawać mechanikowi to straszne koszty i trzeba czekać, umawiać się... najtrudniejszy pierwszy raz. Coraz mniej mocy a coraz więcej pali. Miałem czekać aż padnie całkiem ale to nie będzie ekonomiczne. Wymienię pierścienie, kupie uszczelki. Zawory też trzeba kupić ładnie spasować wyregulować. No i chłodnice trzeba wymienić bo sito się zrobiło. Myślę że mniej niż 1000 wyjdzie. Chyba że wcześniej trafi się coś fajnego w całości z dobrym silnikiem i po pieniądzach to poskładam sobie z dwóch jedno.

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 8:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 728
Lokalizacja: Olkusz
Piotrek Ostrowski pisze:
małe ciśnienie na cylindrach

tzn ile ?

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 8:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Małe ciśnienie może być spowodowane zatarciem ukł. tłok-cylinder,pękniętymi,zużytymi pierścieniami uszczelniającymi,albo wypalonymi zaworami. Zrób porządną próbę i dopiero wtedy rozbieraj silnik.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 11:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
słabe ciśnienie i żre olej to pierścienie na pewno a może i zawory - test olejowy spróbuj ( przez otwory świecowe podlej oleju i sprawdź ciśnienie - z 2ml na cylinder ) ale wpierw luz zaworowy sprawdź

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 2:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:26 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Pyrzyce .Zach Pom
Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach

_________________
Nie wazny wyglad! Wzne zeby to było nie zawodne i funkcjonalne ...
--------------------------
Vitara 8v Lift made in Radzik ( 30x9.50" Geolandar A/T)'.Subaru Svx', KTM lc4.


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 10:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
PaweloZpy pisze:
Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach

Tak samo myślałem ale silnik z niemcowni 1,6 8v będzie miał 20 latek i ze 250 km przelotu a więc za chwilę zacznie lecieć ze wszystkich uszczelek a jak sobie sam zrobi to zawsze będzie wiedział czego może się spodziewać .
- posprawdzaj , rozkręcaj i okaże się co dalej

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 7:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze :)

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 11:46 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tomek6x6 pisze:
Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze :)


http://calmini.com/model.php?m=5&b=2&t=4

Niestety większość tych modów psuje to co w tym silniku najlepsze - stosunkowo dobry dół.

Tutaj masz mody do ECU, wtedy można sie bawić w modyfikacje programu:
http://www.rhinopower.org/mods/mods.html
Ale to chyba tylko na pełnym wtrysku coś daje. Nie wiem, bardzo mało informacji jest.

Raczej z tego silnika dużo nie wyciśniesz. Ktoś kiedyś wspominał o uturbieniu lub kompresorze, ale działającego egzemplarza nie widziałem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 5:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ooo... dzięki za pomoc :) i chyba zacznę od kolektora 4-2-1, a jak z przesyłką tego do polski??? MASAKRA ile tam fajnych rzeczy jest !!!! :shock: :D

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 5:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
swoją drogą kompresor z mercedesa bym mógł zmotać do Vitarki z 0,5 bara dać by nie rozprężać silnika, bolw offa założyć i jazda.
Ciekawe jak by 1,6 8v chodziło z takim kompresorem :lol:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 5:52 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Była taka z kompresorem dawno temu z Rzeszowa. Długo na sprzedaż stała.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 10:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 26, 2014 10:12 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bielsko-Biała
a w Polsce robi ktoś kolektory 4-2-1 do Vitary?

_________________
Vitara 1.6 8V LPG 1990r. Cabrio+Hard Top

snorkel, winda Dragon 10000lbs

lift 4' RadzikOne,Bodylift 2"

Kaiman SIMEX 30' 9,5

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl