suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Remont silnika 1.6 8V
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11551
Strona 1 z 2

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn sty 27, 2014 6:26 pm ]
Tytuł:  Remont silnika 1.6 8V

Witam,
Ostatnio mam problem z silnikiem - słaby (niekiedy na górki gdzie wyjeżdżałem pierwszym lub drugim biegiem dzisiaj trzeba włączać reduktor) , bierze olej, małe ciśnienie na cylindrach, zawory wykończone, cieknie z pokrywy zaworów i nie wiem co tam jeszcze po rozebraniu wyjdzie. Jeśli ktoś robił remont silnika prosiłbym niech napisze co robił i w jakiej kwocie się zmieścił. Nie wiem czy remontować ten silnik czy kupić drugi albo opcja trzecia zakupić całe auto na części z dobrym silnikiem. Pozdrawiam :)

Autor:  Przemas601 [ pn sty 27, 2014 7:26 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Zrób najpierw diagnozę co boli Twój silnik,może to tylko kwestia głowicy i obejdzie się bez wyciągania silnika z budy.

Autor:  best000 [ pn sty 27, 2014 8:22 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

cześć

Miałem kupić dół ale stwierdziłem że się pobawię :
Wał używka od kolegi z forum chyba 200 ( miałem zatartą panewkę główną )
pierścienie 100
panewki korba ok 100
panewki główne ok 100
głowica planowanie z wymianą uszczelniaczy zaworowych i docieraniem gniazd 300
uszczelka głowicy 68
uszczelniacze wał x 2 szt + korba chyba 100
uszczelki pod miskę , pompę , tylną pod obudowę uszczelniacza na wale sam wyciąłem mat. koszt 20 zł
uszczelka pokrywy zaworów 10 zł

Razem generalny silnika z wymianą wału - moją robotą - ok 1 000zł

u Ciebie pewnie będzie to samo minus wał i może panewki :) + robocizna

Autor:  Piotrek Ostrowski [ wt sty 28, 2014 7:31 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Ja też się będę pewnie sam przy tym bawił. Głowica z zaworami pójdzie do mechanika niech przepatrzy a resztę będę próbował sam. Przy silnikach nie robiłem ale czas zacząć. Mając vitarę trzeba ją trochę poznać. Bo oddawać mechanikowi to straszne koszty i trzeba czekać, umawiać się... najtrudniejszy pierwszy raz. Coraz mniej mocy a coraz więcej pali. Miałem czekać aż padnie całkiem ale to nie będzie ekonomiczne. Wymienię pierścienie, kupie uszczelki. Zawory też trzeba kupić ładnie spasować wyregulować. No i chłodnice trzeba wymienić bo sito się zrobiło. Myślę że mniej niż 1000 wyjdzie. Chyba że wcześniej trafi się coś fajnego w całości z dobrym silnikiem i po pieniądzach to poskładam sobie z dwóch jedno.

Autor:  Mundialejros [ wt sty 28, 2014 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Piotrek Ostrowski pisze:
małe ciśnienie na cylindrach

tzn ile ?

Autor:  Przemas601 [ wt sty 28, 2014 8:39 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Małe ciśnienie może być spowodowane zatarciem ukł. tłok-cylinder,pękniętymi,zużytymi pierścieniami uszczelniającymi,albo wypalonymi zaworami. Zrób porządną próbę i dopiero wtedy rozbieraj silnik.

Autor:  best000 [ wt sty 28, 2014 11:38 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

słabe ciśnienie i żre olej to pierścienie na pewno a może i zawory - test olejowy spróbuj ( przez otwory świecowe podlej oleju i sprawdź ciśnienie - z 2ml na cylinder ) ale wpierw luz zaworowy sprawdź

Autor:  PaweloZpy [ śr sty 29, 2014 2:12 am ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach

Autor:  best000 [ śr sty 29, 2014 10:18 am ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

PaweloZpy pisze:
Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach

Tak samo myślałem ale silnik z niemcowni 1,6 8v będzie miał 20 latek i ze 250 km przelotu a więc za chwilę zacznie lecieć ze wszystkich uszczelek a jak sobie sam zrobi to zawsze będzie wiedział czego może się spodziewać .
- posprawdzaj , rozkręcaj i okaże się co dalej

Autor:  Tomek6x6 [ czw sty 30, 2014 7:12 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze :)

Autor:  danthe [ czw sty 30, 2014 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Tomek6x6 pisze:
Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze :)


http://calmini.com/model.php?m=5&b=2&t=4

Niestety większość tych modów psuje to co w tym silniku najlepsze - stosunkowo dobry dół.

Tutaj masz mody do ECU, wtedy można sie bawić w modyfikacje programu:
http://www.rhinopower.org/mods/mods.html
Ale to chyba tylko na pełnym wtrysku coś daje. Nie wiem, bardzo mało informacji jest.

Raczej z tego silnika dużo nie wyciśniesz. Ktoś kiedyś wspominał o uturbieniu lub kompresorze, ale działającego egzemplarza nie widziałem.

Autor:  Tomek6x6 [ pt sty 31, 2014 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Ooo... dzięki za pomoc :) i chyba zacznę od kolektora 4-2-1, a jak z przesyłką tego do polski??? MASAKRA ile tam fajnych rzeczy jest !!!! :shock: :D

Autor:  goral.tz [ pt sty 31, 2014 5:37 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

swoją drogą kompresor z mercedesa bym mógł zmotać do Vitarki z 0,5 bara dać by nie rozprężać silnika, bolw offa założyć i jazda.
Ciekawe jak by 1,6 8v chodziło z takim kompresorem :lol:

Autor:  NuVo [ pt sty 31, 2014 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

Była taka z kompresorem dawno temu z Rzeszowa. Długo na sprzedaż stała.

Autor:  Tomek6x6 [ pt sty 31, 2014 10:58 pm ]
Tytuł:  Re: Remont silnika 1.6 8V

a w Polsce robi ktoś kolektory 4-2-1 do Vitary?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/