suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Remont silnika 1.6 8V http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11551 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Piotrek Ostrowski [ pn sty 27, 2014 6:26 pm ] |
Tytuł: | Remont silnika 1.6 8V |
Witam, Ostatnio mam problem z silnikiem - słaby (niekiedy na górki gdzie wyjeżdżałem pierwszym lub drugim biegiem dzisiaj trzeba włączać reduktor) , bierze olej, małe ciśnienie na cylindrach, zawory wykończone, cieknie z pokrywy zaworów i nie wiem co tam jeszcze po rozebraniu wyjdzie. Jeśli ktoś robił remont silnika prosiłbym niech napisze co robił i w jakiej kwocie się zmieścił. Nie wiem czy remontować ten silnik czy kupić drugi albo opcja trzecia zakupić całe auto na części z dobrym silnikiem. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Przemas601 [ pn sty 27, 2014 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Zrób najpierw diagnozę co boli Twój silnik,może to tylko kwestia głowicy i obejdzie się bez wyciągania silnika z budy. |
Autor: | best000 [ pn sty 27, 2014 8:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
cześć Miałem kupić dół ale stwierdziłem że się pobawię : Wał używka od kolegi z forum chyba 200 ( miałem zatartą panewkę główną ) pierścienie 100 panewki korba ok 100 panewki główne ok 100 głowica planowanie z wymianą uszczelniaczy zaworowych i docieraniem gniazd 300 uszczelka głowicy 68 uszczelniacze wał x 2 szt + korba chyba 100 uszczelki pod miskę , pompę , tylną pod obudowę uszczelniacza na wale sam wyciąłem mat. koszt 20 zł uszczelka pokrywy zaworów 10 zł Razem generalny silnika z wymianą wału - moją robotą - ok 1 000zł u Ciebie pewnie będzie to samo minus wał i może panewki ![]() |
Autor: | Piotrek Ostrowski [ wt sty 28, 2014 7:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Ja też się będę pewnie sam przy tym bawił. Głowica z zaworami pójdzie do mechanika niech przepatrzy a resztę będę próbował sam. Przy silnikach nie robiłem ale czas zacząć. Mając vitarę trzeba ją trochę poznać. Bo oddawać mechanikowi to straszne koszty i trzeba czekać, umawiać się... najtrudniejszy pierwszy raz. Coraz mniej mocy a coraz więcej pali. Miałem czekać aż padnie całkiem ale to nie będzie ekonomiczne. Wymienię pierścienie, kupie uszczelki. Zawory też trzeba kupić ładnie spasować wyregulować. No i chłodnice trzeba wymienić bo sito się zrobiło. Myślę że mniej niż 1000 wyjdzie. Chyba że wcześniej trafi się coś fajnego w całości z dobrym silnikiem i po pieniądzach to poskładam sobie z dwóch jedno. |
Autor: | Mundialejros [ wt sty 28, 2014 8:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Piotrek Ostrowski pisze: małe ciśnienie na cylindrach tzn ile ? |
Autor: | Przemas601 [ wt sty 28, 2014 8:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Małe ciśnienie może być spowodowane zatarciem ukł. tłok-cylinder,pękniętymi,zużytymi pierścieniami uszczelniającymi,albo wypalonymi zaworami. Zrób porządną próbę i dopiero wtedy rozbieraj silnik. |
Autor: | best000 [ wt sty 28, 2014 11:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
słabe ciśnienie i żre olej to pierścienie na pewno a może i zawory - test olejowy spróbuj ( przez otwory świecowe podlej oleju i sprawdź ciśnienie - z 2ml na cylinder ) ale wpierw luz zaworowy sprawdź |
Autor: | PaweloZpy [ śr sty 29, 2014 2:12 am ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach |
Autor: | best000 [ śr sty 29, 2014 10:18 am ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
PaweloZpy pisze: Ta sama kasa, silnikk z niemiec , a obstawiam ze cisnienie bez wieksziej roznicy jak po remoncie ,a dalej na orginalnych podzespolach Tak samo myślałem ale silnik z niemcowni 1,6 8v będzie miał 20 latek i ze 250 km przelotu a więc za chwilę zacznie lecieć ze wszystkich uszczelek a jak sobie sam zrobi to zawsze będzie wiedział czego może się spodziewać . - posprawdzaj , rozkręcaj i okaże się co dalej |
Autor: | Tomek6x6 [ czw sty 30, 2014 7:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze ![]() |
Autor: | danthe [ czw sty 30, 2014 11:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Tomek6x6 pisze: Panowie a czy ktoś już taki silnik wzmacniał,tuningował??? Wałek,głowica obrobiona czy program??? Czy po remoncie zdrowa seria 1.6 8V wystarcza??? pierwszy raz jeżdżę Vitarą i tak jakoś brak tej mocy,oczywiście nie mam na myśli jazdy na reduktorze ![]() http://calmini.com/model.php?m=5&b=2&t=4 Niestety większość tych modów psuje to co w tym silniku najlepsze - stosunkowo dobry dół. Tutaj masz mody do ECU, wtedy można sie bawić w modyfikacje programu: http://www.rhinopower.org/mods/mods.html Ale to chyba tylko na pełnym wtrysku coś daje. Nie wiem, bardzo mało informacji jest. Raczej z tego silnika dużo nie wyciśniesz. Ktoś kiedyś wspominał o uturbieniu lub kompresorze, ale działającego egzemplarza nie widziałem. |
Autor: | Tomek6x6 [ pt sty 31, 2014 5:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Ooo... dzięki za pomoc ![]() ![]() ![]() |
Autor: | goral.tz [ pt sty 31, 2014 5:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
swoją drogą kompresor z mercedesa bym mógł zmotać do Vitarki z 0,5 bara dać by nie rozprężać silnika, bolw offa założyć i jazda. Ciekawe jak by 1,6 8v chodziło z takim kompresorem ![]() |
Autor: | NuVo [ pt sty 31, 2014 5:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
Była taka z kompresorem dawno temu z Rzeszowa. Długo na sprzedaż stała. |
Autor: | Tomek6x6 [ pt sty 31, 2014 10:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika 1.6 8V |
a w Polsce robi ktoś kolektory 4-2-1 do Vitary? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |