suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 24, 2014 7:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Mam problem ze swoją Vitarą. Jakieś 2 miesiące temu wymieniałem pompę paliwa, na nową ponieważ przez tamtą olej lał się strumieniami przez odpowietrzenie czy coś takiego na zewnątrz.

Pompa jest mechaniczna, przykręcana do bloku silnika.

Mój problem polega na tym że od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, mianowicie po odpaleniu nierówno pracuje dymi na niebiesko jakby paliła olej.

Początkowo myślałem że może uszczelka pod głowicą, ale w płynie chłodzącym nie ma oleju, a problem występuje tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz nie puszcza żadnego dymka nawet przy wyższych obrotach.


Czy jest możliwość że nową pompę szlag trafił i przez membrany puszcza olej do gaźnika? Nic innego nie przychodzi mi do głowy bo gdyby było coś nie tak z głowicą czy uszczelnieniem silnika dymiłaby ciągle.

Jak to sprawdzić nie kupując kolejnej pompy?


Na górę
Post: pn mar 24, 2014 10:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Między pompę a gaźnik wstaw przezroczysty filtr przepływowy, nawet niewielka ilość oleju zabarwi paliwo.


Na górę
Post: wt mar 25, 2014 8:02 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Lukaszdzi pisze:
Mam problem ze swoją Vitarą. Jakieś 2 miesiące temu wymieniałem pompę paliwa, na nową ponieważ przez tamtą olej lał się strumieniami przez odpowietrzenie czy coś takiego na zewnątrz.

Pompa jest mechaniczna, przykręcana do bloku silnika.

Mój problem polega na tym że od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, mianowicie po odpaleniu nierówno pracuje dymi na niebiesko jakby paliła olej.

Początkowo myślałem że może uszczelka pod głowicą, ale w płynie chłodzącym nie ma oleju, a problem występuje tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz nie puszcza żadnego dymka nawet przy wyższych obrotach.


Czy jest możliwość że nową pompę szlag trafił i przez membrany puszcza olej do gaźnika? Nic innego nie przychodzi mi do głowy bo gdyby było coś nie tak z głowicą czy uszczelnieniem silnika dymiłaby ciągle.

Jak to sprawdzić nie kupując kolejnej pompy?

Ja jen otworek w głowicy zaślepiłem i kupiłem elektryczną - u mnie na zimnym silniku dymi - pewnie u mnie chodzi o regulację gaźnika . Jak silnik się nagrzeje to przestaje dymić - oleju nie bierze , płyn nie ubywa

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: śr mar 26, 2014 9:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Czy elektryczna pompka jak nie ma powrotu do zbiornika nie będzie sprawiała problemów typu że daje za dużo paliwa auto jest zalewane czy coś w tym rodzaju? W jaki sposób to działa?


Na górę
Post: czw mar 27, 2014 7:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
na wlocie do gaźniak montujesz trójnik ( podobnie jest w mechanicznej - są trzy króćce) tyle ile trzeba idzie przez trójnik do gaźnika a teszta od powrotu:
viewtopic.php?f=6&t=9340&hilit=+pompa

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: pn mar 31, 2014 6:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Odpiąłem rurkę doprowadzającą paliwo do pompy, sprężarkę przez szmatę do wlewu, i o to co się ukazało. Tak wygląda benzyna w moim samochodzie:

Obrazek


Teraz pytanie, czy spalić to paliwo do samego końca czy lepiej je spuścić.



Czy pompka mechaniczna może pracować na sucho? Przykładowo po założeniu nowej pompy jak skończy się benzyna i przełącze na gaz? Bo jeśli dobrze rozumiem pompka potrzebuje jedynie smarowania olejem a takowe ma cały czas.


Na górę
Post: pn mar 31, 2014 9:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Wywal ten syf - vitara to nie ził :)

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl