suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Przygasa podczas hamowania, silnik krokowy - gdzie kupić?
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=12154
Strona 1 z 1

Autor:  Flangernator [ sob kwie 19, 2014 7:44 pm ]
Tytuł:  Przygasa podczas hamowania, silnik krokowy - gdzie kupić?

Bry
Silnik 1.6 8v monowtrysk.
Niestety bardzo rzadko zdarzało się iż auto po odpaleniu trzymało obroty jałowe na poziomie 2500-3500 tys. nawet po przegazowaniu nie spadały. Zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło.
Jednak najczęściej podczas jazdy po mieście, dojazd do ronda czy skrzyżowania, skręcanie kierownicą (wspomaganie), hamulec (pompa), sprzęgło ... skutkowało tym ,że auto spadało na 100-300 obrotów i dopiero po 5-10 sekundach wskakiwało na 800-1000 obr. Czasami nawet przygasało. Po nagrzaniu silnika 40-50C i więcej obroty falują sobie w granicach 700-1000.
Problemem też było iż w czasie jazdy 50-100km/h wrzucając na luz wskazówka obrotów bardzo szybka spadała, prawie do zera i silnik gasł lub trzymał się na 200-300 obr. i po chwili wskakiwał na 800-1000.
Ogólnie nie da się tak jeździć po mieście, sprawdziłem wszelakie filtry (nowe). Wyciągnąłem i przeczyściłem coś co jest pseudo krokowcem. Jednak problemy nie ustały. Podkręciłem nieco na regulacji w krokowcu obroty i teraz mam około 1200-1400 na jałowym, nie przygasa i jest ok. Jednak widzę ,że powoli zdycha i trzeba rozejrzeć się za kolejnym. Gdzie mogę dostać takowy nowy lub bardzo dobry używany ewentualnie jak zregenerować stary?
Znalazłem w Ameryce ale z całą przepustnicą za makabryczną kwotę.
Silnik ogólnie ma masę oznaczeń Mitshubishi, może od jakiegoś takiego auta będzie pasować?

Edycja---------------------------
Ogólnie poradziłem sobie nieco czyszcząc całość. Wiele to nie pomogło. Podkręciłem na regulacji obroty na 1000-1300 i teraz mam spokój. Nawet jeżeli już musi się przydusić do przynajmniej spada na minimum 500-600 a następnie podnosi się.

Autor:  Robbert89 [ pt maja 09, 2014 12:01 am ]
Tytuł:  Re: Przygasa podczas hamowania, silnik krokowy - gdzie kupić

Nie jestem specjalistą, ale podpowiem z własnego doświadczenia. Miałem podobną sytuacje. Wysokie obroty na zimnym, na ciepłym przy hamowaniu spadały do zera, falowanie i inne cuda. Puki co udało mi się zwalczyć te spadające do 0 wolne. Co do wysokich obrotów na zimnym i wszystkich wariacji mam pewne podejrzenia. U mnie po zaślepieniu i porządnym uszczelnieniu połączenia zaworu EGR z przepustnicą problem znikł (uszczelki ciąłem z kręgielitu). Spróbuj zacząć od wymiany uszczelek w dolocie. Jedna jest w przepustnicy, druga między przepustnicą, a dolotem, trzecia między dolotem, a blokiem silnika. Możesz kombinować sam i docinać uszczelki, co wyjdzie taniej, ale nie koniecznie lepiej. W moim przypadku docinane uszczelki wyszły tak sobie i jednak zakupie orginały, dla świętego spokoju.

Tu jest wątek którym możesz się posiłkować:http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9639

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/