suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 19, 2014 7:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 14, 2014 11:58 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Ostrzeszów
Bry
Silnik 1.6 8v monowtrysk.
Niestety bardzo rzadko zdarzało się iż auto po odpaleniu trzymało obroty jałowe na poziomie 2500-3500 tys. nawet po przegazowaniu nie spadały. Zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło.
Jednak najczęściej podczas jazdy po mieście, dojazd do ronda czy skrzyżowania, skręcanie kierownicą (wspomaganie), hamulec (pompa), sprzęgło ... skutkowało tym ,że auto spadało na 100-300 obrotów i dopiero po 5-10 sekundach wskakiwało na 800-1000 obr. Czasami nawet przygasało. Po nagrzaniu silnika 40-50C i więcej obroty falują sobie w granicach 700-1000.
Problemem też było iż w czasie jazdy 50-100km/h wrzucając na luz wskazówka obrotów bardzo szybka spadała, prawie do zera i silnik gasł lub trzymał się na 200-300 obr. i po chwili wskakiwał na 800-1000.
Ogólnie nie da się tak jeździć po mieście, sprawdziłem wszelakie filtry (nowe). Wyciągnąłem i przeczyściłem coś co jest pseudo krokowcem. Jednak problemy nie ustały. Podkręciłem nieco na regulacji w krokowcu obroty i teraz mam około 1200-1400 na jałowym, nie przygasa i jest ok. Jednak widzę ,że powoli zdycha i trzeba rozejrzeć się za kolejnym. Gdzie mogę dostać takowy nowy lub bardzo dobry używany ewentualnie jak zregenerować stary?
Znalazłem w Ameryce ale z całą przepustnicą za makabryczną kwotę.
Silnik ogólnie ma masę oznaczeń Mitshubishi, może od jakiegoś takiego auta będzie pasować?

Edycja---------------------------
Ogólnie poradziłem sobie nieco czyszcząc całość. Wiele to nie pomogło. Podkręciłem na regulacji obroty na 1000-1300 i teraz mam spokój. Nawet jeżeli już musi się przydusić do przynajmniej spada na minimum 500-600 a następnie podnosi się.

_________________
Viertara 1.6 8v JX Cabrio 99r
HardTop "Skawina"


Na górę
Post: pt maja 09, 2014 12:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Nie jestem specjalistą, ale podpowiem z własnego doświadczenia. Miałem podobną sytuacje. Wysokie obroty na zimnym, na ciepłym przy hamowaniu spadały do zera, falowanie i inne cuda. Puki co udało mi się zwalczyć te spadające do 0 wolne. Co do wysokich obrotów na zimnym i wszystkich wariacji mam pewne podejrzenia. U mnie po zaślepieniu i porządnym uszczelnieniu połączenia zaworu EGR z przepustnicą problem znikł (uszczelki ciąłem z kręgielitu). Spróbuj zacząć od wymiany uszczelek w dolocie. Jedna jest w przepustnicy, druga między przepustnicą, a dolotem, trzecia między dolotem, a blokiem silnika. Możesz kombinować sam i docinać uszczelki, co wyjdzie taniej, ale nie koniecznie lepiej. W moim przypadku docinane uszczelki wyszły tak sobie i jednak zakupie orginały, dla świętego spokoju.

Tu jest wątek którym możesz się posiłkować:http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9639

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl