Bry Silnik 1.6 8v monowtrysk. Niestety bardzo rzadko zdarzało się iż auto po odpaleniu trzymało obroty jałowe na poziomie 2500-3500 tys. nawet po przegazowaniu nie spadały. Zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło. Jednak najczęściej podczas jazdy po mieście, dojazd do ronda czy skrzyżowania, skręcanie kierownicą (wspomaganie), hamulec (pompa), sprzęgło ... skutkowało tym ,że auto spadało na 100-300 obrotów i dopiero po 5-10 sekundach wskakiwało na 800-1000 obr. Czasami nawet przygasało. Po nagrzaniu silnika 40-50C i więcej obroty falują sobie w granicach 700-1000. Problemem też było iż w czasie jazdy 50-100km/h wrzucając na luz wskazówka obrotów bardzo szybka spadała, prawie do zera i silnik gasł lub trzymał się na 200-300 obr. i po chwili wskakiwał na 800-1000. Ogólnie nie da się tak jeździć po mieście, sprawdziłem wszelakie filtry (nowe). Wyciągnąłem i przeczyściłem coś co jest pseudo krokowcem. Jednak problemy nie ustały. Podkręciłem nieco na regulacji w krokowcu obroty i teraz mam około 1200-1400 na jałowym, nie przygasa i jest ok. Jednak widzę ,że powoli zdycha i trzeba rozejrzeć się za kolejnym. Gdzie mogę dostać takowy nowy lub bardzo dobry używany ewentualnie jak zregenerować stary? Znalazłem w Ameryce ale z całą przepustnicą za makabryczną kwotę. Silnik ogólnie ma masę oznaczeń Mitshubishi, może od jakiegoś takiego auta będzie pasować?
Edycja--------------------------- Ogólnie poradziłem sobie nieco czyszcząc całość. Wiele to nie pomogło. Podkręciłem na regulacji obroty na 1000-1300 i teraz mam spokój. Nawet jeżeli już musi się przydusić do przynajmniej spada na minimum 500-600 a następnie podnosi się.
_________________ Viertara 1.6 8v JX Cabrio 99r HardTop "Skawina"
|