suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Wymiana paska wielorowkowego. http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=12628 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ciapus4 [ wt lip 15, 2014 11:43 am ] |
Tytuł: | Wymiana paska wielorowkowego. |
Witam, mam spękany pasek wielorowkowy i zastanawiam się czy dam radę sam go wymienić, czy lepiej oddać do mechanika, zastanawia mnie czy napięcie go jest jakimś problemem ? Pozdrawiam |
Autor: | marcin_tdi [ wt lip 15, 2014 12:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
w jakim silniku bo w 1.6 16v masz 2szt. z zadnym z nich nie ma problemu. jeden napinany jest alternatorem - 1 srubka do poluzowania a drugi od wspomagania jesli masz to spychasz palcem pchajac samochod z zapietym 5 biegiem |
Autor: | NuVo [ wt lip 15, 2014 12:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
Po co pchać samochód? ![]() Wystarczy poluzować śruby od pompy wspomagania. Jedna na dole (koło pasowe trzeba ustawić otworem w dół) druga u góry mocowania i pasek schodzi. Alternator też ma dwa punkty mocowania i oby dwie śruby powinno się popuścić. Napinanie na starej zasadzie - brecha między alternator/pompę a blok silnika i delikatnie z wyczuciem żeby niczego nie uszkodzić, (szczególnie dotyczy obudowy alternatora) i dokręcić śruby. |
Autor: | ciapus4 [ wt lip 15, 2014 12:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
Dodam, silnik 2.0 140 km. |
Autor: | marcin_tdi [ wt lip 15, 2014 12:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
kazdy ma swoje sposoby ten od wspomagania zdjemuje bez zadnego klucza w mniej niz minute a zakladam przy pomocy rozrusznika ![]() |
Autor: | kubanos [ wt lip 15, 2014 5:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
marcin_tdi pisze: w jakim silniku bo w 1.6 16v masz 2szt. z zadnym z nich nie ma problemu. jeden napinany jest alternatorem - 1 srubka do poluzowania a drugi od wspomagania jesli masz to spychasz palcem pchajac samochod z zapietym 5 biegiem W 8v też ![]() |
Autor: | bobek1301 [ wt lip 15, 2014 11:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
Jakiej długości powinien być pasek w longu 1.6 16v była klima ale już nie ma i zostało tylko wspomaganie. 790 za krótki sie okazał |
Autor: | slaw [ wt lip 15, 2014 11:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
810-815 |
Autor: | koziołek [ śr lip 16, 2014 9:48 am ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
Orientuje się ktoś, czy w 2.0V6 po wyrzuceniu klimy wystarczy dać pasek od wersji bez klimy, czy napinacz jest wtedy inny? |
Autor: | slaw [ ndz lip 20, 2014 11:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
koziołek pisze: Orientuje się ktoś, czy w 2.0V6 po wyrzuceniu klimy wystarczy dać pasek od wersji bez klimy, czy napinacz jest wtedy inny? napinacz jest ten sam |
Autor: | slaw [ ndz lip 20, 2014 11:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
ciapus4 pisze: Dodam, silnik 2.0 140 km. to nieco zmienia ale w 2,0 jest jeszcze prosciej |
Autor: | danthe [ wt lip 22, 2014 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska wielorowkowego. |
W 2.0 jest prosto pod warunkiem że pamiętasz jak pasek przebiega ![]() Warto jednak sobie narysować lub zrobić zdjęcie którędy pasek jest poprowadzony jeśli ktoś robi to pierwszy raz. Można stracić kilka lub kilkadziesiąt minut na śledztwo "jak to było" przy zakładaniu nowego paska. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |