suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 15, 2014 11:43 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Witam, mam spękany pasek wielorowkowy i zastanawiam się czy dam radę sam go wymienić, czy lepiej oddać do mechanika, zastanawia mnie czy napięcie go jest jakimś problemem ?

Pozdrawiam

_________________
catering łódź


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 12:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
w jakim silniku bo w 1.6 16v masz 2szt. z zadnym z nich nie ma problemu. jeden napinany jest alternatorem - 1 srubka do poluzowania a drugi od wspomagania jesli masz to spychasz palcem pchajac samochod z zapietym 5 biegiem

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 12:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Po co pchać samochód? :shock:
Wystarczy poluzować śruby od pompy wspomagania. Jedna na dole (koło pasowe trzeba ustawić otworem w dół) druga u góry mocowania i pasek schodzi.
Alternator też ma dwa punkty mocowania i oby dwie śruby powinno się popuścić.
Napinanie na starej zasadzie - brecha między alternator/pompę a blok silnika i delikatnie z wyczuciem żeby niczego nie uszkodzić, (szczególnie dotyczy obudowy alternatora) i dokręcić śruby.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 12:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Dodam, silnik 2.0 140 km.

_________________
catering łódź


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 12:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
kazdy ma swoje sposoby ten od wspomagania zdjemuje bez zadnego klucza w mniej niz minute a zakladam przy pomocy rozrusznika :)

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 5:47 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
marcin_tdi pisze:
w jakim silniku bo w 1.6 16v masz 2szt. z zadnym z nich nie ma problemu. jeden napinany jest alternatorem - 1 srubka do poluzowania a drugi od wspomagania jesli masz to spychasz palcem pchajac samochod z zapietym 5 biegiem


W 8v też :mrgreen:


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 11:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Jakiej długości powinien być pasek w longu 1.6 16v była klima ale już nie ma i zostało tylko wspomaganie. 790 za krótki sie okazał


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 11:49 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
810-815

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lip 16, 2014 9:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Orientuje się ktoś, czy w 2.0V6 po wyrzuceniu klimy wystarczy dać pasek od wersji bez klimy, czy napinacz jest wtedy inny?

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: ndz lip 20, 2014 11:15 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
koziołek pisze:
Orientuje się ktoś, czy w 2.0V6 po wyrzuceniu klimy wystarczy dać pasek od wersji bez klimy, czy napinacz jest wtedy inny?


napinacz jest ten sam

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz lip 20, 2014 11:17 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ciapus4 pisze:
Dodam, silnik 2.0 140 km.


to nieco zmienia ale w 2,0 jest jeszcze prosciej

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 10:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W 2.0 jest prosto pod warunkiem że pamiętasz jak pasek przebiega :) Uchylasz napinacz za pomocą klucza i zdejmujesz pasek. Zakładasz nowy uchylając napinacz ponownie. 15 minut łącznie z zakupem nowego paska.
Warto jednak sobie narysować lub zrobić zdjęcie którędy pasek jest poprowadzony jeśli ktoś robi to pierwszy raz. Można stracić kilka lub kilkadziesiąt minut na śledztwo "jak to było" przy zakładaniu nowego paska.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl