suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
nietrzyma obrotów na luzie http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1349 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kropa [ sob lis 01, 2008 5:19 pm ] |
Tytuł: | nietrzyma obrotów na luzie |
Witam Wszystkich! Mam vitare Longa 1.6 16V. Dwa tygodnie temu podczas rutynowych przejazdów po lesie (taka praca) wpadłem w kałuże, poszło mega dużo pary, Vitara po 300m zaczęła skakać, prychać. Okazało sie że woda/para dostała sie do kopułki. Po wymianie kopułki, palca i świec nie mam obrotów na luzie, są ale tak znikome (100-200) że silnik nie reaguje już na pedał gazu i gaśnie, jak vitara się nagrzeje jest lepiej, ma jakieś 400obr/min, ale jeszcze niezadowalające. Takie zachowania są jednocześnie na gazie i benzynie. Wiecie o co chodzi i z czym mam problem?? Proszę o pomoc Pozdrawiam Kropa |
Autor: | Chalski [ sob lis 01, 2008 9:41 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
A reszta aparatu zapłonowego osuszona? Czy mokry nie jest filtr powietrza? Czy silnik po dodaniu gazu normalnie się zachowuje? - czy wkręca się w obroty? |
Autor: | kropa [ ndz lis 02, 2008 4:23 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
co do reszty układu zapłonowego to powinno być sucho, przynajmniej nic nie zauważyłem, a sprawdzam go co tydzień,filtr powietrza jest suchy na 100%. Jak już silnik się kręci, powyżej 1500obr/min jest wszystko git, wkręca sie na obroty, chociaż powiem szczerze wydaje mi się że jest słabszy, nie ma takiego powera jak wcześniej, ale może to subiektywne odczucie. |
Autor: | Chalski [ ndz lis 02, 2008 5:45 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
Poszukiwania zaczął bym od samodiagnostyki zworką i jeśli niczego nie wykaże to reset kompa poprzez odpięcie auk na ok minute |
Autor: | kropa [ pn lis 03, 2008 5:24 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
może to dziwne ale teraz nagle Vitara zaczęła działać, czasami jest powrót do minimalnych obrotów, ale teraz zaczęła palić i na gazie i na benzynie, czy ktoś wie o co kaman?? |
Autor: | slaw [ wt lis 04, 2008 11:43 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
kropa pisze: może to dziwne ale teraz nagle Vitara zaczęła działać, czasami jest powrót do minimalnych obrotów, ale teraz zaczęła palić i na gazie i na benzynie, czy ktoś wie o co kaman?? swece bym wymienił ![]() |
Autor: | Chalski [ śr lis 05, 2008 12:45 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
Nie wiem co masz za układ zasilania (która generacja) ale jeśli na kolektorze dolotowym masz czarny plastik zasłaniający dźwignie linki gazu to zdejmij toto i sprawdź czy działa silniczek krokowy. |
Autor: | kropa [ śr lis 05, 2008 5:27 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
świece wymieniłem 2 tygodnie temu, od razu po przykrej kąpieli vitary w wodzie, a co do układu zasilania to Vitarka jest z 1992 roku, nie wiem niestety jaki układzik posiadam ale sprawdze. |
Autor: | Chalski [ śr lis 05, 2008 9:58 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
Na 99% posiadasz. Mój sidekick też 1992 i jest to ustrojstwo. Zanabyłem dziś używkę za 100 pln. |
Autor: | kropa [ czw lis 06, 2008 8:30 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
ok, dzięki za wskazówki, zbliża się weekend, czas zabrać się do roboty. Posprawdzam w rzeczywistości o czym do mnie mówicie |
Autor: | kropa [ śr lis 12, 2008 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
no i gra może to zabrzmi banalnie ale odpiąłem akumulator na czas przeglądu podzespołów, nic nie zmieniałem bo nie widziałem potrzeby wpychania palców tam gdzie wszystko wyglądało na dobre, iii... ku mojemu zaskoczeniu po podłączeniu akumulatora wszystko wróciło do starych, dobrych nawyków, obrotomierz trzyma się wysoko na luzie, nie robi jej już różnicy czy przepala gaz czy benzynę, po prostu git |
Autor: | himself [ pn mar 23, 2009 5:30 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
witam . Podepnę się pod temat ![]() Od pewnego czasu moja vitarka strasznie zmula do 2000 obrotów przy dodawaniu gazu, powyżej 2000 obrotów szłą już dobrze. Oraz gdy samochód był na luzie obroty spadały do około 100-200 po czym wracały na 800-900 zdarzyło się też, że samochód zgasł kilka razy po tym incydencie. Dziś wymieniłem kable i kopułkę ( w starej pod odkręceniu było trochę wody ) wymieniłem też świece 3 dni temu, Po tej wymianie samochód zaczął ładnie jechać w końcu przyspieszał ładnie i nie muli już do 2000 obrotów. jednak problem z obrotami na luzie ciągle jest, spadają mi do 200-400 po chwili wracają na swoje. Zauważyłem tez że np przy włączeniu podgrzewania tylnej szyby, lub włączaniu nawiewu, obroty trochę spadają np z 800 na 600. CO to może być, od czego zacząć ? Zaraz przy silniczku krokowym jest jakaś śrubka osłonięta gumką od góry do czego ona służy? gdy ją trochę poluzowałem samochód trochę lepiej się zachowywał z obrotami na luzie ale rewelacji nie ma, jakie ma ona zastosowanie i jak mocno można ją luzować ? i jeszcze jedno pytanie zauważyłem, ze sonda lamba a raczej jej olutlina ( kabli ) jest zniszczona i praktycznie jej nie ma, próbowałem ja odkręcić od kolektora ale nie szlo za chiny jej ruszyć. Czy zniszczona otulina i łatwy dostęp wilgoci do kabli może mieć jakiś wpływ na coś ? czy sobda będzie działać wtedy właściwie ? Pozdrawiam mam nadzieje ze pomożecie rozwiązać mi kolejnym problem ![]() Pozdrawiam |
Autor: | piotrk [ pn mar 23, 2009 6:22 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
himself pisze: Zaraz przy silniczku krokowym jest jakaś śrubka osłonięta gumką od góry do czego ona służy? do regulacji obrotów domyślnych. U mnie była za bardzo skręcona i efekt był taki: odpalałem -> obroty około tysiąc, nagrzewał się i obroty szły w dół, dopóki mu komputer nie poprawił, a poprawiał tylko, jak koła były zatrzymane. Po wyregulowaniu tą śrubą jest ok (czyli odpalam - koło 1500 na zimnym, a potem spada kulturalnie do 800 jak się nagrzeje, niezależnie czy jade, stoje czy co tam robie innego gdy ją trochę poluzowałem samochód trochę lepiej się zachowywał z obrotami na luzie ale rewelacji nie ma, jakie ma ona zastosowanie i jak mocno można ją luzować ? ![]() ![]() ![]() himself pisze: i jeszcze jedno pytanie zauważyłem, ze sonda lamba a raczej jej olutlina ( kabli ) jest zniszczona i praktycznie jej nie ma, próbowałem ja odkręcić od kolektora ale nie szlo za chiny jej ruszyć. Czy zniszczona otulina i łatwy dostęp wilgoci do kabli może mieć jakiś wpływ na coś ? czy sobda będzie działać wtedy właściwie ? W starym golfie (ale 1.8 wielopunkt z komputerem Pozdrawiam mam nadzieje ze pomożecie rozwiązać mi kolejnym problem ![]() Pozdrawiam ![]() EDIT: a z tą śrubą to tu męczyłem kolegów: viewtopic.php?f=6&t=1149 |
Autor: | himself [ wt mar 24, 2009 8:59 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
Zauważyłem tez że np przy włączeniu podgrzewania tylnej szyby, lub włączaniu nawiewu, obroty trochę spadają np z 800 na 600 - 400 . CO to może być, od czego zacząć ? - ciągle mam z tym problem |
Autor: | wieniovitara [ czw cze 18, 2009 8:47 pm ] |
Tytuł: | Re: nietrzyma obrotów na luzie |
Ogrzewanie tylnej szyby pobiera dużo prądu i dlatego spadają obroty.To normalny objaw. Naciągnj sobie pasek od alternatora(klinowy)może będzie lepiej.A jak nie to sprawdz jakie masz ładowanie miernikiem. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |