suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 25, 2015 12:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 7:21 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica
Witam kolegów.
Wczoraj przy wieczornych remontach niechcący osunął mi się klucz i ułamałem dziobki, do których poprowadzone są przewody przy elektrozaworze EGR tym niebieskim. Miałem je kleić, ale wyczytałem, że ten zawór współpracuje z EGR. W związku z tym, że mam zaślepiony EGR odpiąłem wtyczkę od tego elektrozaworu, a rurki gumowe do którego prowadzą zaślepiłem wkrętami zamoczonymi w sylikonie.
Teraz moje pytanie.
Jedna rurka idzie od modulatora EGR do górnego dzióbka elektrozaworu. Druga rurka idzie od okrągłego (czegoś) przy rozdzielaczu zapłonu do dolnego dzióbka przy elektrozaworze. (pisze z pamięci i jeśli jest na odwrót to mnie poprawcie)

Teraz moje pytanie. Czy mogą obie rureczki być zaślepione? Nie będzie to wpływało na "komfort" pracy silnika?

Pozdrawiam.

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 1.6 8v '90 + LPG - na etapie reanimacji :)


Na górę
Post: ndz sty 25, 2015 1:20 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Mogą.
Równie dobrze możesz wywalić całkiem modulator i zamiast egr dać zaślepkę - będzie schludniej pod maską.


Na górę
Post: ndz sty 25, 2015 1:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 7:21 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica
Dzięki wielkie. W takim razie zostawię jak jest. Jak będę miał więcej czasu to usunę mdulator i egr.
A okrągłe "coś" przy rozdzielaczu zapłonu od którego idzie wężyk do niebieskiego elektrozaworu jaką funkcję spełnia? Bałem się ze to jakiś odpowietrznik i zatkanie go może coś popierdzielić.

EDIT:
Wyczytałem, że to "okrągłe coś" to przyśpieszacz zapłonu.
Teraz dla pewności.
Ucinam i zaślepiam wężyk idący z regulatora przyśpieszenia zapłonu do niebieskiego elektrozaworu. Wywalam Elektrozawór niebieski oraz modulator EGR. Na końcu wywalam zawór EGR i miejsce, które zajmował zaślepiam grubą blaszką z nierdzewki szczelnie zasylikonowaną.
Tym sposobem wszystko bangla jak należy, a ja cieszę się schludnością pod maską ? :)

EDIT2:
Dla potomnych, którzy mieliby problem z niebieskim elektrozaworkiem.
Okazało się ze na rurce idącej z przyśpieszacza jest trójnik i wężyk rozdzielany jest w dwie strony. Jedna rurka idzie do kolektora ssącego, a druga do elektrozworka niebieskiego.
Za fachową radą kolegi "kostucha" zrobiłem tak jak napisałem wyżej jedynie z tą różnica, że wężyk idący do elektrozaworka niebieskiego uciąłem i uszczelniłem przy trójniku.
W pracy czy mocy silnika nie zauważyłem różnicy. Plusem jest mniej badziewia pod maską i przyjemniejszy widok :)

Pozdrawiam :)

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 1.6 8v '90 + LPG - na etapie reanimacji :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl