suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=14074
Strona 1 z 3

Autor:  zax [ pt mar 20, 2015 2:00 pm ]
Tytuł:  Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Po ostatniej ucieczce płynu przez pęknięty wąż z tyłu silnika mam problem z wolnymi obrotami.
Wąż zmieniłem, płynu dolałem, układ odpowietrzyłem.
Tuż po odpaleniu jest ok, ale już po minucie wolne obroty wchodzą na poziom 2000 obrotów na minutę.
Potem zdarza się im nawet falować 1500-2000.
Gdy silnik się rozgrzeje do właściwej temperatury spadają do około 1500 rpm.
Po około 9 km spadają do 1000, ale to wciąż za dużo.

Odłączałem aku, nic to nie zmieniło.
Gdzie szukać? Wężyki podciśnienia, czy elektryka?

Autor:  radzik071 [ pt mar 20, 2015 11:43 pm ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

to pewnie coś z tym wężem

nie znam się ale woda podgrzewa coś w dolocie - może coś się zapchało i już nie ogrzewa więc silnik myśli, że jest zimny stąd te obroty.

nie podmieniłeś węża wodnego z odmą ? :mrgreen:

Autor:  szweraf [ sob mar 21, 2015 6:46 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Tak na szybko . W 16v mamy ISC Idle speed controller
http://www.fixkick.com/sensors/sensor-icons/IAC-16v-icon2.jpg
Sterowany on jest elektronicznie. Zamyka się podczas otwierania przepustnicy, czyli na wolnych jest otwarty. Dodatkowo przepływa w nim woda która na ciepłym powoduje dodatkowe domkniecie zaworu. Tak mi się wydaje.
W niektórych modelach pod przepustnicą jest IAC i on odpowiada za wolne obroty.
http://www.fixkick.com/sensors/96TB-isc.JPG

Suzuki to dziwne samochody. Niby dwa modele silników 1.6 a jednak w każdym coś innego :lol:
Tutaj masz dużo info na temat http://www.fixkick.com/fresh-air/Slide_ ... age_2.html

Autor:  zax [ sob mar 21, 2015 8:36 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Dzieki wielkie, ide szukać.

Autor:  zax [ wt mar 24, 2015 6:56 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Jak by co, na górze przepustnicy jest taka śruba na krzyżak. Wkręcenie jej tymczasowo pomogło. To jakaś regulacja dopływu powietrza na wolnych obrotach?
Czy po ruszeniu TPSu powinno się coś zmienić na wolnych obrotach? Bo nie ma żadnej różnicy, jak zdejmę TPS i nim pokręcę podczas pracy na wolnych obrotach.

Autor:  marcin_tdi [ wt mar 24, 2015 8:07 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

ja mam identycznie po przeniesieniu chlodnicy na pake. tez sie za to muszę wziac

Autor:  zax [ wt mar 24, 2015 10:14 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Ja przełożyłem trójnik inaczej...
Ale chyba Japońce nie byliby tacy, żeby przepływ płynu chłodniczego musiał iść tak precyzyjnie? :roll:

Autor:  kostuch [ wt mar 24, 2015 10:35 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Fachowcy... :mrgreen:
W przepustnicy jest mechaniczny termozaworek, który zamyka się pod wpływem ciepła.
Termozaworek reguluje przepływ powietrza na wolnych obrotach (równolegle z elektrozaworkiem ISC i "magiczną śrubką, którą każdy musi pokręcić, bo po co innego by ona tam była" :lol: ).
Jak nie będzie przez niego przepływu cieczy chłodzącej, to nigdy się nie zamknie i regulację wolnych obrotów szlag trafi, bo będzie poza zakresem ISC.

Autor:  zax [ wt mar 24, 2015 8:14 pm ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Trzeba rozkrecic przepustnice, zeby sie do niego dobrac? Tam jest jakas membrana, czy cos sie tam moze zapchac?

Autor:  kostuch [ wt mar 24, 2015 9:13 pm ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Nie dobierzesz się do niego - jest zaprasowany w korpusie przepustnicy.
Najczęściej jest rozkalibrowany przez bezrozumne kręcenie śrubką - ktoś np ma dziurawe wężyki i leci lewe powietrze, więc zaczyna kręcić zamiast zrobić porzadek w podciśnieniach (nie bierz tego do siebie :mrgreen: )
Uszkodzenie mechaniczne jest mało prawdopodobne. Ale jak jakieś kanały pozarastały kamieniem...
Ale jak pisałeś zrobiłeś jakiś bypass i chłodziwo leci inną drogą?

Autor:  zax [ śr mar 25, 2015 6:54 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Nie. Problem z obrotami zaczal sie po tym jak ubylo plynu wycieku (pekl wezyk z silnikiem).
Po wymianie wezyka na prosty zamiast z kolankiem obrocilem trojnik, zeby waz sie nie zaginal. Zaczely sie jaja, bo na zimnym miala dobre obroty, jak sie ciut nagrzala, to rosly na 2000 i poki sie nie nagrzala po jakichs 9 km, to nie spadaly. A nawet wtedy byly ok 1000 zamiast 800. I teraz wyjmij szklana kule i powiedz co sie zje zepsuło :mrgreen:

Autor:  szweraf [ śr mar 25, 2015 7:06 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Mój po odpalenia wskakuje na 2000, po chwili spada na 1500 i jak się dobrze zagrzeje to trzyma ok 1000.
Z danych wynika że dla tego silnika obroty biegu jałowego to 900 +/- 50.

Autor:  Zwibel [ śr mar 25, 2015 9:07 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Może po prostu układ się zapowietrza, i w kolektorze stoi powietrze co powoduje dziwne objawy -należało by spróbować odpowietrzyć sam kolektor który zawsze jest praktycznie najwyższą częścią w której jest woda w silniku.

Autor:  kostuch [ śr mar 25, 2015 10:08 am ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

zax pisze:
I teraz wyjmij szklana kule i powiedz co sie zje zepsuło :mrgreen:

Cyganka prawdę Ci powie... :mrgreen:

Ja nie będąc cyganką podpiął bym się komputerem i sprawdził działanie ISC i EGR, odczyty lambdy i wyprzedzenia zapłonu.
No i rzucił okiem czy podciśnieniowy otwieracz przepustnicy nie jest podparty.

Autor:  Poprostu_Marcin [ sob kwie 11, 2015 12:15 pm ]
Tytuł:  Re: Co odpowiada za wolne obroty w 1,6 16V?

Ja miałem inny problem. Nie mialem wolnych obrotow. Po odłaczeniu akumulatora musiałem poruszac kilka razy tps-em by wróciły do normy. Teraz mam ustawione linką obroty :oops:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/