suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 12, 2009 9:39 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Witam!
z racji tego,ze czeka mnie wymiana przedniego uszczelniacza wału,przy okazji wymienię rozrząd.
Mam dwa pytania:
1.Jakiego producenta paska i napinacza polecacie,kupić osobno czy jakiś zestaw?Na co zwrócić uwagę przy zakupie,liczba zębów,szerokość?Może ma ktoś numery części z IC chociażby?
2.Uszczelniacz wału - na naszej stronce podane są wymiary 32/48/8 a na stronie IC 32/48/6.
Który wymiar jest poprawny?
Jakie są wymiary uszczelniacza wałka rozrządu?(nie wiem który leje dlatego pytam)

Z góry dzięki za odpowiedź,sprawa dość pilna bo najpóźniej jutro chciałbym dokonac zakupy wymienionych częsci.

Pozdro!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 10:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ja zmieniłem na pasek mitsuboshi (http://www.mitsuboshi.co.jp/english/) - jak będziesz chciał numer to podam wieczorowo (w domu mam gdzieś zapisany), a napinacz bodajże NGK. Przejechane 25 tys. km - wszystko ok.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 10:07 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
uszczelniacze jak pamietam sa srednicy tej samej przez to ten zamet
szeroksci 6 idzie na górne koło
a 8 na dolne
albo odwrotnie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 10:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Ja stosowałem pasek CONTITECH i rolke napinacza jakąć nie najtańszą z IC

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw sty 15, 2009 10:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
Chalski pisze:
...pasek CONTITECH ...

Jak niemasz żadnej ulubionej firmy to bardzo dobry wybór.
Bartku dobrego imbusa (5 czy 6 chyba) do odkręcenia 5-ciu śrubek z koła pasowego se naszykuj, bo dość mocno siedzą
:wink:

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Post: pt sty 16, 2009 7:49 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
papas pisze:
Chalski pisze:
...pasek CONTITECH ...

Jak niemasz żadnej ulubionej firmy to bardzo dobry wybór.
Bartku dobrego imbusa (5 czy 6 chyba) do odkręcenia 5-ciu śrubek z koła pasowego se naszykuj, bo dość mocno siedzą
:wink:


Dzięki że dopiero teraz mi to piszesz :!: :wink:
4 imbusy poszły bez problemu,jednego żeśmy z tatą potraktowali wiertarą.Założyliśmy zwykłe śrubki na klucz 10.Ogólnie dniówka w garażu zeszła,robota bez ciśnienia bo wcześniej się tego nie robiło.Wymieniony uszczelniacz,ale gdzieś się poci.Zobaczę za kilka dni jak trochę pojeżdżę bo teraz się urlopuję.
Dzięki za wszelkie rady!
Opis przebiegu operacji później z fotkami.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt sty 16, 2009 8:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
papas pisze:
Chalski pisze:
...pasek CONTITECH ...

Jak niemasz żadnej ulubionej firmy to bardzo dobry wybór.
Bartku dobrego imbusa (5 czy 6 chyba) do odkręcenia 5-ciu śrubek z koła pasowego se naszykuj, bo dość mocno siedzą
:wink:


Nie to że ulubiona - w plaskaczu mam pasek gates już prawie 100kkm (na wiosne wymiana) i jakoś się trzyma.
Ważne to dobrze naciągnąć - nie za lekko i nie za mocno (ponoć naciąga się w większości japońców żeby po naciągnięciu na najdłuższym odcinku między kołami dało się przekręcić pasek o 90 stopni).

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pt sty 16, 2009 10:31 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Stary pasek tez był Conti,ten sam model.Zdziwiło nas rozwiązanie napinacza i ta śruba z wystającym gwintem,która trzyma sprężynkę.Trzeba naciągnąć i dokręcić coby się nie cofnęło.Siakieś takie dziwne.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 17, 2009 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
NuVo pisze:
Stary pasek tez był Conti,ten sam model.Zdziwiło nas rozwiązanie napinacza i ta śruba z wystającym gwintem,która trzyma sprężynkę.Trzeba naciągnąć i dokręcić coby się nie cofnęło.Siakieś takie dziwne.

No śrubka musi mieć wystający gwint - bo do czego dokręcisz pokrywkę rozrządu ??
A ta sprężynka - chmmm.... Sław mi kiedyś posłał ową sprężynkę która to niby ma służyć do wstępnego naciągu rolki - czy jakoś tak, w każdym razie leży ona sobie gdzieś spokojniutko w skrzynce - coby jej nie zgubić przypadkiem :lol: :lol: :lol:
Pozdrówki

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Post: wt sie 04, 2009 11:11 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jest jakiś szybki sposób, by skontrolować stan paska rozrządu? jakieś miejsce, gdzie można podejrzeć, pomacać?
chciałbym mieć pewność, że nie jest np. sparciały od oleju, albo popękany ... a nie chcę wszystkiego rozkręcać tylko po to, by rzucić okiem - nie mam na to czasu na razie :(

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sie 04, 2009 11:18 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
NuVo pisze:
Witam!
z racji tego,ze czeka mnie wymiana przedniego uszczelniacza wału,przy okazji wymienię rozrząd.
Mam dwa pytania:
1.Jakiego producenta paska i napinacza polecacie,kupić osobno czy jakiś zestaw?Na co zwrócić uwagę przy zakupie,liczba zębów,szerokość?Może ma ktoś numery części z IC chociażby?
2.Uszczelniacz wału - na naszej stronce podane są wymiary 32/48/8 a na stronie IC 32/48/6.
Który wymiar jest poprawny?
Jakie są wymiary uszczelniacza wałka rozrządu?(nie wiem który leje dlatego pytam)

Z góry dzięki za odpowiedź,sprawa dość pilna bo najpóźniej jutro chciałbym dokonac zakupy wymienionych częsci.

Pozdro!



oba wymiary sa dobre jede idzie na wał a drugi na górny wałek rozrzadu :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sie 04, 2009 8:49 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Sławek dzięki za info :mrgreen: zrobiłem to w styczniu,szybko zareagowałeś :mrgreen: :mrgreen:
@Piotrk - nie ma takiego miejsca,bynajmniej w 8V, poza tym przez szparkę nie obejrzysz dokładnie co tam się dzieje, przy okazji możesz sprawdzić stan napinacza etc. Za rozrząd majątku nie zapłacisz a głowa spokojniejsza będzie skoro nie wiesz kiedy był wymieniany.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sie 04, 2009 8:54 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
:mrgreen:
wiem kiedy był wymieniany - 45tys. ma najechane ;) chciałem po prostu przegląd szybki zrobić, czy mi pasek nie gnije np. od oleju, bądź czy nie jest postrzępiony. No ale jak się nie da to się nie da - nie mam czasu tego rozbierać. Jak przyjdzie pora, bądź naprawdę długi wyjazd, to zmienię i tyle :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sie 06, 2009 3:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Zabrałem się za wymianę uszczeliaczy na wałku rozrządu i wale korbowym oraz paska i napinacza.
Sprawa szła dość gładko do momentu próby odkręcenia śruby na wale korbowym. Chyba że gwint jest lewy a nie prawy ? Próbowałem zblokować to wbijając 5 bieg zapinając reduktor i trzymając hamulec bez skutku :( Macie jakieś sprawdzone sposoby na zblokowanie wału żeby tą srubę odkręcić.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pt sie 07, 2009 6:27 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Klucz z rurą jako przedłużka na śrubę, łyżka do kół ewentualnie inny element mogący zablokować koło zamachowe przez taki niewielki otwór w obudowie sprzęgła. Gwinty są normalne.Uważaj na klin pod tą zębatką bo nie jest przymocowany do wału na stałe i możesz zgubić.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl