suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 01, 2011 6:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Wycieka mi olej z przodu silnika na simmeringu. Wymieniłem go, a właściwie mechanik, było z 3 dni OK, potem znowu zaczął cieknąć. Za każdym razem gdy stanę pod pracą czy w domu w garażu jest plamka z 3-5 cm średnicy. Mechanik mówi mi żeby założyć odmę na korku oleju, czyli go nawiercić i zrobić jakieś ujście rureczką, żeby ciśnienie trochę rozładować. Jak zapalę silnik i odkręcę korek od oleju to tak trochę chlapie olejem, może to pierścienie powinienem wymienić? A może ten typ tak ma. Odkąd po wymianie simmeringu zaczęło kapać zrobiłem jakieś 650 km i na bagnecie ubyło może z 1-2 mm oleju, a olej to Mobil1 10w40 półsyntetyk. Generalnie auto nie kopci, nawet jak jest zimne po nocy to spaliny praktycznie w ogóle nie są niebieskie, może przez 2 sekundy.


Ostatnio zmieniony pt lut 04, 2011 11:19 pm przez angler83, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lut 01, 2011 9:15 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
951.

Mechanik niech sobie ciśnienie spuści...
W 1,6 dwa razy wymieniałem simering z przodu. Pierwszy puścił ze starości, po założeniu nowego warga się podwinęła (moja wina) i znowu ciekło, później założyłem drugi simering i od tamtej pory miałem spokój.
Może debil wie że spier.olił robotę i wmawia Ci bzdety żeby drugi raz tego nie robić :wink:

BTW. Skąd Wy bierzecie tych specjalistów?Powinno się takich palić na stosie albo obcinać cochones. Jeszcze trochę i ktoś przez takiego machera jak ten Twój straci zdrowie albo życie.Jest coraz gorzej.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 9:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:08 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łomża
Sprawdz bo mógł ci włożyć zły uszczelniacz. Mi leciało i po wyjęciu uszczelniacza okazało się, że jest za szeroki (Ktoś założył taki sam jak na wałek rozrządu on ma bodajze 8mm szer) Na wał ma być 6mm, w sklepie poprosiłem o uszczelniacze, a typ mi daje z katalogu dwa identyczne szer8mm (dobrze, ze wiedziałem bo bym włożył te co dał). Kupiłem węższy i teraz jest suchutko :D

_________________
[b]1,6 8v (AT) 91r.[b]


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 10:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
NuVo pisze:
BTW. Skąd Wy bierzecie tych specjalistów?Powinno się takich palić na stosie albo obcinać cochones. Jeszcze trochę i ktoś przez takiego machera jak ten Twój straci zdrowie albo życie.Jest coraz gorzej.
Amen. Ja się boję oddawać do "mistrzów" a sprawdzonego mechanika nie mam w okolicy :(
Tak w temacie: mojemu bratu w mercu koło odpadło, bo jakiś debil tak wymienił sworzeń :shock: dobrze, że wolno jechał. Do tego zasmarkany odpowietrznik na zacisku hamulca :shock: pewnie się ukręcił, albo ciekł, to spawneli. Wężyk od sprzęgła (hydraulika) jakimś glutem naprawiony, że sprzęgło wpadło w podłogę w najmniej odpowiednim momencie, układ kierowniczy z luzami takimi, że w drogę nie można było trafić, wg. mechanika "wszystko do wymiany tysiąc pińcet minimum" - wystarczyło skasować luz na przekładni śrubką, 5 minut roboty ... no masakra :shock:.
Wóz kupiony od znajomego co to "tylko do dobrego mechanika", dobrze, że się nikt nie zabił :?

Tak w temacie: odma jest, sprawdź co najwyżej czy nie zatkana, nic nie trzeba nawiercać :shock: ciec nie ma prawa. Niech poprawia ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 11:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
Jeżeli bedzie już silnik wyjechany to odma nie da rady z odpowietrzeniem. Je też mam z tym problem, tylko że u mnie wywala olej na uszczelnieniu miski z blokiem.

Co do chlapania olejem jak odkręcimy korek to tak jest.

Można jeszcze raz wymienic dla pewności i sprawdź czy czasem ktos nie zaslepił odmy. Odma znajduje się pod IC i idzie do takiej małej puszeczki od której odchodzi wężyk do ssącego przed turbina i drugi węzyk do miski olejowej.

A wracając do wcześniejszej rozmowy, dotyczącej tych stuków, to one nie będą czasem spowodowane olejem :?:

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 5:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Nie wiem, znaczy żeby zalać np. gęstszym? Jest mobil1 10w40 półsyntetyk, niby taki jest polecany.
A masz damian89 jakieś dokładne namiary na ten uszczelniacz bo ja kupiłem jeden w sklepie, koleś sprawdzał w katalogu, potem okazało się, że ten który kupiłem jest zupełnie inny niż ten założony, więc go wymieniłem, a potem mechanik kupił jeszcze trzeci z kolei bo na tym drugim tez lało. No ale na tym trzecim tez zaczęło lać po kilku dniach. Może trzeba coś więcej wymienić, pierścienie, panewki, jakieś uszczelki?


Ostatnio zmieniony czw lut 24, 2011 8:28 pm przez angler83, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 02, 2011 5:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Witam. Myślę że sprawa jest prosta i nie ma się co rozpisywać nad banalnym problemem. Trzeba jechać do tego ,,debilnego" mechanika i niech robi to jeszcze raz na jego koszt .Czy jest zły simering , czy są jakieś luzy itd to od tego JEST TEN MECHANIK. Nie pojechałeś do drogeri tylko do fachowca w tej dziedzinie .Niestety takich przypadków jest coraz więcej i trzeba to po prostu ścigać albo faktycznie musi być przwrócony system palenia na stosie . :mrgreen:
I żadne jakieś wiercenia otworów wymiany olejów itp rzeczy
Pozdrawiam Jarek

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 6:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
W gęstszy olej się nie ładuj. Silnik ma pracować na określonej gęstości i już. W tych silnikach gęstszy jest za bardzo klejący, a już na pewno nie żaden mineralny, to nie jest ursus.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 8:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Zamówiłem sobie oryginalny uszczelniacz w salonie suzuki - 80 zł, za poprzedni zamiennik dałem 17 zł, mam nadzieję że to już będzie to. Tak z ciekawości spytałem o filtr powietrza - 120 zł, filtr oleju - 170 zł. Nie wiem kto tam kupuje... Albo suzuki albo nic :wink:


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 8:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Niedzwiadz pisze:
W gęstszy olej się nie ładuj. Silnik ma pracować na określonej gęstości i już. W tych silnikach gęstszy jest za bardzo klejący, a już na pewno nie żaden mineralny, to nie jest ursus.


castrol magnatec 15W-40, a jednak :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 12:58 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
oj 15w-40 to dla benzyny chyba. Dla klekota 10w-30, jak dużo na minusie to 5w-30 lub 5w-40, według książeczki przynajmniej :).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 5:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
To sorry, niedoczytałem, że o diesla chodzi:oops:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 9:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Okazało się, że jest uszczerbany ten fragment pompy oleju, w który wchodzi uszczelniacz. Nie wiecie czy to jest jakoś rozbieralne, czy trzeba kupić całą pompę oleju.
Obrazek
Znalazłem na Allegro używkę 350 zł.
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-s ... 20119.html


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 6:34 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
960.

No to masz odpowiedź na pytanie co się stało.
Ustalmy fakty:
-przywiozłeś auto,macher się za nie wziął,
-z racji nabytego upośledzenia mózgowego nie potrafił wyciągnąć uszczelniacza,
-zadzwonił do kolegi o imieniu Kazio który nieopodal ma dziuplę i diluje częściami indyjskich pojazdów silnikowych,
-po krótkiej rozmowie telefonicznej stwierdzili kilka opcji:
1.Wydłubać uszczelniacz,
2.Zdetonować niewielki ładunek wybuchowy, który ruszy uszczelniacz,potem wydłubać,
3.Wstrzyknąć pianę montażową która dzięki swoim właściwościom wypchnie uszczelniacz,potem wydłubać,
4.Nie zrobić nic i wmówić Tobie że jest cycuś malina gitara.
-Prawdopodobnie po wypiciu kliku browarów Twój mechanik stwierdził ze woli być uczciwy i wymieni Ci ten uszczelniacz,wybrał opcję nr1.
-Uszkodzenie pompy spowodowane zostało prawdopodobnie wydłubywaniem uszczelniacza z nieumiejętnym użyciem siły, umysłu i płaskiego śrubokręta.

Samo to by się Panie nie ukruszyło... Wystarczyło wziąć cienki drut chćoby z elektrody zagiąć go na końcu jakieś 5mm, wsadzić w uszczelniacz od strony wewnętrznej okręgu (tam gdzie wałek),przekręcić drut o 45-90 stopni. Zrobić drugi i to samo,pociągnąć. I Tyle :mrgreen:

Nawet jakby wybrał inną opcję demontażu to i tak by uszkodził :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 7:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
NuVo :lol: dobre :mrgreen:

angler83 w sumie mógłbyś próbować to naprawić, używając jakiejś masy typu poxipol a potem pieczołowicie szlifujac na glanc ... niestety są 2 zagrożenia:
- nie uda Ci się idealnie wyszlifować
- masa będzie nie dobra do tego zastosowania
ale może warto spróbować?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl