suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 1:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 07, 2014 7:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
witam, vitara zaczela pobierac ogromne ilosci oleju, sprawdzilem kompresje, wyszlo po ok 15 bar na cieplym silniku, brat sie przyznal ze chwile jezdzil z bardzo mala iloscia plynu i oleju, podczas jazdy podkapca na bialo, sciaglem glowice, na tlokach nagaru moze 1 mm, zero progow, ale tuleje bardzo porysowane, dosc spore pionowe rysy, mam teraz dylemat; tulejowac, zmienic pierscienie, zostawic tloki czy zawiesc blok do szlifu, nowe tloki i pierscienie, co wyjdzie taniej? nigdzie niemoge znalesc cen nowych tlokow kompletnych, oraz samych tulei, z gory dziekuje za odpowiedz


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 6:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Remont może przekroczyć cenę całej Vitary na części... :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 7:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
tak na szybko liczac, kompletny remont glowicy ok 350zl, szlif bloku ok 200zl, uszczelka glowicy ok 80zl, simeringi ok 200zl, tylko jedynie nieznam kosztow tlokow, kolega kiedys robil i mowil ze ok 80zl sztuka, takze po podliczeniu czy az tak nieoplacalne? kupie drugiego trupa z niewiadomym jakim silnikiem, bo przeciez nikt niepozwoli mi sciagnac glowicy zeby sprawdzic stan tulei


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Jak szklanki porysane to co ci dadzą nowe pierścienie i tłoki. Jak byś chciał zrobić dobrze to 3tys. raczej nie starczą.
Kup inny silnik, przełóż i ciesz się autem.


Na górę
Post: ndz cze 08, 2014 9:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
przeciez napisalem ze szlif plus nowe tloki i pierscienie, przecierz niezaloze nowych tlokow w stare tuleje


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 19, 2014 6:51 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Małopolska
Silnik: 1,6 8V
Model: 3D
Rok prod.: 1991
Żeby nie zaśmiecać podepnę się pod temat. A mianowicie chciałem zapytać kolegów o żywotność silnika 1,6 8V, ile taki silnik przy normalnej eksploatacji może przejechać km na benzynie. Wiadomo ze silnik, silnikowi nie równy i kierowca, kierowcy także ale czy są jakieś normy dotyczące ilosci zrobionych km na silniku.

_________________
Był Samuraj, Pajero Pinin, jest błękitna Suzi na MT Nexen z liftem 4" od Radzika.


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 10:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Co do remontu silnika to lepiej kupić inny koszt 1000 złotych i silnik jest. Przerabiałem temat i zamiast remontować postanowiłem kupić drugi. Szukałem całego auta na części ale nie trafiło się. Wiadomo, że jak wyremontujesz to wiesz co masz ale koszty większe i roboty więcej.

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Post: pt lip 11, 2014 7:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
tylko pytanie co kupisz? ja jednak nierobilem szlifu ani nadwymiarowych tlokow, bo drogo by wywszlo, kupilem blok w idealnym stanie za 300zl, zero progow, gosc co robil mi glowice powiedzial ze honowanie zrobi mi w cenie glowicy, zalozylem nowe pierscienie, panewki byly w idealnym stanie wiec niezmienialem, pozmienialem smeringi, uszczelki wszystkie itd. silniczek pracuje cichutko, niepodkapca, niebierze oleju
a co do porysowanych tulei przez co bral olej, dopiero przy samym koncu jak skladalem zauwazylem w dolocie sporo poprzyklejanych opilkow, jakies 2 miesiace wczesniej zalozony gaz, i od tamtego czasu zaczal stopniow brac olej w coraz wiekszej ilosci


Na górę
Post: pt paź 10, 2014 2:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 04, 2014 3:18 pm
Posty: 30
To ja się dołączę do tego tematu, u mnie znów cieknie z wału :evil: zastanawiam się intensywnie co z tym robić, może kupić nowy wał i robić remont, a może kolejny silnik (tylko na jaki silnik trafie?!). Czekam na sugestię zacnego grona vitaromaniaków :twisted:

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '98 205/75r15 BFG AT lift nadwozia 1" na podkładkach


Na górę
Post: pt paź 10, 2014 2:30 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wymień uszczelniacze na porządne.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob paź 11, 2014 9:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 04, 2014 3:18 pm
Posty: 30
NuVo pisze:
Wymień uszczelniacze na porządne.

Już wymieniłem (w znanym Ci warsztacie zmota4x4) niestety po jakiś 4-6 miesiącach znów widzę, że cieknie, delikatnie ale , jest to irytujące.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '98 205/75r15 BFG AT lift nadwozia 1" na podkładkach


Na górę
Post: sob paź 11, 2014 9:55 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to ciekawe co ci tam wsadzili. Ja zawsze montowalem na wał z tyłu uszczelniacze firmy Corteco i nigdy nie bylo u nikogo problemow.
Swoja droga to zmien warsztat... :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt paź 14, 2014 8:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 04, 2014 3:18 pm
Posty: 30
NuVo pisze:
No to ciekawe co ci tam wsadzili. Ja zawsze montowalem na wał z tyłu uszczelniacze firmy Corteco i nigdy nie bylo u nikogo problemow.
Swoja droga to zmien warsztat... :wink:

Tylko, że to jedyny warsztat, który ma jakie takie pojęcie o vitarze :/

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '98 205/75r15 BFG AT lift nadwozia 1" na podkładkach


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 8:10 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Aha... :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 6:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 04, 2014 3:18 pm
Posty: 30
To trochę dziwne bo autko jest proste jak konstrukcja cepa, jednak przypomina mi się historia z problemami z odpalaniem, 5-6 warsztatów się poddało, a u nich naprawili, może dla tego że córka szefowej też ma viertakę ;)
Odnośnie wycieku, podobno czop wału jest już wyrobiony lub coś w ten deseń.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '98 205/75r15 BFG AT lift nadwozia 1" na podkładkach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl