suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 9:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 21, 2009 1:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Mam prośbę, pomoże mi ktoś zidentyfikować te dwie rzeczy, moja wiedza techniczna wymiękła przy rozeznaniu, że obie (ta wyżej, i ta czarna "puszka" mi nie działają, a jednak silnik gra)

http://img24.imageshack.us/img24/4839/silnik2pj5.jpg

tu link.

To wyżej jakby z prawej strony jest do niczego nie podpięte u mnie, może nie mam czegoś opcjonalnego? Jest takie cuś do czego dochodzi z lewej kabelek a z prawej nie wychodzi nic..
A ta czarna pucha- nie dochodził do niej urwany wężyk, to jakaś kwestia podciśnienia? Założyłem inną rurkę i nic to nie zmieniło.
Będe wdzięczny za sugestie :mrgreen:

ps: to nie jest zdjecie mojego silnika.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: sob lut 21, 2009 1:27 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ta czarna pucha to węglowy filtr oparów paliwa - kwestia ekologii ;)

a to wyżej to nie wiem, bo mam inny silnik :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lut 21, 2009 1:42 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
dzięki:) tak myslalem- nic potrzebnego, przy moim spalaniu o ekologii nie ma mowy :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: sob lut 21, 2009 8:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Cytuj:
To wyżej jakby z prawej strony jest do niczego nie podpięte u mnie


To czujnik cisnienia, tzw Mapsensor, bez tego silnik nie powinien pracowac :shock:


Na górę
Post: sob lut 21, 2009 9:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
a to ciekawe :mrgreen:
hula, aż miło. Zrobię fotki tego rozwiązania konkretnie u mnie i wkleję później :)

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 8:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A dlaczego ma nie pracować?

Będzie pracować - ale będzie palić jak smok. Najważniejsze czujniki to hallotron i TPS ;)
Zresztą nasze kompy są naprawdę mądre i mają 3 tryby pracy...1 normalny i dwa "awaryjne" - jeden fail, a drugi podtrzymania.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 9:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Zapomniałem dzis walnac fotke konkretów, więc zrobię to jutro rano.

Pali mi tak "w normie", to znaczy bez tragedii.. w okolicach 12 (krotkie dojazdy, po 5km..).

Jesli faktycznie brak mi tego urządzenia, co mogę zrobić ? Zakupić takowe i zainstalować? Nie wiem co te niemiaszki tam wymyśliły :/

Czy tryb awaryjny można stwierdzić po odczytaniu kodu błędu ?

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 9:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tryby fail to tryby uszkodzenia czujników. Tryb podtrzymania nie jest trybem fail->Nie musi zgłaszać błędów. Ale byś poznał - auto słabe, i obroty cały czas ~1500/min.

Może gdzieś niemcy przenieśli ten czujnik?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 9:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
No coż, w mojej starej Vitce, po odlaczeniu nie chcial pracować.
Ale to dawno juz było i moge miec film :roll:


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 9:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Słaba nie jest, wkręca sie (nie na jałowym do ponad 5k obrotow, dalej juz nie meczylem). Jedynie dol ~1000-2000 obrotow wariuje, ale tlumacze to rozwalonym katalizatorem (czas wymienic... na strumienice?) i tylnymi hamulcami, ktore działają jakby były owalne i piszczą w dodatku.. A z nimi nie umiem sobie poradzić, chyba całość bede musiał wymienic.. kurde.

Jutro beda fotki to poproszę kolegów o rozpoznanie jak to wlasciwie u mnie jest z tym czujnikiem.
Moze jest jakies obejscia, ale nie zauwazylem nic niestandardowego..

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 10:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
1. Zrób selftest spinaczem - inaczej nie ma co rozmyślać...

Hadek - ja u siebie odpinałem i mi chodził.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 11:00 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Dobra, namieszałem :mrgreen:
Tam jest podłączony kabel do 'wyjscia', tylko jest puszczony w osłonce razem z "wejściem", ktoś to ulepszał albo coś się schrzaniło i było naprawiane..

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 9:55 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 7:43 pm
Posty: 97
Odgrzewam kotleta.
Po rajdzie zaczęło mi cieknąć z części o numerze 33 na załączonym rysunku:
http://picasaweb.google.pl/metale4x4/Techniczne#5479583589621756962
Wygląda jak ww. filtr węglowy - ma wtrysk i powrót paliwa u góry a na dole zaworek, przez który właśnie cieknie benzyna. Numer DENSO to 18560-61A00.
Niestety nigdzie nie mogę kupić tej części, a w katalogu IC nie występuje nic takiego jak filtr węglowy dla mojego silnika (1.6 8V z 1994 roku blaszanka 59KW).
Pytanie czy jest jakiś zamiennik? I gdzie mogę kupić?
Wielkie dzięki za odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam.

Metal.


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 10:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Witam. Tą puszke z filtrem już dawno temu zlikwidowałem gdyż nie chciał mi wejść większy alternator i jest Święty Spokój

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 2:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 653
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Ciekawe co tam cieknie, przed tym sprzętem jest taka plastikowa część, która nie pozwala żeby krople paliwa się przedostawały do filtra, może wody jakoś sie nalało? ogólnie można wywalić i spiąć na krótko.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl