Offline |
0" - piaskownica |
 |
Rejestracja: wt kwie 25, 2017 8:09 pm Posty: 3
Silnik: 1.6 16v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
|
Witam
Nie spotkałem się z podobnym problemem na forum dlatego opisze go w tym temacie. Auto zaczeło popiskiwać na wolnych obrotach co niestety olałem i jeździłem dalej - potem doszły stuki z pod pokrywy zaworów - co zdiagnozowąłem jako rozregulowany luz zaworowy.
Zabrałem się do regulacji i po zdjęciu pokrywy zauwazyłem że krzywki wałka na 2 i 3 cylindrze są kompletnie suche ! w głowicy był olej 1 i 4 cylinder idealnie posmarowane. Zabrałem się za demontaz kolejnych części z głowicy i straty sa następujące : - zatarte podpory wałka - kanały olejowe zaslepione przez nagromadzone aluminium - dźwigienki wydechowe zatarte na magistrali - wałek wydaje się do odratowania bo krzywki sa w dobrym stanie
Chcę teraz kupić glowicę do vitary /baleno tylko pytanie czy to nie będzie leczenie skutków a nie przyczyny? Ktoś wie co mogło to spowodować?
Robiłem płukankę Liquy moly przed zmianą oleju na rowniez liquy moly 10w40 Pokrywa zaworów / aparat były wklejone na sylikon Nie ragulowałem luzu zaworowego i luz był spory 0,4 na zimnym auto zrobiło niewielki przebieg od zakupu 140 km z czego 30 od wystapienia awarii
Dziwne jest to że tylko środkowe cylindry nie miały smarowania - ktoś słyszał o takim przypadku ?
|
|