suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Obroty jałowe zimnego H20A
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19183
Strona 1 z 1

Autor:  wiesiu [ czw wrz 27, 2018 5:49 pm ]
Tytuł:  Obroty jałowe zimnego H20A

Jakie obroty maja Wasze 2.0 V6 zaraz po odpaleniu zimnego silnika i po jakim czasie zaczynają spadać? Mój długo trzyma około 1400 i przez to bardzo gwałtownie zapinana mi bieg 1 i wsteczny. Mowa o automacie bo jakby był manual to by nie było problemu. Jak się rozgrzeje to oczywiście już problemu takiego nie ma. Obawiam się, że przez takie mocne zapinanie biegu zwłaszcza wstecznego coś w końcu się rozpadnie.

I przy okazji Wasze automaty też tak szybko zmieniają biegi ? Porównując do innych aut z automatami jakimi jeżdżę to ten jest bardzo szybki i można powiedzieć że trochę brutalny przez to.

Autor:  NuVo [ sob wrz 29, 2018 7:53 pm ]
Tytuł:  Re: Obroty jałowe zimnego H20A

Mam podobnie. Moim zdaniem to poprostu przez zimny olej w skrzyni. Jak poczekam kilka minut to jest ok.
Co do obrotów to nie wiem ile jest na zegarze ale ponad 1tys. Jak chcesz wiedzieć konkretnie to przypomnij się ww poniedziałek o 5:20 jak będę do roboty wychodził :mrgreen:

Autor:  kostuch [ pn paź 01, 2018 10:02 am ]
Tytuł:  Re: Obroty jałowe zimnego H20A

A w tej skrzyni nie macie zaworu modulacji ciśnienia oleju?
Odpowiada on za delikatność zmiany biegów.
Jeżeli jest niesprawny (albo nie działa jego sterowanie), to występuje efekt "strzału ze sprzęgła" z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.

Autor:  wiesiu [ pn paź 01, 2018 10:14 am ]
Tytuł:  Re: Obroty jałowe zimnego H20A

dzięki za odpowiedzi. A dobre pytanie z tym zaworem, pierwsze słyszę, że w automatach może być tego typu regulacja. A jeśli coś takiego jest, to gdzie powinno się znajdować. ?

Autor:  kostuch [ pn paź 01, 2018 8:58 pm ]
Tytuł:  Re: Obroty jałowe zimnego H20A

Nie wiem.
Suzukowe skrzynie są raczej prymitywne. Może nie mają wcale takiego zaworka :roll:
Normalnie (w sensie: w skrzyniach które je mają) są one wewnątrz skrzyni, razem z pozostałymi sterującymi przepływem oleju.

Autor:  wiesiu [ pt gru 07, 2018 9:17 am ]
Tytuł:  Re: Obroty jałowe zimnego H20A

znalazłem przyczynę problemów. Obroty po odpaleniu nie były problemem, z obrotami jest wszystko ok (zwłaszcza po wymianie rozrządu i czyszczeniu przepustnicy).

Gwałtowna praca skrzyni wynikała z tego, że zablokowała się linka idąca z przepustnicy do skrzyni. Zablokowała się w pozycji max pociągniętej. Najwyraźniej wtedy skrzynia pracuje bardziej agresywnie. Teraz skrzynia pracuje delikatnie. Jedynie bieg wsteczny trochę za gwałtowny jest,ale to i tak nic w porównaniu z tym co było.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/