suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
SWAP 1.8is m44b19 http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19361 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mockba [ śr gru 19, 2018 9:58 pm ] |
Tytuł: | SWAP 1.8is m44b19 |
Zabieram się za SWAP na tą jednostkę, w zasadzie nie jest to dla mnie problem i wszystko robię we własnym zakresie od zrobienia łap po przerobienie wałów i reduktor z samuraia. Ale mam kilka pytań czysto praktycznych osób które użytkują te silniki. 1.co z miska olejowa? Jak znosi przechyły? 2.jak z reakcją na wodę? Czy cewka znosi topienie? 3.jak z chłodzeniem czy oryginalna chłodnica od BMW ma odpowiednią wydajność przy katowaniu w błocie? 4.jak sprzęgło? I dwumas? Czy jest względnie wytrzymały? 5.skrzynia biegów docelowo ta z E36 318is jest względnie wytrzymała i jak z przełożeniami czy razem z reduktorem samca i mostami 5.125 czy jedynka nie będzie za wolna a dwujka za szybką? 6.inne praktyczne rady co warto zmienić albo przerobić względem oryginalnego m44b19? |
Autor: | szachmat [ śr sty 23, 2019 2:25 pm ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
Jak progres w swapie? Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18. Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus.. Z częściami będzie prościej do M42. jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej. Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie. W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz. Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić: http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable. |
Autor: | mockba [ sob sty 26, 2019 10:13 pm ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
Dzięki za info, silnik mam już w aucie teraz wkładam reduktor, potem muszę uporać się z wałami i będę próbować odpalać. |
Autor: | Mundialejros [ pt lut 01, 2019 11:42 pm ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
@Milas wsadzał IS-a lata temu viewtopic.php?f=28&t=8092 ale jak sam napisał skrzynia a konkretnie przełożenia okazały się zbyt krótkie, pamiętam taka historię, że gdzieś tak pechowo się pod skosem zakopał , nie zgasił silnika, wyszedł chyba z auta albo nie patrzał na kontrolki ,do momentu uwolnienia chodziło (15 min chyba ?) na sucho i zatarł silnik, więc coś trzeba raczej pomyśleć nad głębszą miską |
Autor: | mockba [ ndz lip 12, 2020 8:48 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
Odkopie temat bo auto jest na wykończeniu, robię elektrykę świateł bo sprzedałem stary silnik z wiązką i to był błąd, sporo czasu pochłania pociągnięcie nowych kabli w jakiś sensowny sposób. A jak na razie udało się zrobić: wstawić silnik, skrzynie, reduktor dorobić wały, wysprzęglik hydrauliczny , ogarnąć chłodzenie w postaci węży itp, elektryka silnika , kontrolki, obrotomierz, czujnik temperatury (niestety rezystancja czujnika bmw nie pasuje do wskaźnika vitary i trzeba dorobić adapter na wąż z czujnikiem suzuki), przewody paliwowe, wydech i milion drobiazgów na które potrzeba najwięcej czasu. Ogólnie pracy jest tyle że opłacalność jest mocno kontrowersyjna. Dodam że wszystko w aucie robione jest własnoręcznie. W międzyczasie kupiłem opony 33x10,5r15 silverstone xtreme mt 117 , i nową windę Escape EVO 12000 lbs EWB, w garazu czeka jeszcze mechanik ze stara 66 z dwoma bębnami. |
Autor: | hałas [ pn lip 13, 2020 8:09 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem ![]() |
Autor: | mockba [ pn lip 13, 2020 2:48 pm ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
hałas pisze: A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem ![]() A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę . |
Autor: | hałas [ wt lip 14, 2020 7:48 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
mockba pisze: hałas pisze: A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem ![]() A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę . Wrzucony, przejeździł 1 rajd i zlot radzika ![]() |
Autor: | mockba [ wt lip 14, 2020 1:17 pm ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
a jakim kompem wysterowane ? na emu ? wrzuć jakieś szczegóły. |
Autor: | hałas [ wt lip 21, 2020 8:20 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
wałek, czujnik, dolot, komputer z jimniego, wtryski baleno. Mechanicznie śrubka w śrubke, i tak pakowałem to w Samuraia więc elektryka i tak sklejana z 2ch |
Autor: | mockba [ czw lip 30, 2020 7:07 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
szachmat pisze: Jak progres w swapie? Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18. Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus.. Z częściami będzie prościej do M42. jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej. Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie. W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić: http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable. Wrzuciłem wczoraj cewki zamiast tej oryginalnej zespolonej i spoko to działa. |
Autor: | mockba [ wt sie 04, 2020 9:48 am ] |
Tytuł: | Re: SWAP 1.8is m44b19 |
SWAP zrobiony, auto wytestowane i teraz wnioski. Najpierw drogowe czyli jazda po asfalcie na 33calach simexie jest przygoda ![]() A teraz wnioski terenowe. Setup ten sam sztywne mosty i koła 33cale simex. Na każdym biegu samochód ciągnie i nie brakuje mu mocy bardzo krótka jedynka, idealnie reaguje na pedał gazu trzeba uważać po potrafi się mocno napędzać jak chce się przejechać bardzo wolno, dwójka do pałowania w błocie do odckinki ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |