suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19497 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Harry.P [ śr lut 27, 2019 5:43 pm ] |
Tytuł: | Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Witajcie, Mam prośbę o opinie tego silnika w GV I czy warto kupić ją z tym silnikiem czy lepiej szukać benzyny. Szukałem na necie i niby jest ok. Jakie są wasze opnie. Jak z częściami typu rozrząd, szpegło itp. drogie czy w przystępnych cenach. Jak ze spalaniem. |
Autor: | marirus [ czw lut 28, 2019 12:13 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Silnik jest ok, jak na diesla przystało oczywiście, osiągami dupy nie urywa ale do normalnej spokojnej jazdy jest ok. Mam 10 lat i z silnikiem nie ma problemów. Jest dwumasa w jako jedynym dieslu w GV I, i na 220kkm jeszcze działa. Rozrząd to tak już od 240pln do ile chcesz dać. Sprzęgło to nie pamiętam, wiem że Exedy i takie było fabryczne. Spalanie od 8l do ile jest w baku ![]() |
Autor: | Harry.P [ ndz mar 03, 2019 7:40 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Dzięki za info. Kupiłem GV I 2003 Hdi 109km ![]() |
Autor: | Piasek80 [ śr mar 13, 2019 8:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Tam nieraz podają że był 1.9TD a nieraz 2.0TD (no i rzadko spotykane 1.9D) Wszystkie są dziełem PSA ? 1.9D, 1.9TD i 2.0HDI ? |
Autor: | marirus [ śr mar 13, 2019 9:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Tak były i są w Vitarch oprócz jonga z dieslem w budzie Vitary V6 bo tam jest właśnie 2.0TD 71KM i 2.0TDI 87KM od Mazdy. A w GVI siedzą w/w 2.0TDI bez "I" 87KM mazdy oraz dwa modele 2.0HDI, ośmio i szesnasto zaworowy. |
Autor: | Piasek80 [ czw mar 14, 2019 8:33 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Czyli Mazda a nie PSA wszystko. marirus pisze: oraz dwa modele 2.0HDI, ośmio i szesnasto zaworowy. 16V diesla z PSA tam kładli ? Silnik o kodowym oznaczeniu RHR ? A nie mylisz dwóch odmian HDI ? Oba to 8-zaworowe jednostki tylko bazowa 90KM była bez IC a bazowa 110KM (no tam 109 dokładnie) miała IC. ![]() |
Autor: | Franek_ [ czw mar 14, 2019 10:29 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Piasek80 pisze: Czyli Mazda a nie PSA wszystko. marirus pisze: oraz dwa modele 2.0HDI, ośmio i szesnasto zaworowy. 16V diesla z PSA tam kładli ? Silnik o kodowym oznaczeniu RHR ? A nie mylisz dwóch odmian HDI ? Oba to 8-zaworowe jednostki tylko bazowa 90KM była bez IC a bazowa 110KM (no tam 109 dokładnie) miała IC. ![]() W Grand Vitarze szedł diesel z Mazdy 2.0TD (wtrysk pośredni, silnik RF, o taki: http://www.motodiesel.pl/silniki/5865-s ... da-rf.html ) oraz commonrail z PSA o oznaczeniach RHW albo RHZ (o taki: http://www.motodiesel.pl/silniki/3146-s ... hzrhw.html ). |
Autor: | Piasek80 [ czw mar 14, 2019 10:55 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Generalnie do podnosimy maskę, zdejmujemy obudowy jak są i dopiero wiemy czy to dzieło Mazdy czy PSA ? A które mają lepszą opinię w tych modelach ? Mazdy czy PSA ? |
Autor: | Franek_ [ czw mar 14, 2019 11:05 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Mazda to zwykły diesel starego typu z wtryskiem pośrednim. Jebać się to generalnie nie powinno. Jest tam jakieś 80-90 koni, silnik o podobnych możliwościach co mój 1.9TD z PSA (XUD9). PSA to już commonrail, ale uchodzący za trwały. Niemniej wtryski jak padną, to swoje będą kosztować, jak i dwumasa. Jednakże silnik daje znacznie większe możliwości w zakresie generowanej mocy. W standardzie tam być powinno 109 koni, po chipie można z tego wycisnąć spokojnie w granicach 140-150. To różne silniki, oba mają dobrą opinię moim zdaniem. Mazda to wół roboczy, HDI to już nowocześniejszy silnik. Plusem tego pierwszego jest prostota konstrukcji i ogólna trwałość, zaś plusem drugiego może być duża dostępność części jak i samych silników, bo PSA wkładało to przez dekadę wszędzie gdzie się dało. Ja bym GV1 kupował z commonrailem od PSA i robił program na 140-150 koni, ewentualnie z fajną 2,5 litrową v-szóstką. |
Autor: | Harry.P [ czw mar 14, 2019 10:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Mam PSA 2.0 Hdi 109km 16 zaworowy. Nawet żwawy jak nauto z tamtych lat i w dodatku terenowe. Zaleta jak wcześniej kolega pisał dużo zamienników w dobrych cenach. Ogólnie uchodzi za trwały silnik i tani w eksploatacji. Ale jak wiadomo z silnikami wszystko może się zdążyć ![]() |
Autor: | Piasek80 [ pt mar 15, 2019 8:17 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
A mógłbyś zrobić fotę tego silnika ? Bo generalnie konstrukcja RHR czyli 2.0HDI 16V legitymowała się mocą 136 potem 140KM i wiecej... ale pierwsze wypusty tego motoru pod maski PSA trafiały dopiero od 2004r. Wszystkie były zakute w FAP i wszystkie wymagały dolewek specjalnego dodatku katalitycznego ELOYS. |
Autor: | Harry.P [ sob mar 16, 2019 8:18 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Tu masz fotkę po wygenerowanym zestawieniu z numeru VIN ![]() |
Autor: | Piasek80 [ sob mar 16, 2019 8:51 am ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
A dobra, teraz widzę jak to wygląda https://goo.gl/images/DDPHGZ I to jest faktycznie silnik PSA oznaczany jako HDI 16V ale jeszcze bez eko-ustrojstwa. |
Autor: | Harry.P [ sob mar 16, 2019 3:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
no ten jest jeszcze bez tych zbędnych gówien ![]() |
Autor: | je2bisty [ pn sie 23, 2021 9:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Co sądzicie o silniku 2.0 TD 87km |
Mam pytanie dotyczące silnika RF z mazdy. Otóż kupiłem GV 1 z uszkodzonym i rozebranym silnikiem, teraz zaczynam go powoli składać i mam problem, gdyż z bloku wystaję kawałek takiej rurki, jest to kanał olejowy. Na końcu tej rurki jest taki rowek jakby na oringa i nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy tam ma być oring czy nie. Może ktoś z Was miał do czynienia z tym silnikiem i będzie w stanie mi podpowiedzieć. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |