suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Pytanie ?
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=201
Strona 1 z 2

Autor:  PrzeM [ wt lut 06, 2007 8:40 pm ]
Tytuł:  Pytanie ?

Czy ktoś się orientuje, czy silnik Suzuki Baleno 1,6 jest taki jak vitki?

Autor:  slaw [ wt lut 06, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

ponoc prawie taki sam :wink: tylko to prawie to czasmi sporo pracy

Autor:  mdeja [ śr lut 07, 2007 4:11 pm ]
Tytuł: 

Powiadają ze jest zamontowany poprzecznie a nie wzdłużnie. I aparat zapłonowy wypada w kijowym miejscu.

Autor:  slaw [ śr lut 07, 2007 9:36 pm ]
Tytuł: 

jesli wsadzisz cały w elektryka kompem itp to przerobienie aparatu to pestka :wink:

Autor:  Masmo [ śr lut 07, 2007 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: Pytanie ?

PrzeM pisze:
Czy ktoś się orientuje, czy silnik Suzuki Baleno 1,6 jest taki jak vitki?

A może dieasla zmotać?

Autor:  slaw [ śr lut 07, 2007 10:25 pm ]
Tytuł: 

według nie ciezar diesla to za duzo na vitare terenowa :wink:

Autor:  BARTEK W. [ śr lut 07, 2007 11:04 pm ]
Tytuł: 

To i chyba od SWIFT'a 1,6 by był, tylko, że on też poprzecznie ustawiony.

Autor:  Masmo [ śr lut 07, 2007 11:20 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
według nie ciezar diesla to za duzo na vitare terenowa :wink:

Nawet do Samuraja jakoś wciskają. Można poszukać jakiegoś umiarkowanie ciężkiego turbo-dieselka. Rewelacją byłby na przykład 1,4 HDI, 1,4 TDI (3 cylindry) lub 1,3 z Fiata. Leciutkie silniki ciągnące przyzwoicie a gdyby tak jeszcze chiptuning. A paliłby 2x mniej.
Np:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2204685
Przeszczepić motor i wszystko co trzeba a resztę sprzedać na części. Kolega jest już wprawiony w ekstremalnych przeróbkach więc sobie poradzi. A potencjał takiego silnika zwłaszcz po chiptuningu jest większy niż seryjne 1,6. Waga myślę że niewiele większa.

Autor:  mdeja [ czw lut 08, 2007 9:05 am ]
Tytuł: 

W życiu bym nie brał diesla o małej pojemności. 2.0 wydaje sie mało ...

Autor:  Masmo [ czw lut 08, 2007 9:17 am ]
Tytuł: 

mdeja pisze:
W życiu bym nie brał diesla o małej pojemności. 2.0 wydaje sie mało ...

W nowoczesnych dieslach nie jest tak istotna pojemność. Mam 1,9TDI po chiptuningu, które ciągnie lepiej niż 2,0 benzyna. Jeździłem fiatowskim 1,3 w załadowanym Doblo i ciągnął dużo lepiej niż 1,6 benzyna. Bez problemu 130 wchodziło na licznik. Nikt nie chciał uwierzyć że to 1,3 dieasel.
Ten silnik 1,5 w Renault też ma potencjał. Kolega ma taki w Almerze i rwie tak że większość bryk zostaje w tyle. A takie silniki spokojnie można podkręcić jakieś 30%.

Autor:  mdeja [ czw lut 08, 2007 9:27 am ]
Tytuł: 

Fajnie fajnie - ale weź pod uwage ze powinien być bardzo przyzwoity dół - poniżej progu turbo, Czy z małego dieselka to uzyskasz? Po za tym ja patrze pod kątem swojego auta - większego i cięższego

Autor:  Masmo [ czw lut 08, 2007 9:49 am ]
Tytuł: 

mdeja pisze:
Fajnie fajnie - ale weź pod uwage ze powinien być bardzo przyzwoity dół - poniżej progu turbo, Czy z małego dieselka to uzyskasz? Po za tym ja patrze pod kątem swojego auta - większego i cięższego

Bez turbo dieasel nie jeździ. Ale turbina już nieżle pompuje od 2000 obr. Przy 2200-2400 masz maksymalny moment, gdzie benzyna wolnossąca ma moment maks zazwyczaj powyżej 3000.
Jeżdząc z turbiną trzeba się troszkę się przyzwyczić do laga. Ale nowoczesne dieaselki mają w porówniu ze starymi TD dużo mniejszego laga.
Właśnie turbo-dieasle dobrze sobie radzą w większą masą i oporami z racji dużego momentu.

Autor:  mdeja [ czw lut 08, 2007 10:05 am ]
Tytuł: 

No właśnie - radzą sobie - ale wiesz pojemności nic nie zastąpi - więc koncepcyjnie ja bym brał tdi albo inne cudo minimum 2 litry

Autor:  Masmo [ czw lut 08, 2007 10:17 am ]
Tytuł: 

mdeja pisze:
No właśnie - radzą sobie - ale wiesz pojemności nic nie zastąpi - więc koncepcyjnie ja bym brał tdi albo inne cudo minimum 2 litry

Ale jak piszą koledzy mógłbyś stracić największy atut Vitki małą wagę. Mały aluminiowy silnik byłby sporo lżejszy.
Zresztą 1,9 TDI o tej samej pojemności są o bardzo różnej mocy od 90 do 150 KM w serii. Charekterystyka też się mocno różni. Poza tym wątpię czy Twoja Vitka dałaby radę przenieść moment obrotowy od chipowanego 130 KM. Takie motory mogą mieć ponad 400Nm :!: i 200KM.
Silnik trzeba by dobierać tak żeby nie miał momentu powyżej 200Nm, bo mogłby to być groźnie dla sprzęgła skrzyni itp. A taki moment można uzyskać na chipowany silniku 1,4-1,5.
Duża turbina jest lepsza niż duża pojemność (i o ile lżejsza :wink: ).

Autor:  Karson [ czw lut 08, 2007 11:59 pm ]
Tytuł: 

Turbodziura w dieslach VAG jest straszna. Silnik zaczyna żyć dopiero powyżej 1800obr/min a to już za wysokie obroty w teren - szczególnie przy ruszaniu czy wolnych podjazdach.
Jestem za Marcinem... duży diesel jest gut. :wink:

Ale na czarne 1.9TDI..... rakieta! mniam mniam.:mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/