suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 17, 2009 7:50 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lip 17, 2009 7:39 pm
Posty: 2
Moja vitara wchodzi na bardzo wysokie obroty siegające prawie 4 tys. Dzieje się to wtedy gdy silnik jest niedogrzany. Uruchamiam zimny, obroty wchodzą na 2500-2700 i gdy pracuje to schodzą po kilku do kilkunastu minut na 800. Gdy wyłacze silnik, a temp. nie osiągnęła stanu optymalnego wówczas po uruchomieniu obroty wyskakują na prawie 4000 i silnik tak wyje kilka, kilkanaście sekund. Bez znaczenia jest czy to na gazie czy na benzynie. Przegazowanie nic nie daje.Gdy jest silnik dogrzany obroty są normalne.Posiadam vitarkę z 1991 roku z silnikiem 1,6 8V z instalacją gazową. Proszę o pomoc bo nieraz wstyd mi ją odpalić po krótkiej jeżdzie.


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 9:00 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Nierozgrzany silnik ma zawsze wyzsze obroty które powinny spadac jak sie rozgrzeje.I niech Ci nie bedzie wstyd odpalac przynajmniej czuć "że mam moc" :D
A tak powaznie miałem kiedys taki problem - usterka tkwiła w ustawieniu TCP.
Jednak jak obroty spadaja jak silnik jest rozgrzany chba nie powinieneś sie zbytnoi martwić - a wycie to pewnie sprawne wisko - i tu chyba powinneś się cieszyć :D
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: sob lip 18, 2009 11:46 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lip 17, 2009 7:39 pm
Posty: 2
Dziekuje za pomoc, a mogłbyś dokładniej podpowiedziec jak sobie poradziłes z tym problemm. Zeby zmienic ustawienia TCP to trzeba podpinać go pod kompa czy wystarczy zresetowac? Ja odpalając silnik odnoszę wrażenie, ze jakby się coś wieszało-zacinało i stąd te wysokie obroty. Jest to dosyć wkurzające. Pozdrawiam....


Na górę
Post: sob lip 18, 2009 12:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:14 pm
Posty: 260
Lokalizacja: Częstochowa
Moja ma identycznie. Czy to zima czy lato zawsze po odpaleniu obroty są za wysokie 2-3tyś.
po jakimś czasie spadają..

_________________
Ehh Suzi Suzi...


Na górę
Post: pn sie 24, 2009 11:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam Vitarę dopiero 2 miesiące, więc będę sie dużo pytał. :lol: U mnie tak samo, obroty wchodzą na 3,5 tyś na kilka sekund, potem spadaja do 2 tyś, a po nagrzaniu do 800 -900 i tez się tym martwię, a przy okazji pytanie dotyczace temp. silnika. Czy wskaźnik temp. po nagrzaniu powinien podnieść się wysoko, bo u mnie tylko na 1/3 od początku skali i jeszcze jedna sprawa, czy u Was wentylator na chłodnicy kręci się bez przerwy po uruchomieniu silnika?

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: pn sie 24, 2009 11:38 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
romex pisze:
Mam Vitarę dopiero 2 miesiące, więc będę sie dużo pytał. :lol: U mnie tak samo, obroty wchodzą na 3,5 tyś na kilka sekund, potem spadaja do 2 tyś, a po nagrzaniu do 800 -900 i tez się tym martwię, a przy okazji pytanie dotyczace temp. silnika. Czy wskaźnik temp. po nagrzaniu powinien podnieść się wysoko, bo u mnie tylko na 1/3 od początku skali i jeszcze jedna sprawa, czy u Was wentylator na chłodnicy kręci się bez przerwy po uruchomieniu silnika?

Tak jest w Vitarach, wentylator kręci się cały czas , bo to nie zapewne elektrowentylator
Pytaj, ale i czytaj, wszystko o co pytasz już było na forum omawiane

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr paź 07, 2009 12:38 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Widzę,że nie ma szerokiej dyskusji na temat wysokich obrotów zimnego silnika, a mnie to bardzo martwi, bo zauważyłem, że czym zimniejszy silnik, tym obroty są wyższe i dłużej pozostają, ( teraz to juz równe 4000), potem słychać jakby puścił jakiś stycznik i obroty spadają do normalnych. Boję się, że w mrozie rozwali mi się wał, bo przecież po rozruchu nie ma jeszcze pełnego smarowania.

Może ktoś z Was poradził sobie z tym problemem, to bardzo proszę o wskazówki.

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: śr paź 07, 2009 6:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
romex pisze:
Widzę,że nie ma szerokiej dyskusji na temat wysokich obrotów zimnego silnika, a mnie to bardzo martwi, bo zauważyłem, że czym zimniejszy silnik, tym obroty są wyższe i dłużej pozostają
i tak ma być, w G16B koło 2tys. się utrzymują
romex pisze:
Boję się, że w mrozie rozwali mi się wał, bo przecież po rozruchu nie ma jeszcze pełnego smarowania.
co ciekawe smarowanie (mniejsze tarcie) jest tym lepsze im wyższe prędkości pracujących powierzchni - więc o to bym się nie martwił, jeśli masz olej w silniku ;-)

Jedynie może te 4tys. to lekkie przegięcie, ale skoro koledzy piszą, że też tak mają w G16A ... w G16B jest taka magiczna śrubka koło przepustnicy - można nią wyregulować obroty, gdy silnik pracuje na zimno w trybie "open loop". Może u Ciebie też jest coś podobnego?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 07, 2009 11:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
No, gdyby to było 2 tyś obrotów, to bym wogóle się na ten temat nie odzywał, ale 4 to jest po prostu wycie silnika i stuki panewek po rozruchu, a tą magiczną śrubkę sprawdzę jutro, ale wydaje mi się, że to wina jakiegoś czujnika, który steruje dawką paliwa w zależności od temperatury silnika, a tak wogóle, to czasami przy goracym silniku tez tak odpala, ale tylko czasami :idea:

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: czw paź 08, 2009 7:46 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
zawór obejsciowy jest odpowiedzialny za wysokie obroty zimnego silnika jego regulacja jest upierdliwa ale mozliwa

a 4000 tys to za duzo w zimie przy -20 ci pasek rozzadu przestawi :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw paź 08, 2009 10:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
slaw pisze:
zawór obejsciowy jest odpowiedzialny za wysokie obroty zimnego silnika jego regulacja jest upierdliwa ale mozliwa

a 4000 tys to za duzo w zimie przy -20 ci pasek rozzadu przestawi :wink:


I tego się właśnie obawiam- uszkodzenia silnika, dlatego wciąż mnie to męczy i juz 2 tygodnie samochód odpoczywa w garażu. A może zawór obejściowy lepiej po prostu wymienić?
Dzięki "slaw" za podpowiedź :) , pozdrawiam

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: pt paź 09, 2009 7:50 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
prosciej wyregulowac to zwykły bimetalowy zaworek czasem moze wymagac regulacji

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob paź 10, 2009 10:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki slaw, jak coś zdziałam, to ogłosze na forum jako Twoja zasługa :wink:

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: śr paź 14, 2009 9:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:10 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Już mi ręce opadają!!! Spędzięłm dzisiaj popołudnie pod maską i znowu efekty zerowe. Dzisiaj było dosć zimno więc obroty przy uruchomieniu trzymały się na 4 tyś prawie 10 s, myślałem, że mi szyby powypadają. Próbowałem zgodnie z radą slawa podregulować ten zaworek obejściowy, tylko, że u mnie kurde go nie ma!!! :x Pozostało mi jechać do specjalisty, jeśli takowy istnieje, bo ja nie mam pojęcia co z tym zrobić, a tak zostać nie może.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
vitara cabrio, 1,6 8V, '89


Na górę
Post: śr paź 14, 2009 9:48 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
daj fotke wtrysku to ci go pokaze

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl