[teoretyczna odpowiedź na teoretyczne pytanie]
2.0 HDI są standardowo wstawiane do GV I obok silników 2.5V6, 2.0, 2.0TDIC. GV I, ze względu właśnie na szerokość silnika ma szeroką ramę, tzn. podobną do tej z Vitar 2.0. Teoretycznie zatem możemy założyć, że silnik 2.0 HDI wymaga szerokiej ramy.
Jak ogólnie wiadomo, Vitary 1.6 i 1.9TD mają wąską ramę, zatem wrzucanie silnika 2.0HDI będzie wymagało wielu nieciekawych modyfikacji o których pisał @Hadek
Dużo prościej na pewno jest wrzucić silnik 1.9D/1.9TD do Vitary 1.6 - przerabiał to na tym forum @Cichy - takie rozwiązanie ma kilka zalet, min. mniejsze spalanie, możliwość założenia kół ponad 30' bez konieczności kombinowania z reduktorem, bezproblemowa praca silnika pod wodą (oczywiście z chrapą nad wodą), spora dostępność silników i części (były montowane m in. w Polonezach Truckach). Ale są też wady - sam silnik jest cięższy i zapominamy o dynamice samochodu a poza tym po co przerabiać, skoro można kupić Vitarę z fabrycznie zamontowanym takim silnikiem.
Drążąc temat głębiej, Vitary 1.6/1.9TD znacząco różnią się od Vitar 2.0 budową - oprócz ramy a co za tym idzie wahaczy przednich, 2.0 mają mocniejsze hamulce (większe zaciski z przodu), co wymaga felg 16', a niektóre Longi 2.0 mają w standardzie przedni stalowy most

. Ogólniej rzecz ujmując, Vitarom 2.0 jest bliżej do GV I niż do Vitar 1.6/1.9TD