suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Wymiana uszczelki pod głowicą
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2495
Strona 1 z 7

Autor:  piotrk [ pt lis 13, 2009 10:40 pm ]
Tytuł:  Wymiana uszczelki pod głowicą

Witam :D
Powoli zbliża się nieuchronnie wymiana uszczelki pod głowicą - silnik poci się olejem i powoli zaczyna pożerać płyn chłodzący :?
I tu chciałbym zadać pytanie, co zakupić przed robotą :?: w co się zaopatrzyć :?:
- samą uszczelkę (jaki producent? są buble?)
- uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego ?
- uszczelka pod pokrywę zaworów
- tubkę silikonu, bo nie mogę nigdzie uszczelniających oringów dostać (te w koło świec) ...
... coś jeszcze? nowe śruby trzeba dawać? w sumie to dobra praktyka, ale czy nie przerost formy nad treścią?

Czy warto planować głowicę? Pewnie odpiszecie, że koniecznie ... niemniej jednak mam już za sobą 3 wymiany w 3ch różnych samochodach (znajomy mechanik robił), ani razu nic nie planowane i hulało wiele dziesiątek tysięcy kilometrów i dłużej (żadna z nich nie była ponownie wymieniana).

Warto coś jeszcze przy okazji zrobić? za jedną robotą? na pewno regulacja zaworów będzie zrobiona dodatkowo.

Z góry dziękuję za cenne uwagi :D

PS: a czy będę robić sam, czy mechanik ... to się okaże - zależy jak czas pozwoli ...

Autor:  Cordoba_2004 [ pt lis 13, 2009 10:47 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

robiłem wymianę uszczelki w kilku płaszczakach nie praktykuję planowania głowicy dlatego że tak trzeba, i auta śmigają super, po zdjęciu głowicy i umyciu wysuszeniu daj na nią silne światło jeśli nie ma rys pęknięć wżerów to po co planować ? sprawdź liniałem i szczelinomierzem...
A i jeszcze jedna uwaga ...........wydymana uszczelką to skutek..czego...... no właśnie bardzo trudno czasem znaleźć przyczynę jednoznaczną.

Autor:  slaw [ pt lis 13, 2009 10:56 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

planowanie zawsze tylko fachowców brakuje bo nie zawsze planowanie to zbieranie 1mm głowicy bardzo czesto to tylko zebranie minimalnej warstwy i mamy badzo czystą i równą powierzchnie pod uczelka :wink:

Autor:  OKU [ sob lis 14, 2009 9:47 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Mi splanowali głowicę tak że po złożeniu wszystkiego z świec wypluł płyn chłodzacy.A tu sobota 19 godzina a w niedziele na rajd :( Wywaliłem wszysko jeszcze raz.Na szybe nakleiłem papier wodny o granulacji 1000 później jeszcze 1500 i zrobiłem lustro.Szlifowałem chyba z 2h ale dało rade.Wszystko smiga już drugi rok nic sie nie grzeje,płyn na swoim miejscu kompresja bardziej niz w normie.
JAk będziesz zrzucał głowicę od razu możesz wymienić uszczelniacze zaworów i dotrzeć gniazda zaworowe.
Co do ceny uszczelki nie załowałem pieniędzy bo tego nie zmainiesz co rok :wink:
Pozdro

Autor:  Cordoba_2004 [ sob lis 14, 2009 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

napisz bo bardzo mnie zaciekawiła ta metoda nigdy o tym nie słyszałem
a widzę że to bardzo ciekawe jest
czyli co duża szyba , jakiś klej ? jaki klej ? równy stół ? kleisz papier wodny
polewasz wodą dajesz na to głowicę i ruszasz góra dół czy w kółko ? co ile polewasz i jak dużo ?

Autor:  piotrk [ sob lis 14, 2009 6:11 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Dzięki za odpowiedzi :D
Cordoba_2004 pisze:
A i jeszcze jedna uwaga ...........wydymana uszczelką to skutek..czego...... no właśnie bardzo trudno czasem znaleźć przyczynę jednoznaczną.
otóż duży przebieg robi swoje ... dla mnie to nic dziwnego ;) pozatym w wakacje silnik ostro dostał w 4ry litery, bo mi się wisko skończyło, dzień upalny, a tu jeszcze 800km z przyczepą campingową do zrobienia i to na czas ... ale Vitka dała radę, choć silnik podsmażał się momentami :? wcześniej lekko się pocił to tu, to tam, ale teraz to już jest lekkie przegięcie ... choć tragedii nie ma i można śmiało śmigać (ale w daleką podróż już bym nie pojechał).
OKU pisze:
Na szybe nakleiłem papier wodny o granulacji 1000 później jeszcze 1500 i zrobiłem lustro.Szlifowałem chyba z 2h ale dało rade.
a to ciekawe co piszesz ...
OKU pisze:
Co do ceny uszczelki nie załowałem pieniędzy bo tego nie zmainiesz co rok :wink:
Nie ma zamiaru żałować, wręcz odwrotnie ;) niemniej jednak chodzą czasem opinie o niektórych producentach części.

Autor:  Cordoba_2004 [ sob lis 14, 2009 6:23 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

opisz kolego dokładnie to szlifowanie

Autor:  wieniovitara [ ndz lis 15, 2009 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Głowica do szlifu!Na pap wodnym i szybie to 126p sie robiło.Może koledze sie udało.Gniazda zaw do dotarcia. Sprawdzić prowadnice zaworów. Wymienić uszczelniacze zaworowe. Sprawdzić czy przypadkiem nie pekła gdzieś głowica albo blok.Blok na oko a głowice po szlifie na próbe ciśnieniową.Blok sprawdzić liniałem.Składać i śmigać.pozdr. :wink:

Autor:  OKU [ pn lis 16, 2009 6:25 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Cordoba_2004 pisze:
opisz kolego dokładnie to szlifowanie

Witam.
To co opisywałem to ekstremalny przypadek z serji -zrób to sam :wink: Najbezpieczniej jednak bedzie jak zrobią Ci to w zakładzie.
Ja użyłem bardzo grubej szyby która leżała na równej powieszchi.PApier wodny przykleiłem na calej swojej powieszchi dwustronną taśmą.No i woda woda woda :wink:

Autor:  NuVo [ pn lis 16, 2009 10:02 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

OKU pisze:

PApier wodny przykleiłem na calej swojej powieszchi dwustronną taśmą.No i woda woda woda :wink:


Fajnie musiałeś wyglądać oklejony papierem...
Nie mogłem się powsztrzymać :mrgreen:

BTW ile może kosztować planowanie głowicy z pozostałymi operacjami (uszczelniacze, gniazda etc)?

Autor:  OKU [ pn lis 16, 2009 7:45 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

NuVo pisze:
Fajnie musiałeś wyglądać oklejony papierem...

No no :wink:
Uszczelniacze około 30 zł docieranie gniazd - koszty pasty do docierania zaworów,
Planowanie głowicy 50zł - 100 zł w zależności od zakładu

Autor:  piotrk [ czw gru 10, 2009 9:52 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

zdradzicie może w jakiej kolejności (śruby), jakimi momentami dokręcać głowicę? na kilka razy? jakiś myk typu rozgrzewamy silnik, chłodzimy i dokręcamy?
jeszcze jakieś istotne śruby z konkretnymi momentami są przy tej robocie?

Pytam, bo poluję na klucz dynamometryczny i chcę, żeby mi zakres jego pracy pasował :D
A tak komplet uszczelek na górę silnika już czeka ;)

I jeszcze jedno pytanie. Uszczelniacze zaworów. Mam w zestawie. Jeśli głowica będzie do roboty - oczywiste, że to też. Jeśli nie będzie (czyli bez rysek, gniazda i zawory ok itd.) to czy da się uszczelniacze zmienić w garażu? ;)

Autor:  Przemas601 [ czw gru 10, 2009 10:03 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

7 3 1 5 9

8 4 2 6 10 kolejność jest taka, a momenty 35Nm,55Nm,65-70Nm. Jak chcesz to mogę pożyczyć dynamometryka i przyrząd do rozpinania zaworów.

Autor:  piotrk [ czw gru 10, 2009 10:06 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Przemas601 dzięki ! Rozumiem, że dokręcamy po prostu na 3 razy, stosując kolejne momenty i nie ma żadnych haków.
Dynamometryk i tak u mnie musi się pojawić nowy ... mam stary i zgrzybiały - nie ufam mu za grosz :lol:

A ten przyrząd do rozpinania zaworów ... czy to takie cudo? http://www.allegro.pl/item835066615_prz ... owicy.html

Jak zrzucę głowicę, to najwyżej zadzwonię z prośbą - dzięki :D

Autor:  Przemas601 [ czw gru 10, 2009 3:17 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Tak,dokręcasz w 3 fazach i już. Ten stary i zgrzybiały,wkręć w imadło,weż wagę i sprawdź czy przekłamuje. Mój przyrząd do zaworów działa na zasadzie dźwigni.

Strona 1 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/