suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:33 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 26, 2010 5:56 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Witam serdecznie !
Od paru tygodni posiadam Vitarę z silnikiem 1,6 8V z 90r. Monowtrysk 3d cabrio.
Autko pięknie utrzymane, jednak mam problem ze stabilną pracą silnika w zakresie
2500 - 3500 obr.
Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny jazda ze stała prętkością obrotowom
silnika objawia się szarpaniem. Efekt nierównej pracy jest też wyraźnie słyszalny gdy na biegu jałowym(luz) staram się utrzymać sały poziom obrotów. Obroty silnika samoistnie pływają.
Bardzo jest to uciążliwe gdy poruszam się np. na 1 4WD-L. i zależy mi na utrzymaniu idealnej prękości- (np. holowanie pod wzniesienie) przy tej usterce jest to niemożliwe. Oczywiście radzę sobie, utrzymuje takie obroty które pozwalają na płynną jazdę.
Układ zapłunowy kable, kopułka, palec świece ok.nowe.
Dodam jeszcze. że powolne płynne zwiększanie obrotów na biegu jałowym jest możliwe tylko tylko po za zakresem 2500-3500 obr.Po przekroczeniu 2500 silnik sam skacze na ponad 3500 i spada mimo, że staram się bardzo precyzyjnie dodawać gazu.Po przekroczeniu 3500 jest wszystko ok.
Serdecznie proszę o pomoc.


Na górę
Post: wt sty 26, 2010 4:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
mialem podobny objaw, dopiero wymiana pompy paliwa pomogla

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sty 26, 2010 5:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Bardzo dziękuję z informację. Może ktoś jeszcze miał podobny problem ???


Na górę
Post: wt sty 26, 2010 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Miałem podobny objaw,dzisiaj zdjąłem zbiornik paliwa i okazało się że w środku jest błoto,zbiornik przegnił od góry. Filtr paliwa się zapchał i nie było odpowiedniego wydatku paliwa. Wcześniej mierzyłem ciśnienie pompy paliwa i niby wszystko było ok,ciśnienie właściwe,ale za mały wydatek,a to było ciężkie do zmierzenia bez jazdy próbnej z podpiętym manometrem.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob cze 26, 2010 3:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Teraz mój problem... na zimno jest OK. W czasie jazdy zaczyna tracić moc (zdawać obroty) nierówna praca po puszczeniu gazu i zanik tych zachowań pow.1500-1700 obrotów. Pożniej takie zachowanie się pogłębia. Silnik gaśnie na wolnych obrotach, nierównomierna praca poniżej 2000-2300. Szarpanie w czasie jazdy i ogólna kicha.
Dodawałem płyn STP do oczyszczania wtrysku i... bez zmian.
W pierwszej kolejności wymienię filtr paliwa. Później... nie mam zielonego pojęcia. Może syf w zbiorniku? Świece chyba nie mają tutaj znaczenia. Obawiam się o pompę paliwa.
A! Dodatkowo na niskich obrotach pojawia się dodatkowy dźwięk z przodu, z prawej.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 7:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:31 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Tychy
wtam i moj problem dodam mianowicie :
po wymianie pompy paliwa i zbiornika auto na benzynie jak jade i chce dodac gazu to sie dlawi popuszcza chwile jedzie i znowu sie dlawi i tak non stop. jutro wymienie na wszelki wypadek swiece i wymienie filtr paliwa.
w czym moze byc problem. aha jeszcze pytanie co do filtra paliwa sa roznie rodzaje czy z katalogu zamowic do vitary 1,6 8v 1994r i bedzie robil?


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 8:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Filtr do silnika 16A w przedziale rocznika. W sklepach mają katalogi części. Będą wiedzieć , który jest właściwy.

W nocy (nad ranem) w niedzielę przy +18 st powietrza, przejechałem kilkadziesiąt km bez kichnięcia. Wczoraj, w upale, ledwo doczłapałem do domu. :?
Zauważyłem , że kichnięcia są regularne.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 11:01 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
u mnie tez cos zaczyna sie dziac
przy 2500-3000 obrotach szarpie
obstawiam filt paliwa i mam nadzieje ze na tym sie skonczy :mrgreen:

_________________
Rower


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 11:41 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt mar 05, 2010 8:41 am
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków / Strzeszyce k. Limanowej
Mi też szarpało - pomogła wymiana świec


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 7:01 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
Że tak się dołączę do tematu..

U mnie było podobnie po zakupie vitki silnik pracował nie równo (cały skakał), wymieniona została cewka świece i kabel. Dalej te same zjawiska, kolega mechanik stwierdził że nie pracują wszystkie tłoki, faktycznie po rozebraniu wystarczyło wyregulować zawory i wszystko wróciło do normy, ale jak już w innym poście pisałem objawy nierównej pracy silnika zaczęły się pojawiać.

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 12:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
wymienilem filtr paliwa, profilaktycznie swiece i kopulke i jak reka odjal;
juz nic nie szarpie, a suzuka az sie rwie do przodu - bez szarpania :mrgreen:

_________________
Rower


Na górę
Post: czw sie 19, 2010 4:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 7:43 pm
Posty: 97
Jako ciekawostkę dodam, że u mnie też było szarpanie podczas jazdy i utrata mocy - szczególnie na mieście, w trasie OK.
Winnym okazał się kolektor dolotowy.

_________________
Pozdrawiam.

Metal.


Na górę
Post: sob lip 16, 2011 7:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 12:21 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Police/Zach.-pom.
a co z tym kolektorem było nie tak?

_________________
Chevrolet Geo Tracker 1.6 16V 90r


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No wlasnie u mnie tez musze przejrzec dolot i wymienic filtr paliwa... Na razie wymienilem silniczek krokowy i czujnik polozenia przepustnicy bo mialem w zapasie, sprawdzilem filtr powietrza, uszczelnilem podcisnienia i przeczyscilem wszystkie styki/złączki przy silniku... ... Piszcie jak ktos rozwiaze problem szarpania... U mnie raz jest dobrze raz zle - nie doszedlem jeszcze co jest grane... Tak samo na Pb i LPG... Pod kompa podobno nie da sie podpiac tego modelu... Aha, jeszcze snorkel przejrze w przyszlym tygodniu bo moze tam cos wpadło :mrgreen:

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 7:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 12:21 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Police/Zach.-pom.
ja ma utrate mocy w okolicach 1500-3000tys.obrotów i od dłuzszego czasu nie wiem co z tym zrobic:/
pierwsze co wymienilem to świece
filtr paliwa i powietrza nowiutkie,czyściutkie
czyscilem przepustnice i wszystkie czujniki
wymienilem pompe na nową
kopułka i palec-okey
egr czyszczony,ale jeszcze raz go zdemontuje i tym razem do nafty wrzucę na 2 dni.
nic z tych rzeczy nie pomogło :(

Jedyna rzecz jakiej nie usunalem to czujnik predkosci pojazdu. Prosze o jakas podpowiedz.

_________________
Chevrolet Geo Tracker 1.6 16V 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl