suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 9:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 30, 2010 8:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Chciałem zapytać czy ktoś z Was ma gdzieś pod ręką katalizator od 1.6 16V i mógłby sprawdzić jak wygląda w środku rura idąca od kolektora wydechowego do katalizatora - taka charakterystyczna dwururka (zaznaczyłem to miejsce na załączonym rysunku).
Obrazek
Ta dwururka jest dwuścienna - nie wiem po co ale to nie ważne.
Dziś wywaliłem cały układ wydechowy i jak zajrzałem do tej rurki i wewnątrz zamiast mieć przekrój okrągły (bo chyba taki powinien być) to ta wewnętrzna rura jest tak jakby pozaginana i w jednym kanale mam przekrój coś jak kwardrat a w drugim przekrój jest tak mały że nie mogłem przez niego wsadzić elektrody...

Też tak macie? czy u mnie się coś posrało?

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: śr mar 31, 2010 7:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
No więc zabrałem się za te tajemnicze przewężenia a poniżej krótka fotorelacja z tego jak się to robi w Japonii...

Tak wyglądały przekroje rur idących od kolektora do katalizatora:
Obrazek
Po rozcięciu płaszcza wzdłuż dotarłem do wewnętrznej rurki i oczom moim pojawił się taki oto widok:
Obrazek
Zwężka mocy :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po przecięciu rury można było zobaczyć średnicę jaka była do odprowadzenia spalin:
Obrazek

Gdzie ta słynna Japońska jakość?

Jeśli i wasze auto jest mułowate to proponuję zajrzeć w wydech.

Jutro zabieram się za drugą rurkę.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: pt kwie 02, 2010 2:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Ala jaja :shock:

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: sob cze 26, 2010 10:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:57 pm
Posty: 72
zeshky pisze:
No więc zabrałem się za te tajemnicze przewężenia a poniżej krótka fotorelacja z tego jak się to robi w Japonii...

Tak wyglądały przekroje rur idących od kolektora do katalizatora:
Obrazek
Po rozcięciu płaszcza wzdłuż dotarłem do wewnętrznej rurki i oczom moim pojawił się taki oto widok:
Obrazek
Zwężka mocy :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po przecięciu rury można było zobaczyć średnicę jaka była do odprowadzenia spalin:
Obrazek

Gdzie ta słynna Japońska jakość?


Jeśli i wasze auto jest mułowate to proponuję zajrzeć w wydech.

Jutro zabieram się za drugą rurkę.



Jak tam auto pracuje po przeróbce i czy wszystko w porządku z silnikiem?


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Cytuj:
Jak tam auto pracuje po przeróbce i czy wszystko w porządku z silnikiem?


Wszystko w porządku. Auto wyraźnie żywsze na wyższych obrotach. Na niższych bez zmian.


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 10:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Cały czas zastanawia mnie to że te dwie rurki są prawie identyczne,chyba zajrzę do swojej

A spalanie?

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 11:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
a moze to tak ma być ? Dziwne że konstruktorzy zrobili by coś co by osłabiło samochód może to właśnie było zamierzane he

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 12:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory a po 2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie ale czy az tak zdławione jak na załączonych plikach to wątpie ja w swojej zmocie mam przelot i na koncu tylko tłumik i obroty sie trzymają normalnie wiec nie wiem co autor tej zwęzki miał na mysli ,ale japonce nie głupi naród pewnie bez celu to sie tam nie pojawilo

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Marcints pisze:
z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory
a to ciekawe ... dlaczego?
Marcints pisze:
2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie
i to też ciekawe, dlaczego? :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
piotrk pisze:
Marcints pisze:
z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory
a to ciekawe ... dlaczego?
Marcints pisze:
2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie
i to też ciekawe, dlaczego? :)


Co do przydławienia to też słyszałem, że są stosowane - chodzi o zjawiska falowe ułatwiające w pewnym zakresie obrotów silnikowi się wypróżniać ze spalin.
Szukałem trochę jak to powinno wyglądać i generalnie nie robi się jakiś zwężek, tylko odpowiednia średnica wydechu, plus komory rozprężające gazy wylotowe (takimi komorami są katalizator i tłumiki).

Może pisze bzdury ale kogo by się nie zapytał to wszyscy coś tam słyszeli ale nikt nie wie jak jest na prawdę - ja postanowiłem sprawdzić na sobie i co ... i nic jeździ lepiej, czy zawory się powypalają? Nie wiem, okaże się 8)

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
ORI pisze:
Cały czas zastanawia mnie to że te dwie rurki są prawie identyczne,chyba zajrzę do swojej

A spalanie?


To jest tylko jedna rurka przecięta w pół. Drugiej nie robiłem zdjęć ale miała o wiele mniejsze przewężenie - widać to na pierwszych zdjęciach.

Nie wiem ile pali bo na gazie śmigam. Gazu bierze tyle samo.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tak, to też czytałem i faktycznie długość wydechu, objętość oraz komory grają rolę. Specem nie jestem, ale na tyle co liznąłem fizyki falowej, to na pewno ma to znaczenie. Zwężka też ma znaczenie, ale w 4ro suwie to chyba tylko ujemne ... w dwutakcie co innego, ale tam istotne jest by mieszanka powróciła do cylindra ;) No ale nie mamy dwusuwów ...

Niemniej jednak nie mogę zrozumieć co do tego wszystkiego ma wypalanie zaworów i niskie obroty ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 8:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
wypalanie zaworów dlatego ze wiecej tlenu jest i ma co sie palic wiec ogien tak jak by przed zamknieciem zaworu wydechowego wraca do cylindra a niskie obroty to do konca teori nie znam ale ma to wpływ

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 9:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Marcints pisze:
wypalanie zaworów dlatego ze wiecej tlenu jest
o skład mieszanki dba komputer przy pomocy m.in. odczytów wskazań sondy lambda. Tlenu nie ma prawa być za dużo.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 28, 2010 9:43 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
tak ale ty mowisz o tlenie dostarczanym z kolektorów ssących a ja który sam wpada przez kolektor wydechowy poniewaz nie ma tłumika i tych rur to tlen nie ma problemu dostac sie do komory spalania przez krótki kolektor

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl