suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

wskazania temperatury
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3313
Strona 1 z 1

Autor:  piotrk [ śr kwie 28, 2010 4:20 pm ]
Tytuł:  wskazania temperatury

Obserwuję ostatnio ciekawe zachowanie wskazówki temperatury.
Otóż, gdy samochód się nagrzeje a obroty silnika przekroczą 3 tys/min to wskazania temp. ... spadają :mrgreen:
tym bardziej spadają im mocniej kręcę silnik, widać zależność. Jak odpuszczę, silnik kręci się wolniej, wskazania wracają do normy.
Nie jest to masa ... poza tym przy braku masy wskazania rosną :wink:
Nie jest to też niedogrzany silnik ... po ostrym upalaniu ma podobnie ;)
Napięcie ładowania idealne.

generalnie ciekawostka, wydaje mi się, że to raczej coś elektrycznego, ale nie mogę namierzyć co ... spotkał się ktoś z czymś takim?

Autor:  klark [ śr kwie 28, 2010 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

tak sobie dywaguje...
a to nie przez wiatraczek i wisko, jak sie nagrzeje olej w "wiskozie" i sprzega wiatraczek, ktory napedzany kreci sie szybciej im wieksze obroty silnika... :P

Autor:  Gofer [ śr kwie 28, 2010 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

Kiedyś właśnie jechałem i zauważyłem jak mi tez dziwnie spada temperatura przy żyłowaniu, a przy niskich obrotach zwiększanie się , tez się zastanawiałem czy coś jest nie tak, ale jakoś przestałem się szybko tym przejmować :D ale ciekawe co jest nie tak z tym?? :roll:

Autor:  Zulu [ śr kwie 28, 2010 7:56 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

przy wyższych obrotach może przyspieszamy i jest pęd powietrza który dodatkowo chlodzi

Autor:  arek_m [ śr kwie 28, 2010 8:13 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

Zulu pisze:
przy wyższych obrotach może przyspieszamy i jest pęd powietrza który dodatkowo chlodzi

nieeee, to by sie dzialo dopiero przy trzeciej predkosci absurdalnej ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a tak na powaznie, to moim zdaniem jest to raczej jakis elektryczny feler - sama predkosc i ped powietrza nie mialyby takiego szybkiego wplywu na zauwazalny spadek temperatury.

Autor:  Gofer [ śr kwie 28, 2010 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

Zulu mnie nie chodzi o szybkość powietrza przy przyspieszaniu, tylko np: stoje w błocie i jak mu depne na maksa i się chce wygrzebać na jedynce albo na dwócje to wskazówka obrotomierza mi dochodzi do czerwonego pola :twisted: żyleta jak ch..j a temperatura mi zamiast rosn~ąc to spada :D cos jest nie tak, ale wcale się tym tak nie przejmóje ważne że silnik kręci i że jedzie :wink:

Autor:  slaw [ śr kwie 28, 2010 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

piotrk pisze:
Obserwuję ostatnio ciekawe zachowanie wskazówki temperatury.
Otóż, gdy samochód się nagrzeje a obroty silnika przekroczą 3 tys/min to wskazania temp. ... spadają :mrgreen:
tym bardziej spadają im mocniej kręcę silnik, widać zależność. Jak odpuszczę, silnik kręci się wolniej, wskazania wracają do normy.
Nie jest to masa ... poza tym przy braku masy wskazania rosną :wink:
Nie jest to też niedogrzany silnik ... po ostrym upalaniu ma podobnie ;)
Napięcie ładowania idealne.

generalnie ciekawostka, wydaje mi się, że to raczej coś elektrycznego, ale nie mogę namierzyć co ... spotkał się ktoś z czymś takim?



tak teoretycznie po jednym piwie :wink: to za stabilna temperature odpowiada termostat
jesli nie domyka pompa szybciej tłoczy wisko szybciej chłodzi temp moze spasc

ale to przy sprawnym układzie chłodzenia przy zamulonej chłodnicy lub silniki albo uszkodzonej uszczelce moze byc inaczej

Autor:  piotrk [ pt kwie 30, 2010 8:41 am ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

problem rozwiązany :D
otóż okazało się, że "bolec" wystający z czujnika (ten na który wtyczkę się nakłada) miał lekki luz przy mocowaniu do samego czujnika ... działało to mniej więcej tak, że jak rozkręcał się silnik, to wibracje + wiatrak (bo wiatrak dmucha na czujnik) wprawiały wtyczkę z bolcem w wibracje i na styku bolec-czujnik zaczynało brakować połączenia, ale impulsowo, raz było, raz nie było, ze sporą częstotliwością ... im więcej drgań -> mniej styku ... ot, taka tam bzdura, ale zachowanie śmieszne - może komuś się przyda ;)
u mnie pomogło przekręcenie bolca względem czujnika, wtedy zniknął luz na połączeniu (tam jakiś taki nit jest czy coś ...).

Autor:  arek_m [ pt kwie 30, 2010 10:17 am ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

czyli mialem racje 8)
:mrgreen:

Autor:  vitar123 [ czw maja 13, 2010 6:28 pm ]
Tytuł:  Re: wskazania temperatury

piotrk pisze:
problem rozwiązany :D
otóż okazało się, że "bolec" wystający z czujnika (ten na który wtyczkę się nakłada) miał lekki luz przy mocowaniu do samego czujnika ... działało to mniej więcej tak, że jak rozkręcał się silnik, to wibracje + wiatrak (bo wiatrak dmucha na czujnik) wprawiały wtyczkę z bolcem w wibracje i na styku bolec-czujnik zaczynało brakować połączenia, ale impulsowo, raz było, raz nie było, ze sporą częstotliwością ... im więcej drgań -> mniej styku ... ot, taka tam bzdura, ale zachowanie śmieszne - może komuś się przyda ;)
u mnie pomogło przekręcenie bolca względem czujnika, wtedy zniknął luz na połączeniu (tam jakiś taki nit jest czy coś ...).


ja miałem to samo gdy silnik dostawał wibracje to czujnik nie łonczył

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/