suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 11:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 28, 2010 4:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Obserwuję ostatnio ciekawe zachowanie wskazówki temperatury.
Otóż, gdy samochód się nagrzeje a obroty silnika przekroczą 3 tys/min to wskazania temp. ... spadają :mrgreen:
tym bardziej spadają im mocniej kręcę silnik, widać zależność. Jak odpuszczę, silnik kręci się wolniej, wskazania wracają do normy.
Nie jest to masa ... poza tym przy braku masy wskazania rosną :wink:
Nie jest to też niedogrzany silnik ... po ostrym upalaniu ma podobnie ;)
Napięcie ładowania idealne.

generalnie ciekawostka, wydaje mi się, że to raczej coś elektrycznego, ale nie mogę namierzyć co ... spotkał się ktoś z czymś takim?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
tak sobie dywaguje...
a to nie przez wiatraczek i wisko, jak sie nagrzeje olej w "wiskozie" i sprzega wiatraczek, ktory napedzany kreci sie szybciej im wieksze obroty silnika... :P

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 7:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Kiedyś właśnie jechałem i zauważyłem jak mi tez dziwnie spada temperatura przy żyłowaniu, a przy niskich obrotach zwiększanie się , tez się zastanawiałem czy coś jest nie tak, ale jakoś przestałem się szybko tym przejmować :D ale ciekawe co jest nie tak z tym?? :roll:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 7:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
przy wyższych obrotach może przyspieszamy i jest pęd powietrza który dodatkowo chlodzi

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 8:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
Zulu pisze:
przy wyższych obrotach może przyspieszamy i jest pęd powietrza który dodatkowo chlodzi

nieeee, to by sie dzialo dopiero przy trzeciej predkosci absurdalnej ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a tak na powaznie, to moim zdaniem jest to raczej jakis elektryczny feler - sama predkosc i ped powietrza nie mialyby takiego szybkiego wplywu na zauwazalny spadek temperatury.

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 8:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Zulu mnie nie chodzi o szybkość powietrza przy przyspieszaniu, tylko np: stoje w błocie i jak mu depne na maksa i się chce wygrzebać na jedynce albo na dwócje to wskazówka obrotomierza mi dochodzi do czerwonego pola :twisted: żyleta jak ch..j a temperatura mi zamiast rosn~ąc to spada :D cos jest nie tak, ale wcale się tym tak nie przejmóje ważne że silnik kręci i że jedzie :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 8:49 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
piotrk pisze:
Obserwuję ostatnio ciekawe zachowanie wskazówki temperatury.
Otóż, gdy samochód się nagrzeje a obroty silnika przekroczą 3 tys/min to wskazania temp. ... spadają :mrgreen:
tym bardziej spadają im mocniej kręcę silnik, widać zależność. Jak odpuszczę, silnik kręci się wolniej, wskazania wracają do normy.
Nie jest to masa ... poza tym przy braku masy wskazania rosną :wink:
Nie jest to też niedogrzany silnik ... po ostrym upalaniu ma podobnie ;)
Napięcie ładowania idealne.

generalnie ciekawostka, wydaje mi się, że to raczej coś elektrycznego, ale nie mogę namierzyć co ... spotkał się ktoś z czymś takim?



tak teoretycznie po jednym piwie :wink: to za stabilna temperature odpowiada termostat
jesli nie domyka pompa szybciej tłoczy wisko szybciej chłodzi temp moze spasc

ale to przy sprawnym układzie chłodzenia przy zamulonej chłodnicy lub silniki albo uszkodzonej uszczelce moze byc inaczej

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 8:41 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
problem rozwiązany :D
otóż okazało się, że "bolec" wystający z czujnika (ten na który wtyczkę się nakłada) miał lekki luz przy mocowaniu do samego czujnika ... działało to mniej więcej tak, że jak rozkręcał się silnik, to wibracje + wiatrak (bo wiatrak dmucha na czujnik) wprawiały wtyczkę z bolcem w wibracje i na styku bolec-czujnik zaczynało brakować połączenia, ale impulsowo, raz było, raz nie było, ze sporą częstotliwością ... im więcej drgań -> mniej styku ... ot, taka tam bzdura, ale zachowanie śmieszne - może komuś się przyda ;)
u mnie pomogło przekręcenie bolca względem czujnika, wtedy zniknął luz na połączeniu (tam jakiś taki nit jest czy coś ...).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 10:17 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
czyli mialem racje 8)
:mrgreen:

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 6:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
piotrk pisze:
problem rozwiązany :D
otóż okazało się, że "bolec" wystający z czujnika (ten na który wtyczkę się nakłada) miał lekki luz przy mocowaniu do samego czujnika ... działało to mniej więcej tak, że jak rozkręcał się silnik, to wibracje + wiatrak (bo wiatrak dmucha na czujnik) wprawiały wtyczkę z bolcem w wibracje i na styku bolec-czujnik zaczynało brakować połączenia, ale impulsowo, raz było, raz nie było, ze sporą częstotliwością ... im więcej drgań -> mniej styku ... ot, taka tam bzdura, ale zachowanie śmieszne - może komuś się przyda ;)
u mnie pomogło przekręcenie bolca względem czujnika, wtedy zniknął luz na połączeniu (tam jakiś taki nit jest czy coś ...).


ja miałem to samo gdy silnik dostawał wibracje to czujnik nie łonczył


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl