suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 6:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 31, 2012 6:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Myślałem, że ten problem mam z głowy aż do następnych ciepłych dni, to niestety dzisiaj podczas jazdy w korku znowu się pojawił.
Mianowicie wymieniałem jakieś 2 miesiące temu kompletne sprzęgło i linkę. Wszystko wyregulowane, na zimnym silniku chodzi idealnie, podczas jazdy w trasie nie ma problemu, ale jeśli się mocnie nagrzeje, na przykład od stania w korku, albo od jazdy w terenie, to zaczyna łapać coraz niżej i pojawiają się objawy zbyt luźniej linki - najpierw wsteczny wchodzi ze zgrzytem, aż do niemożności wrzucenia jakiegololwiek biegu.
na 99,9% jest to wina temperatury, w dodatku problem pojawia się dopiero kiedy silnik rozgrzeje się troszkę ponad normę, czyli wskazówka do połowy skali. Od razu zaznaczam, że prawdopodobnie mam zużyte visco i nie łapie ono wystarczająco sztywno, ale temperatura nigdy nie przekracza połowy skali, a w trasie jest normalnie w 1/3.
Jakieś pomysły co może być przyczyną? Linka nówka sztuka od Sławka, kpl sprzęgło (chyba Valeo) też. Teoretycznie linka się rozciąga od temperatury, ale przecież nie aż tak? Pedał - chyba nie, bo przecież jego praca nie zależy od temp. silnika. Łapa sprzęgła? Jakieś pomysły?
P.S. od Sławka dowiedziałem się, że to się zdarza w 1.6 16V, w innych - nigdy.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: śr paź 31, 2012 7:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Sprawdź może raz jeszcze tę linkę oraz jej mocowanie na grodzi bo lubi pękać.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: śr paź 31, 2012 7:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Linka na 100% jest ok, mocowanie w grodzi też idealne, nawet specjalnie je naprostowałem przy wymianie linki, bo poprzednia lekko obcierała na wyjściu z pancerza i po 3 tys km pękła.
W ramach uzupełnienia - po wymianie dwukrotnie podciągałem linkę, ale to chyba normalne, bo i linka i sprzęgło się "układają". Teraz nie chcę już podciągać linki mocniej, bo z pewnych względów bardzo mi zależy żeby sprzęgło łapało możliwie nisko, i tak jest ustawione, na zimnym silniku łapie w okolicach połowy skoku pedała. A jak się rozgrzeje to mogę zrobić taki myk, że gaszę silnik, wrzucam wsteczny, zapalam i samochód pomału toczy się do tyłu na wciśniętym w podłogę pedale sprzęgła...

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: śr paź 31, 2012 10:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Może masz jakąś lichą linkę o wysokim współczynniku rozszerzalności cieplnej.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr gru 12, 2012 5:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, zagadka trwa! Wcześniej mogłem przewidzieć kiedy pojawią się problemy ze sprzęgłem - jak w korku wskazówka szła leciutko do góry to nie wysprzęglał do końca. Ostatnio linkę podciągnąłem, wydawało się, że już jest ok, a teraz znów dramat - po przejechaniu 2-3 kilometrów wskazówka temperetury ledwo ponad dolną kreskę, a biegi nie chcą wchodzić, nawet jedynka. Niemożliwe żeby to linka się nagrzała w tak krótkim czasie, przecież silnik prawie zimny. Gdzie w takim razie może leżeć przyczyna? Pomóżcie, bo ja to sobie jeszcze radzę, biegi umiem wrzucać i bez sprzęgła, ale moja dziewczyna płacze i nie chce autem jeździć i mnie do domu odwozić, nawet piwka nie mogę się napić!

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: śr gru 12, 2012 6:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 11, 2012 11:36 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Łuków
Ja miałem tak ale jak mi sprzegło padło . Wymienione i wszytsko jest ok ..


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 1:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Na początku pisałem - sprzęgło nówka funkiel - tarcza, docisk, łożysko. Jakieś pomysły?

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 8:29 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
po pierwsze sprawdź pedał.
Kiedyś miałem podobnie, też podciągałem linke i było ok. Jakiś czas to trwało. Efekt był taki, że jak poszarpałem pedałem na lewo/prawo to został mi w ręce. Ukręcił się na spawie (co za kretyn wymyślił takie połączenie wałka z pedałem w wozie 4x4?) Cóż to była za przygoda, jechać bez sprzęgła spowrotem do domu i przez kolejne 7 dni - prawie jak automat :lol:

Drugie podejrzenie: sprzęgło. Chcesz, czy nie chcesz, to jest podejrzane. Nawet jak nowe. Może źle złożone? (chociaż, jak to można źle złożyć? może łapa sprzęgła źle złożona? ale i tu nie ma miejsca na pomyłkę specjalnie ... sam składałeś ?)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 1:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęgła nie wymieniałem sam, bo akurat nie mogłem, robił to mechanik, który twierdził, że ma doświadczenie w Vitarach (a w okolicy faktycznie największe zagęszczenie vitar jakie spotkałem). Ale jak to jest z mechanikami - każdy wie.
Jutro wtoczę się do garażu i sprawdzę jeszcze raz wszystko po kolei, bo to już trochę denerwujące. Teraz muszę gasić silnik żeby wrzucić jakikolwiek bieg, a jak się zagrzeje to na wciśniętym sprzęgle samochód i tak się toczy...

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 4:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
santane masz ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 6:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Nie, made in dżapan.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 9:59 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to nie wiem :mrgreen:
stawiam na pedał i tak i tak. Ew. gródź, ale chyba pisałeś, że jest ok.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 21, 2012 12:27 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Zatem zacząłem sprawdzanie od pedału i na nim skończyłem, bo jak nim poruszałem w lewo i prawo został mi w ręku. Faktycznie to chyba jest jeden ze słabszych konstrukcyjnie punktów samochodu, jutro spróbuję wyciągnąc trzpień i przyspawać pedał, tym razem porządniej. Dzięki za podpowiedź

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pt gru 21, 2012 3:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no to super - przynajmniej tanio będzie ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob gru 22, 2012 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Chyba się załamię. Wczoraj porządnie przyspawałem ten trzpień do pedału, dzisiaj na tym 15-stopniowym mrozie złożyłem to cholerstwo do kupy (łatwo nie było, bo jak się okazało trochę niestety obróciłem ten trzpień i musiałem powalczyć z łapą - przesunąć ją na wieloklinie, a paluszki trochę kostniały). Silnik chodził w międzyczasie żebym nie zamarzł. Ustawiłem wszystko na idealo, biegi wchodziły pięknie, więc ruszyłem na przejażdżkę. Po 2 km zacząłem już rzucać urwami, po 4 przejchanych km już nawet nie mogłem wbić jedynki. Najwyraźniej pedał ukręcił się niezależnie, a pomogło mu moje rozruszanie go na boki. Czy w samym sprzęglę coś może pod wpływem temperatury powodować takie cyrki? Czy może jednak linka? Wymiękam.

Edit: Zmierzyłem odległość od mocowania linki do łapy sprzęgła na zimnym i ciepłym silniku. Na puszczonym sprzęgle różnica 0,3mm, na wciśniętym bez różnicy. Zatem wykluczam linkę i pedał, coś się dzieje od łapy sprzęgła wgłąb. Jakieś pomysły co może być przyczyną? Co w sprzęgle może być nie tak? Przypominam, że docisk i tarcza są praktycznie nowe, przejechane jakieś 3tys km.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2012 1:18 am przez orient, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl