suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 9:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 17, 2010 9:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 21, 2010 6:48 pm
Posty: 53
Lokalizacja: lubuskie
Silnik: J20A 2,0 16V
Model: GV przekładka z angl
Rok prod.: 2002
Witam

Byłem zmuszony ostatnio na wymianę katalizatora w swojej Vitarze (1,6 16V, 97 rok z gazem sekwencyjnym), ze względu na przerdzewiałe łącze elastyczne. Wymiana nastąpiła na katalizator również używany o nieznanym przebiegu. Chłopaki zapewniali że od takiego samego modelu, zresztą był identyczny. Wszystko byłoby w porządku ale zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa, co trochę mnie niepokoi gdyż jest to mój samochód używany do pracy codziennej, więc powinien być jak najoszczędniejszy i taki przed wymianą katalizatora był.

Przeglądałem poprzednie posty dotyczące tego typu napraw czy wymiany na strumienice ale nikt konkretnie nic nie napisał czy wiąże się to u niego także np ze wzrostem zużycia paliwa, spadkiem mocy itp.
Wiadomo że jeśli katalizator jest wypalony może się to wiązać ze zmianami dynamicznymi i fazowymi wydechu samochodu, ale czy ma to wpływ na zużycie paliwa.
Jak np poznać że katalizator jest wypalony i do niczego się już ie nadaje ?

I wreszcie czy może trzeba przeprowadzić jakąś regulację np. zapłonu, wtrysku paliwa czy czegoś innego aby silnik wrócił do optymalnych i ekonomicznych ustawień?

Pozdrawiam

_________________
To jest czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz. LPG
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 10:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:57 pm
Posty: 72
Witam przeważnie żywotność katalizatorów starszego typu jest przewidziana na przebieg pojazdu w wysokosci ok (+,-)100 tyś km. Jeżeli kat. jest wypalony to cząstki z niego mogą popwodować zatkanie układu wydechowego , skutkiem czego pojazd może się zmulić.Na forum temat wycięcia kata był już poruszany. Dopasowując stosownie układ wydechowy można osiągnąć efekt przyrostu mocy ,ale trzeba go rozsądnie zestroić można trafić za pierwszym razem, bądz kombinować w dowolny sposób metodą prób i błędów lub zastosować jakiś profesjonalny zestaw tuningowy co kosztuje... a teren i tak zweryfikuje ten temat. Silnik można w stosowny sposób wyregulować kwestia oprzyządowania zakładu warsztatowego a przedewszystkim umiejętnosci mechanika.


Na górę
Post: pt wrz 03, 2010 5:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
Witam czy prubował ktoś w vitarze 1.6 16v wybić katalizator lub zamiast niego wstawić strumienice druga sonda będzie sie świecić a ciekawe jak silnik będzie pracował??


Na górę
Post: pt wrz 03, 2010 8:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
w G16B jest tylko jedna sonda, w kolektorze, więc raczej bez obaw ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt wrz 03, 2010 8:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
moja jest z usa i ma dwie sondy a prubował ktoś kiedys wybić katalizator jaki efekt


Na górę
Post: pt wrz 03, 2010 10:25 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wyciełem w kilku 16v efekt całkiem dobry

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob wrz 04, 2010 7:23 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
ja mam wycięty w 8v i efekt tez dobry. :D

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: sob wrz 04, 2010 5:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
slaw pisze:
wyciełem w kilku 16v efekt całkiem dobry


a co zamiast nigo wspawałeś rure efekt całkiem dobry i co dokładnie???


Na górę
Post: sob wrz 04, 2010 8:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
vitar123 pisze:
slaw pisze:
wyciełem w kilku 16v efekt całkiem dobry


a co zamiast nigo wspawałeś rure efekt całkiem dobry i co dokładnie???


jak wspawać to tylko rurę, żadnych strumienic czy też złącz elastycznych
tylko rura i to z mocowaniem do skrzyni tak jak katalizator

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 9:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
słyszałem że po wyżuceniu katalizatora lepiej silnik ciągnie od niskich obrotów???


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 9:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 21, 2010 6:48 pm
Posty: 53
Lokalizacja: lubuskie
Silnik: J20A 2,0 16V
Model: GV przekładka z angl
Rok prod.: 2002
Witam ponownie
Cieszę się że temat się trochę rozkręcił, ale jest to chyba ten "jeden z cięższych" ponieważ brakuje jednak konkretnych wypowiedzi.

Ja ze swej strony dodam, że po wymianie katalizatora (przypomnę że to był katalizator używany o nie wiadomym mi przebiegu), silnik słabo wchodzi na wysokie obroty (trzeba mocniej dodawać gazu niż poprzednio), oraz jest chyba mocniejszy na wolnych obrotach niż przed wymianą. Jednak okupione jest to niezamierzonym większym zużyciem o ok. 1,5 l. gazu na 100 km.

Wypowiadają się tutaj ci, którzy usunęli całkowicie katalizator wspawując zwykłą rurę, jednak dobrze by było podać trochę więcej szczegółów np. czy jest to okupione większym zużyciem paliwa ( bo z podtekstów można wywnioskować że osiągnęli większą moc), a to dawało by podobne efekty jak u mnie, czyli większa moc na wolnych obrotach ale i większe zuzycie paliwa. Zaznaczam że efekt ten wystąpił bez żadnej regulacji silnika czy czegokolwiek innego. Wniosek jaki może się nasuwać to że zamontowany prze zemnie katalizator był pusty.

Mniemam, że podobny efekt daje zamocowanie strumienicy, może wypowiedzą się ich użytkownicy.

Wydaje mi się że tego typu efekt jest pozytywny przy jeździe off-road, natomiast niekorzystny jeśli jazda ma być jak najbardziej ekonomiczna, czy jazda po drodze (słabe wchodzenie na wysokie obroty to dłuższe przyspieszanie przy dużym zużyciu paliwa).

Pozdrawiam

_________________
To jest czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz. LPG
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 11:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
davejr pisze:
vitar123 pisze:
slaw pisze:
wyciełem w kilku 16v efekt całkiem dobry


a co zamiast nigo wspawałeś rure efekt całkiem dobry i co dokładnie???


jak wspawać to tylko rurę, żadnych strumienic czy też złącz elastycznych
tylko rura i to z mocowaniem do skrzyni tak jak katalizator

Myśle ze jednak zamiast rury strumiennica jes lepszym rozwiązaniem dla silnika.

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 9:38 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
strumienica może ci zamulić auto

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 11:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Znając zasadę działania silnika 4 suwowego to generalnie im mniej oporu na wylocie tym lepiej. Zjawiska falowe powodujące lepsze rozładowanie cylindrów występują zaraz za cylindrem (stąd produkowane są kolektory tuningowe strojone na dany zakres obrotów) ,ale od miejsca połączenia ich w jedną wiązkę to dalsze doktoryzowanie się nie ma sensu. generalnie dalej ma być mały opór i tyle.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 3:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Kolego a może po prostu padła Ci sonda lambda, albo po wymianie katalizatora ktoś albo Ty jej nie podłączyłeś? Objawy by pasowały.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl