suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Korek chłodnicy http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3761 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | franek [ śr sie 18, 2010 8:16 am ] |
Tytuł: | Korek chłodnicy |
Dziwna sprawa. Kupiłem samochód. Po przyjechaniu do domu był pełny zbiorniczek wyrównawczy. Pojechałem pobawić się w terenie i nazajutrz rano zaglądam a tam pusto. Dolałem więc na full. Przejechałem 300km i znowu pusto. Co zauważyłem: spaliny raczej ok, nigdzie nie puszcza, oleju nie ma w płynie ani płynu w oleju, wycieków nie znalazłem. Co ciekawe po nagrzaniu węże są bardzo twarde, może korek nie puszcza w drugą stronę nadmiaru? Edyta: Korek mam 1,1 a w katalogu ma być 0,9. Może tu jest pies pogrzebany? |
Autor: | Browning [ śr sie 18, 2010 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
Zacznij od korka, chociaż nie wydaje mi się żeby 0,2 robiło taką różnicę... Jeżeli ginie płyn to coś jest nie halo... Przewody nie powinny być twarde... Bardzo prawdopodobne że uszczelka pod głowicą do wymiany ![]() |
Autor: | jan [ czw sie 19, 2010 4:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
Sprawdź po przejechaniu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | franek [ ndz sie 22, 2010 7:28 am ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
Obawiam się, że to może być uszczelka. Po zdjęciu korka raz za czas wylatują bąbelki powietrza. Zrobie test z prezerwatywą dziś. |
Autor: | gembus [ śr paź 20, 2010 4:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
kolego sprawdz jeszce czy nagrzewnica nie puszcza czesty przypadek ze zaczyna powoli puszczac i płyn ubywa moze czuc jak włączysz nawiew na ciepłe w aucie smierdzi płynem jest to tansze rozwią zanie ale nigdy nie wiadomo u mnie w 16 longu juz zaczyna byc czuc moze przejezdze do lata ![]() |
Autor: | gembus [ czw lis 18, 2010 7:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
u mnie to samo okazało sie ze korek nowy chłodnicy puszcza płun u góry pod naklejka wiec zakleiłem klejem od góry i jest ok to był tylko korek |
Autor: | himself [ czw lis 18, 2010 10:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
moze byc uszczelka pod glowica, lub pekniety blok wtedy nie bedzie plamy bo wszystko wyparowuje od razu http://www.wynns.pl/top/view_product.php?product=645 na pekniety blok polecam to ![]() ![]() |
Autor: | sin [ ndz lip 03, 2011 4:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
Witam, podepnę się do tematu bo chciałem uzyskać informację na temat korka chłodnicy. Szukałem informacji i nie mogłem znaleźć. Czy ktoś mi może powiedzieć jakie ciśnienie powinien mieć korek od chłodnicy do vitary 1.6 8v? rocznik 2000 na monowtrysku. Na moim jest napisane 1,0 ale coś mi się wydaje, że to chyba za dużo bo jak dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego to mi się zaczęła chłodnica pocić i tamtędy uciekał płyn (a z tego co się orientuję to powinien się przelać do zbiorniczka). Albo może mam ten korek niesprawny i nie przepuszcza płynu do zbiorniczka jak należy? Znalazłem taki z sklepie http://www.suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek- ... 07-bar/129 i wymiary pasują, tylko nie ma zdjęcia od spodu i nie wiem czy będzie pasował i czy to ciśnienie nie będzie skolei za małe. |
Autor: | konradbidzinski [ ndz lip 03, 2011 8:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
Kolego ... generalnie zacznij od korka one są od 0,6 do 0,9 zregóły ale to nie ma znaczenia ,,, u mnie było tak samo raczej się pogódź z tym że masz uszczelkę na głowicy do wymiany Sprawdź czy pod korkiem nie ma jakiegoś osadu jak osad to 100% głowica też walczyłem z tą myślą ... ![]() |
Autor: | sin [ ndz lip 03, 2011 9:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
dzięki za szybką odpowiedź; osadu nie mam pod korkiem więc może faktycznie spróbuję wymienić najpierw korek a potem zobaczę co się będzie działo..myślę, że ta wartość ciśnienia na korkach ma jednak znaczenie bo jak założę taki o za dużej wartości to mi nie będzie puszczać płynu do zbiorniczka wyrównawczego tylko będzie uciekać, różnymi mniej szczelnymi miejscami (chłodnica też jest obliczona na jakieś tam ciśnienie), a jak założę taki korek o za małej wartości to za szybko będzie mi puszczać płyn do zbiorniczka albo za dużo i w sumie będzie go ubywać za każdym rozgrzaniem silnika.. może jeszcze w sklepie się spytam o te korki |
Autor: | konradbidzinski [ ndz lip 03, 2011 10:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
generalnie z tego co wiem w vitarach 1 generacji oryginalne korki sa bez zaworkowe... ale takich już nie produkują. ![]() |
Autor: | sin [ pn lip 04, 2011 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
kupię korek nowy i zobaczę co się będzie działo; najpierw trzeba zacząć od najmniej kosztownych elementów ![]() już mam nowy korek do chłodnicy - jest nawet na mniejsze ciśnienie bo napisane ma 0,5. w każdym bądź razie jak zalałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego to jego stan się nie zmieniał. Później dolałem trochę do chłodnicy jeszcze (chociaż niby wszystko było płynem zakryte to jeszcze trochę weszło), ale potem jednak ta chłodnica zaczęła się pocić jak termostat puścił w duży obieg. jednak ta chłodnica nie jest szczelna więc stwierdziłem, że nie będę do niej dolewał "pod korek" bo mi będzie cały czas wyrzucać powoli po trochu tego płynu. tylko będę pilnował aby było w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy zakryte płynem. myślę, że tragedii nie będzie bo temperaturę trzyma max do połowy skali i nic więcej (tak było od początku i w poprzedniej też mi do połowy dochodziło co raczej jest wyjątkiem w vitarach). co o tym myślicie w ogóle? |
Autor: | konradbidzinski [ czw lip 28, 2011 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
tak jak postulowałem z własnego doświadczenia uszczelka na głowicy na 90% |
Autor: | sin [ pt lip 29, 2011 5:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
a jakie miałeś objawy tej uszkodzonej uszczelki? |
Autor: | piotrk [ pt lip 29, 2011 5:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Korek chłodnicy |
sin pisze: co o tym myślicie w ogóle? skoro masz nieszczelną chłodnicę -> wymień ją. Jeśli masz za duże ciśnienie w układzie -> wymień uszczelkę pod głowicą, sprawdź głowicę i blok. Ciśnienie z nikąd się nie bierze. Jeśli nie zadbasz o chłodnicę -> uszkodzisz uszczelkę (przegrzejesz np. głowicę). Potem poleci nagrzewnica, głowica sama w sobie, blok. Jeśli nie zadbasz o uszczelkę -> padnie Ci chłodnica, nagrzewnica, głowica i blok. Taniość ("trochę podolewam bo chłodnica słaba i puszcza") może być bardzo droga .... to właśnie sobie o tym myślę ... ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |