suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Gaźnik gazowy - BLOS
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=39
Strona 1 z 4

Autor:  mdeja [ wt paź 10, 2006 1:10 pm ]
Tytuł:  Gaźnik gazowy - BLOS

No więc pochwale się - chyba jestem pionierem wsadzenia BLOSa do silnika 2.0 V6 z Vitary. Założyłem go dzisiaj u gościa z Gorlic - tego samego który sprzedaje BLOSY przez Allegro.

BLOS to coś zastępującego mikser gazu nakładany na rurę doprowadzającą powietrze do kolektora dolotowego. Nazywany jest on gaźnikiem gazowym - jego zaletą zgodnie z opisami jest zmienny przekrój przepływu - realizowany za pomocą przepustnicy którą ma w środku. Jest to sterowane podciśnieniowo - nie ma w nim żadnej elektroniki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wrażenia - jakoś udało się go upchnąć - przy czym trzeba było wyciąć troche gumowej rury powietrznej - z tłumikiem szmerów ssania.... bo miejsca nie było - no ale cóż...
Wrażenia z jazdy - auto na gazie jest dynamiczniejsze na wyższych obrotach niż w przypadku instalacji z mikserem - łatwiej wchodzi na obroty.
Dość łatwo jest wyregulować wolne obroty i nie pływają one tak jak na mikserze.
Co do oszczędności w spalaniu - to sie okaże. Na pewno nie będzie gorzej.

Autor:  slaw [ wt paź 10, 2006 1:41 pm ]
Tytuł: 

testuj zobaczymy co wyjdzie :lol:

Autor:  Karson [ wt paź 10, 2006 1:42 pm ]
Tytuł: 

Testuj. Zobaczymy jak wyjdzie spalanie. Czy do instalki II generacji też to mozna wsadzić?

Autor:  slaw [ wt paź 10, 2006 1:44 pm ]
Tytuł: 

mozna ale cała elektronike trzeba zdjac :wink:

Autor:  mdeja [ wt paź 10, 2006 2:23 pm ]
Tytuł: 

Ee - nie całą - tj ja mam III generacje z emulatorem lambdy - komputer został - i emulator - ale wywaliliśmy silnik krokowy gazu - miedzy parownikiem a gaźnikiem nic nie ma. Komputer gazu oszukuje komputer wtrysku benzyny, przełącza rodzaj zasilania itd

Autor:  slaw [ czw paź 12, 2006 7:57 pm ]
Tytuł: 

miałem na mysli ze do sterowania blosa nic z elekroniki nie potrzeba no oprucz emulatora :wink:
jak sie jezdzi :?:

Autor:  mdeja [ pt paź 13, 2006 10:33 am ]
Tytuł: 

W sumie na asfalcie fajnie - lepiej wchodzi na wysokie obroty co akurat pasuje silnikowi 24v - lepiej sie wyprzedza. Ładnie trzyma wolne obroty - co na mikserze było trudne do osiągnięcia.,
Może troche słabsze auto jest w okolicach 1000 obrotów - czyli np ruszając z dwójki na skrzyżowaniu ma mniejsze kopnięcie niż było przy mikserze.

Autor:  slaw [ pt paź 13, 2006 11:10 am ]
Tytuł: 

a zapłon jak masz ustawiony do bezyny czy do gazu :?:

Autor:  mdeja [ pt paź 13, 2006 11:50 am ]
Tytuł: 

Sory że tak późno pisze ale urwanie torby mom. Jeśli chodzi o świece to mam szczelinke ustawioną pod gaz. [/img]

Autor:  slaw [ pt paź 13, 2006 12:27 pm ]
Tytuł: 

mi chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu :wink:

Autor:  mdeja [ pt paź 13, 2006 12:40 pm ]
Tytuł: 

A to nie wiem -ale pewno pod gaz bo już na gazie jeżdże prawie 2 lata :wink:
Zresztą czasem na wysokich obrotach na benzynie słysze z silnika odgłos świadczący o nieco złym kącie wyprzedzenia zapłonu. A czasem tego nie ma

Autor:  slaw [ pt paź 13, 2006 3:31 pm ]
Tytuł: 

to sprawdz ten zapłon bo ci co montowali gaz to raczej nie przestawili ci załonu :D a to sporo daje

Autor:  mdeja [ pt paź 13, 2006 3:49 pm ]
Tytuł: 

Jak mawiam mojej szefowej "SPRAWDZE TEMAT" - wychodząc na bardzo zaangażowanego :x

Autor:  papas [ sob paź 14, 2006 6:21 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
to sprawdz ten zapłon bo ci co montowali gaz to raczej nie przestawili ci załonu :D a to sporo daje


Tzn. ile się na gaz przestawia np. 1.6 8V ??

Autor:  slaw [ sob paź 14, 2006 6:56 pm ]
Tytuł: 

10 stopni zamiast 8 dla bezyny :wink:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/