suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 6:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 21, 2010 5:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Czy ktoś przerabiał temat zwiększenia mocy 1.6 16v bo nie znalazłem nic na forum.
Jak na razie wymieniłem cały układ wydechowy na taki ze strumienica zamiast kata i jednym małym przelotowym wydechem.
Poprawiła się trochę dynamika na wysokich obrotach.
myślałem też coś o zmianie krzywek na wałku rozrządu na "ostre" i polerka kanałów dolotowych w głowicy

Może ktoś coś kiedyś robił z czymś przy takim śliniku co by mocy przybyło ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 6:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
możesz sobie też splanować głowicę, poprawić układ dolotowy, jak chcesz mocniejszy to zmienić przełożenia jest wiele różnych wyjść, ale najtaniej i najlepiej to zmienić silnik cały na jakiś mocniejszy, np: BMW 1.8IS 140koni :twisted: .

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 8:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
radzik071 pisze:
Jak na razie wymieniłem cały układ wydechowy na taki ze strumienica zamiast kata i jednym małym przelotowym wydechem.
Poprawiła się trochę dynamika na wysokich obrotach.


a jaką masz strumienicę, że Ci się dynamika poprawiła, dedykowana do vitary?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 8:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wbrew moim oczekiwaniom zmiana katalizatora na strumienice nic nie dała. przynajmniej ja nic nie odczułem.
Potem wywaliłem ten wielki oryginalny wydech zakładając na jego miejsce mały przelotowy i to już odczułem na wysokich obrotach.
I zrobiło się fajnie głośniej ale bez tragedii. Nie przeszkadzało to nawet w 16 godzinnej trasie !
Może to być kwestia że zamiana kata na strumienice na początku nic nie dała bo to ten wydech najbardziej hamował spaliny.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 8:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
A cha i proszę nie pisać o zmianie silnika na inny bo mogłem od razu kupić 2.0 V6 ale nie chciałem.
Temat dotyczy tuningu silnika 1.6 16v ! ! ! i nie pytać czemu nie chciałem 2.0 itp...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 7:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:18 am
Posty: 23
Zmiana głowicy na DOHC ze swifta GTI 1.3. Podmieniają blok na vitarowy w swiftach więc w drugą stronę też się pewnie da. Do tego tłoki PM7 z hondy crx w celu podbicia kompresji. Wtedy można inwestować w wałki i obróbkę głowicy.
Ewentualnie jakieś doładowanie typu turbo lub kompresor.

_________________
vitara long 1993 1,6 16V


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:57 pm
Posty: 199
Lokalizacja: krakow-myslenice
A jak dużo zabawy i kosztów na zmiane silnika na bmw 1.8i ??

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=2006


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 6:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Taki silnik ze skrzynia około 1600zł + osprzęt zbiorniczki, komputer, elektronika = 2.300 około.
Do tego mocowania zrobić silnika, założyć reduktor z samuraja, żezby z tym dużo ja liczę około 3500zł. Mogę się mylić co do ceny bo sam tego nie robiłem. Do samurajów tak robią.

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to już lepiej założyć 2.0 16v ponad 130hp od suzuki
były takie w krótkich vitarach i w gv

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 12:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
radzik071 pisze:
to już lepiej założyć 2.0 16v ponad 130hp od suzuki
były takie w krótkich vitarach i w gv


Ale pod taki silnik tez musisz mieć elektronikę inną i przerobić mocowanie silnika, bo 2.0 16V ma inne wymiary ramy jest szersza podobno i jest troszkę inaczej mocowany z tego co mi wiadomo, ale jak kto woli :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 7:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Chałupnicze przeróbki silnika typu wyrżnięcie wydechu, wyrzucenie połowy dolotu i montaż stożkowego filtra są bez sensu w terenowym samochodzie. Tu potrzebny jest mocny dół.
Turbosprężarkę sobie załóż.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 8:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
turbo można włożyć lud kompresor, tu ktoś miał kompresor włożony kiedyś i z 1.6 16V miał 130 koni :twisted:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 8:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
turbo fajne tylko czy silnik to zniesie??


Na górę
Post: śr mar 09, 2011 10:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Trochę sie juz w temat wdrożyłem
Moze sie komuś przyda mail, który wysłałem do kolegi z dużego forum:

----------------------------------------------------------------------------------------------

w skrócie to bierzesz silnik G13B GTi z całym osprzętem i wymieniasz mu blok silnika z cylindrami na ten G16B.
Czyli jak masz np vitare G16B to wkładasz głowicę oraz cały osprzęt silnika tzn: komp, kolektory itp od GTi

W Polsce podobno jedna osoba tylko włożyła takie coś do swifta GTi
W necie można znaleźć tego sporo
Wpisz w google "G16B head g13b gti" i masz czytania na miesiąc :wink:
jak po angielskiemu średnio to sobie wpisz przez tłumacza:
tu masz od razu z dobrym linkiem o tej przeróbce krok po kroku tylko, że w swifcie:
w viterze nie znalazłem

http://translate.google.com/translate?h ... agina_1%2F

tu tez coś jest:
http://www.clubaleno.us/a/gti-head-in-g16b_post241.html

Ogólnie ja już zmieniłem zdanie i będę robił drugą opcję:

-sportowy wałek rozrządu + modyfikacja głowicy co daje dodatkowe około 20KM -25KM - koszt 2000pln, wiem bo dzisiaj byłem w "HEINRICH TUNING" we Wrocławiu i pytałem o szczegóły - auto na 3-4 dni potrzebują.
Tu mnie przekonało to, że całą górę silnika mamy wtedy po kapitalnym remoncie ! ! ! :twisted:
Za niewielką dopłatą mogą zrobić od razu remont dołu.
Reasumując za ok 2500pln mam silnik sporo mocniejszy z większym momentem i po kapitalce !

W wersji z głowicą gti efekt będzie podobny ale mamy rzeźbę pod maską i nie wyremontowany mocniejszy silnik a koszt szacuje na ok 3000-4500pln ! :|


pozdrawiam
Radek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 8:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
hmmmm kiedys na rajdzie widziałem samuraja z wstawioną 16v i zmienioną mapą wtrysku na 3 reduktor 31" kobra do odcinki silnik sie krecił byłem pod wrazeniem okopał sie w 5 sekund

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl