Trochę sie juz w temat wdrożyłem
Moze sie komuś przyda mail, który wysłałem do kolegi z dużego forum:
----------------------------------------------------------------------------------------------
w skrócie to bierzesz silnik G13B GTi z całym osprzętem i wymieniasz mu blok silnika z cylindrami na ten G16B.
Czyli jak masz np vitare G16B to wkładasz głowicę oraz cały osprzęt silnika tzn: komp, kolektory itp od GTi
W Polsce podobno jedna osoba tylko włożyła takie coś do swifta GTi
W necie można znaleźć tego sporo
Wpisz w google "G16B head g13b gti" i masz czytania na miesiąc

jak po angielskiemu średnio to sobie wpisz przez tłumacza:
tu masz od razu z dobrym linkiem o tej przeróbce krok po kroku tylko, że w swifcie:
w viterze nie znalazłem
http://translate.google.com/translate?h ... agina_1%2Ftu tez coś jest:
http://www.clubaleno.us/a/gti-head-in-g16b_post241.htmlOgólnie ja już zmieniłem zdanie i będę robił drugą opcję:
-sportowy wałek rozrządu + modyfikacja głowicy co daje dodatkowe około 20KM -25KM - koszt 2000pln, wiem bo dzisiaj byłem w "HEINRICH TUNING" we Wrocławiu i pytałem o szczegóły - auto na 3-4 dni potrzebują.
Tu mnie przekonało to, że całą górę silnika mamy wtedy po kapitalnym remoncie ! ! !

Za niewielką dopłatą mogą zrobić od razu remont dołu.
Reasumując za ok 2500pln mam silnik sporo mocniejszy z większym momentem i po kapitalce !
W wersji z głowicą gti efekt będzie podobny ale mamy rzeźbę pod maską i nie wyremontowany mocniejszy silnik a koszt szacuje na ok 3000-4500pln !
pozdrawiam
Radek
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !