suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4281 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Pawełek [ czw lis 25, 2010 6:41 pm ] |
Tytuł: | Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Witam Czy koś może mi podpowiedzieć co się dzieje, że przy włączonych światłach (przy rozgrznym silniku) wolne obroty oscylują przy około 1800 obr/min. a jak wyłączę światła to spadają do około 900 obr/min ???? pozdrawiam |
Autor: | Browning [ czw lis 25, 2010 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Nie znam się, ale zacząłbym chyba od alternatora.... ![]() |
Autor: | VitarRAFF [ czw lis 25, 2010 11:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
a ja bym sprawdził czujnik (który nie wiem jak się nazywa) ale jest (patrząc na silnik od przodu) z lewej strony gaźnika/wtrysku a kable wchodzą w jedną wtyczkę w raz z czujnikem położenia przepustnicy obciąłem te kable i problem zniknął, śmiga w dodatku przy tych obrotach był dziwny dzwiek jakby cos pstrykało pukało takie tyk tyk tyk hehe ale opis eh... u mnie działa ![]() |
Autor: | Orcio [ pt lis 26, 2010 12:26 am ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Podpinam się do tematu. U mnie obroty rosną na jakieś 1200-1300. Z jakiegoś powodu elektrozawór ISC zaczyna głośno pracować jakby terkotać. Wg mnie odciecie kabli od ISC to nie metoda Obroty podnoszą sie po włączeniu świateł pozycyjnych, a dokładniej podswietlenie środka. Jak wyciągnę bezpiecznik 1 w dolnym rzedzie to pomaga(znika podświetlenie środka a pozycyjne są). Pobór prądu na bezpieczniku to 1,5A Sprawdzałem ładowanie, bez obciążenia 14,5V , dmuchawa podgrzewanie szyby 14V, swiatła pozycyjne 13V, pozycyjne z wyjętym wcześniej wspominanym bezpiecznikiem 14V Gdzieś czytałem że komp steruje ładowaniem, ale dlaczego obniża jak włączę pozycyjne? Gdzie szukać problemu? |
Autor: | VitarRAFF [ pt lis 26, 2010 10:02 am ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Orcio pisze: Z jakiegoś powodu elektrozawór ISC zaczyna głośno pracować jakby terkotać. Wg mnie odciecie kabli od ISC to nie metoda Gdzie szukać problemu? o właśnie się dowiedziałem od Ciebie że ten elektrozawór nazywa się ISC. Mam nadzieję że wyjaśnią nam problem tutaj i będzie git:) Podglądałem w innych vitarkach i również są one odcięte nie bardzo wiem na co one wpływają ale pomaga. W każdym bądź razie nie lubię takiego wyjścia z sytuacji obciąć i już chętnie dowiem się co zrobić aby było dobrze:) ale z elektryki/elektroniki jestem słaby więc P O M O C Y ![]() |
Autor: | slaw [ sob lis 27, 2010 12:00 am ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
VitarRAFF pisze: Orcio pisze: Z jakiegoś powodu elektrozawór ISC zaczyna głośno pracować jakby terkotać. Wg mnie odciecie kabli od ISC to nie metoda Gdzie szukać problemu? o właśnie się dowiedziałem od Ciebie że ten elektrozawór nazywa się ISC. Mam nadzieję że wyjaśnią nam problem tutaj i będzie git:) Podglądałem w innych vitarkach i również są one odcięte nie bardzo wiem na co one wpływają ale pomaga. W każdym bądź razie nie lubię takiego wyjścia z sytuacji obciąć i już chętnie dowiem się co zrobić aby było dobrze:) ale z elektryki/elektroniki jestem słaby więc P O M O C Y ![]() terkocze zawór pvc po właczeniu swiateł i ma tak byc to walka z wiatrakami |
Autor: | Pawełek [ sob lis 27, 2010 1:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Witam Ja mało się znam i nie mogę rozpoznać który to zawór ISC, i które to kable w tej dużej wtyczce??? Może któś podpowie???? |
Autor: | Orcio [ sob lis 27, 2010 4:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Zawor ISC jest to elekrozaworek na gorze wtrysku i podpięty jest na jednej wtyczce z czujnikiem położenia przepustnicy TPS, do ISC idą 2 przewody a do TPS 4. |
Autor: | Pawełek [ pt gru 03, 2010 7:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Wysokie wolne obroty przy włączonych światłach |
Jeszcze jedno pytanko :czy zamiast przecinać przewody od zaworu ISC, nie lepiej rozłączyć tą wtyczkę?? i jeszcze jedno co robi podpięty do tych pozostałych czterech przewodów czujnik położenia przepustnicy???? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |