suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
2.0 V6 czy 2.0 R4? http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4504 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adacho [ pn sty 03, 2011 12:35 pm ] |
Tytuł: | 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
Forumowicze ![]() Mając do wyboru Vitare z 2.0 V6 oraz 2.0 R4, zakładając bardzo podobny stan obu samochodów, nie patrząc na pozostałe kwestie ( ilość miejsca, wyposażenie itp. ), co lepiej wybrać? O V6 piszecie do wyższych kosztach wymiany rozrządu, wyższym spalaniu, z kolei R4 o problemach z cewkami oraz uszczelniaczem wału... Skupiając sie tylko na kwestii silnika, który lepiej wybrać? Dzieki i pozdrawiam. |
Autor: | KozioŁ [ pn sty 03, 2011 12:51 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
W V6 są te same cewki i z uszczelniacza też cieknie. Trochę więcej jest pracy i kosztów, gdy trzeba wymienić rozrząd, uszczelki pod głowicami, olej, świece, płyn chłodniczy i tym podobne rzeczy. Tyle, że V6 to solidny motor i nie ma z nim większych problemów raczej. R4 też pewnie dobry no i zawsze trochę tańszy w utrzymaniu. |
Autor: | piotrk [ pn sty 03, 2011 1:01 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
KozioŁ pisze: W V6 są te same cewki cewki są inne - nie pasują z H20 do J20.
|
Autor: | KozioŁ [ pn sty 03, 2011 1:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
No jedne mają 2 piny drugie 3, skłamałem. ![]() |
Autor: | piotrk [ pn sty 03, 2011 1:31 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
akurat pod względem cewek to chyba lepiej mieć H20 - większa dostępność (oczywiście nie w ASO po pińcet za sztukę). No ale w J20 o 2 mniej niby ... rozrząd tańszy do J20 ... i rzędowy silnik ma o jedną głowicę mniej, co też wpływa na koszty np. przy wymianie uszczelki/uszczelek. No ale H20 fajniej brzmi i lans jest ... J20 to brzmi jak stary poldolot jak się go ostro pociśnie ![]() ... ja bym się nie rozczulał i brał tego w lepszym stanie silnikowo-napędowo-blacharskim. |
Autor: | punix [ pn sty 03, 2011 5:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? ![]() Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów ![]() |
Autor: | adacho [ pn sty 03, 2011 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
punix pisze: A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? ![]() Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów ![]() Zgodnie z pierwszym postem, ignorujemy kwestie wielkości nadwozia i jego przeznaczenie ![]() |
Autor: | KozioŁ [ pn sty 03, 2011 10:25 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
adacho pisze: który silnik jest po prostu lepszy z punktu widzenia codziennego użytkowania. 2.5 V6 ![]() |
Autor: | piotrk [ pn sty 03, 2011 11:17 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
lepiej 3.2 V6 ![]() |
Autor: | dli009 [ śr sty 05, 2011 7:15 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
w naszej krótkiej jest 2.0 16 jak na razie większych problemów nie było z typowo silnikowych to tylko wymiana jednej cewki zapłonowej po głębokim wodowaniu mocy jeszcze nigdy nie zabrakło spalanie w trasie/mieście prawie takie samo jak w 1.6 w terenie nie patrzę ![]() |
Autor: | adacho [ ndz sty 09, 2011 12:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
Ok, kupiony został 2.0 R4 ![]() |
Autor: | Przemyslaw [ czw lis 28, 2013 12:29 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik. |
Autor: | danthe [ pt lis 29, 2013 9:01 am ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
Przemyslaw pisze: odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik. Mam ten silnik od paru lat. Jeśli jest sprawny to daje rade. Jest cierpliwy, ale czasami upierdliwy. Najwiecej problemow mam z elektryką zapłonu. Ale to nie jest zaskoczenie biorąc pod uwagę fakt że często jest "myty" bądź płukany pod bieżącą wodą ![]() Problem jest nie tyle z cewkami co z fajkami. Warto kupić od nowszego używane, są innej konstrukcji i są trwalsze a przede wszystkim nowsze. Jeśli by mój silnik odmówił teraz współpracy to poważnie bym rozważał wstawienie 2.5v6 z automatem, ot taki kaprys ![]() piotrk pisze: cewki są inne - nie pasują z H20 do J20. To zależy od rocznika. Są generalnie dwa rodzaje cewek - 3 i 2 pinowe. Nowsze v6 (nie wiem czy 2.0 czy może już tylko 2.5) mają 3 pinowe i takie właśnie mam u siebie wyjęte z v6 teraz. ps: podobno wszystkie v6 mają słabiej podparty wał i są tutaj bardziej podatne na uszkodzenia. |
Autor: | Robsik [ ndz gru 01, 2013 10:44 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4? |
W 2.0 V6 są 2 i 3 pinowe, kwestia rocznika. Różnica w cenie to ok 50% na korzyść 3pinowych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |