suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

2.0 V6 czy 2.0 R4?
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4504
Strona 1 z 1

Autor:  adacho [ pn sty 03, 2011 12:35 pm ]
Tytuł:  2.0 V6 czy 2.0 R4?

Forumowicze :)

Mając do wyboru Vitare z 2.0 V6 oraz 2.0 R4, zakładając bardzo podobny stan obu samochodów, nie patrząc na pozostałe kwestie ( ilość miejsca, wyposażenie itp. ), co lepiej wybrać? O V6 piszecie do wyższych kosztach wymiany rozrządu, wyższym spalaniu, z kolei R4 o problemach z cewkami oraz uszczelniaczem wału... Skupiając sie tylko na kwestii silnika, który lepiej wybrać? Dzieki i pozdrawiam.

Autor:  KozioŁ [ pn sty 03, 2011 12:51 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

W V6 są te same cewki i z uszczelniacza też cieknie.
Trochę więcej jest pracy i kosztów, gdy trzeba wymienić rozrząd, uszczelki pod głowicami, olej, świece, płyn chłodniczy i tym podobne rzeczy.
Tyle, że V6 to solidny motor i nie ma z nim większych problemów raczej. R4 też pewnie dobry no i zawsze trochę tańszy w utrzymaniu.

Autor:  piotrk [ pn sty 03, 2011 1:01 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

KozioŁ pisze:
W V6 są te same cewki
cewki są inne - nie pasują z H20 do J20.

Autor:  KozioŁ [ pn sty 03, 2011 1:12 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

No jedne mają 2 piny drugie 3, skłamałem. :mrgreen:

Autor:  piotrk [ pn sty 03, 2011 1:31 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

akurat pod względem cewek to chyba lepiej mieć H20 - większa dostępność (oczywiście nie w ASO po pińcet za sztukę). No ale w J20 o 2 mniej niby ...
rozrząd tańszy do J20 ... i rzędowy silnik ma o jedną głowicę mniej, co też wpływa na koszty np. przy wymianie uszczelki/uszczelek.
No ale H20 fajniej brzmi i lans jest ... J20 to brzmi jak stary poldolot jak się go ostro pociśnie :lol:

... ja bym się nie rozczulał i brał tego w lepszym stanie silnikowo-napędowo-blacharskim.

Autor:  punix [ pn sty 03, 2011 5:12 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? :P
Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów :wink:

Autor:  adacho [ pn sty 03, 2011 9:43 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

punix pisze:
A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? :P
Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów :wink:


Zgodnie z pierwszym postem, ignorujemy kwestie wielkości nadwozia i jego przeznaczenie :) Oczywiście, faktycznie R4 nie było montowane w długich Vitarach. Interesuje mnie jednak, który silnik jest po prostu lepszy z punktu widzenia codziennego użytkowania.

Autor:  KozioŁ [ pn sty 03, 2011 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

adacho pisze:
który silnik jest po prostu lepszy z punktu widzenia codziennego użytkowania.


2.5 V6 :mrgreen:

Autor:  piotrk [ pn sty 03, 2011 11:17 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

lepiej 3.2 V6 :twisted:

Autor:  dli009 [ śr sty 05, 2011 7:15 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

w naszej krótkiej jest 2.0 16 jak na razie większych problemów nie było z typowo silnikowych to tylko wymiana jednej cewki zapłonowej po głębokim wodowaniu mocy jeszcze nigdy nie zabrakło spalanie w trasie/mieście prawie takie samo jak w 1.6 w terenie nie patrzę :mrgreen:

Autor:  adacho [ ndz sty 09, 2011 12:12 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

Ok, kupiony został 2.0 R4 :)

Autor:  Przemyslaw [ czw lis 28, 2013 12:29 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik.

Autor:  danthe [ pt lis 29, 2013 9:01 am ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

Przemyslaw pisze:
odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik.


Mam ten silnik od paru lat. Jeśli jest sprawny to daje rade. Jest cierpliwy, ale czasami upierdliwy. Najwiecej problemow mam z elektryką zapłonu. Ale to nie jest zaskoczenie biorąc pod uwagę fakt że często jest "myty" bądź płukany pod bieżącą wodą ;)
Problem jest nie tyle z cewkami co z fajkami. Warto kupić od nowszego używane, są innej konstrukcji i są trwalsze a przede wszystkim nowsze.
Jeśli by mój silnik odmówił teraz współpracy to poważnie bym rozważał wstawienie 2.5v6 z automatem, ot taki kaprys :)

piotrk pisze:
cewki są inne - nie pasują z H20 do J20.


To zależy od rocznika. Są generalnie dwa rodzaje cewek - 3 i 2 pinowe. Nowsze v6 (nie wiem czy 2.0 czy może już tylko 2.5) mają 3 pinowe i takie właśnie mam u siebie wyjęte z v6 teraz.

ps:
podobno wszystkie v6 mają słabiej podparty wał i są tutaj bardziej podatne na uszkodzenia.

Autor:  Robsik [ ndz gru 01, 2013 10:44 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 V6 czy 2.0 R4?

W 2.0 V6 są 2 i 3 pinowe, kwestia rocznika.

Różnica w cenie to ok 50% na korzyść 3pinowych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/