suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Interfejs diagnostyczny do GV http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5688 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zax [ śr cze 01, 2011 9:01 pm ] |
Tytuł: | Interfejs diagnostyczny do GV |
Witam! Czy ktoś z forumowiczów przerabiał taki problem, żeby kupić sobie jakiś TANI interfejs diagnostyczny, który obleci OBD2 w GV? Mam J20A i chciałbym się pobawić w kontrolę błędów itd... Natomiast ostatnio u kolegi gazownika próbowaliśmy podpiąć Sukę pod jakikolwiek interfejs i nie szło. Nie wiem, czego to kwestia. Czy cuś takiego z alledrogo podchodzi? http://allegro.pl/elm-327-1-4-b-eurosca ... 42872.html Pozdrawiam. |
Autor: | vaiker [ czw cze 02, 2011 12:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
z tego co ja pamietam, mam silnik j20a w cabrio to byly inaczej piny w gniezdzie . . . zasilanie i masa byly ok ale dataline chyba w 12 zamiast 14 pinie czy cos takiego, proponuje zweryfikowac gniazdo ze schematami na necie, ja odpuscilem bo mi wszystko dziala |
Autor: | zax [ czw cze 02, 2011 6:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
O! Wielkie dzięki, to może być wielka podpowiedź! ![]() |
Autor: | zax [ pn cze 06, 2011 4:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
14 pin to poziom niski CAN. Vitara ma CAN? ![]() Poziom wysoki powinien być na 6 pinie. 12 pin z tego, co widzę w specyfikacji jest nieużywany w OBD2. |
Autor: | zax [ pn cze 06, 2011 4:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
Aha! Podpowiedź jest taka, że po podłączeniu interfejs ELM 327 zapala diodki po kolei, któreś dwie są pomarańczowe... A przy włączonym i przy wyłączonym zapłonie efekt jest taki sam. Magistrala (bus) weryfikuje się dobrze (przez easy OBDII) ale kolejny punkt jest "sprawdź, czy jest włączony..." ![]() |
Autor: | vaiker [ pn cze 06, 2011 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
zax, moje 12 i 14 pin to bylo CHYBA, ja nie pamietam, wiem ze podpinalem wlasnie elm`a i mi nie banglalo, ale ze dlubie czasami to popatrzylem na piny i sie okazalo ze sa inne niz w STANDARDZIE, olalem temat bo pewnie wtedy cos innego mi wpadlo do roboty i zapomnialem ze wogole vitara ma to gniazdo, natomniast jesli by Ci sie udalo znalezc soft i dojsc do okablowania to daj znac, temat ciekawy bo tendencja jest taka ze coraz wiecej mamy tutaj na forum aut z j20a i h20a/h25a, predzej czy pozniej zaczna sie cyrki i tzreba bedzie sobie radzic z kompami a nei jak dawniej srubka w gazniku, chociaz? moze sa to bezawaryjne komputery? na plytce w komputerze jest HITACHI ;] dzisiaj sprawdzalem przekladajac immobilizery i stacyjki miedzy dwoma autami, komputer jest parowany z kluczykiem i z puszka z napisem MITSUBISHI, a komputer jest HITACHI ; ] |
Autor: | zax [ wt cze 07, 2011 6:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
Zostawię dla potomnych moje obserwacje: Pin 2 - J1850 Bus+ Pin 4 - Chassis Ground Pin 5 - Signal Ground Pin 6 - CAN High (J-2284) Pin 7 - ISO 9141-2 K Line Pin 10 - J1850 Bus Pin 14 - CAN Low (J-2284) Pin 15 - ISO 9141-2 L Line Pin 16 - Battery Power U mnie podłączone są oczywiście musowo piny 4 i 5 (gnd), oraz 16(aku)... Ale! Oprócz nich powinien być podłączony PIN 7 (bo taką normę mają amerykańskie, kanadyjskie itd tylko nie japońskie vitki). Przynajmniej tak wyczytałem na jakiejś stronie na temat OBD2. (Piszą o ISO 9141 lub KWP2000). Natomiast u mnie podłączony jest pin 9. Ale nie sądzicie, że jeden przewód to trochę mało? Zatem jakiego protokołu właściwie używa mój komp? Bo każdy protokół wykorzystuje po dwa przewody do transmisji (poziom wysoki i niski albo + i masa). Błagam, nie mówcie, że tylko ja jestem taki pogrzany i dłubię przy kompie grand Vitary... ![]() |
Autor: | zax [ sob cze 11, 2011 11:29 am ] |
Tytuł: | Re: Interfejs diagnostyczny do GV |
No i przełożyłem zgodnie ze specyfikacją na 7my pin... Bo ta wtyczka jest bardzo user-friendly i pozwala na takie zabiegi ![]() Jeśli macie inne pomysły, to czekam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |