suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 07, 2011 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
W swojej GV mam zamontowana najprostszą instalację gazową. Na gazie silnik trochę łatwiej gaśnie (np. gdy pomylę biegi, lub gdy ruszam ze zbyt małych obrotów). Niekiedy też gaśnie jeśli jeżdżę jakiś czas na wysokich obrotach, zatrzymuję się i po nagłym dodaniu gazu szybko puszczam pedał. Wtedy schodząc z wysokich obrotów na puszczonym pedale gazu nie zwalnia i nie stabilizuje się jak na benzynie w okolicach 500-800 obrotów, ale obroty spadają dalej - niekiedy aż do zgaśnięcia silnika. Ewidentnie komputer był projektowany na lepsze paliwo.

Ostatnio dwukrotnie po przypadkowym zgaśnięciu na gazie miałem problem z odpaleniem. Odpala się zawsze na benzynie, więc teoretycznie nie powinno być problemów, tymczasem po odpaleniu - zresztą z trudem i po dłuższym kręceniu - silnik nie załapuje obrotów na poziomie ok 1000 ale szybko z nich schodzi i gaśnie. Próba "przygazowania" tuż przy odpaleniu - pogarsza sprawę - silnik zaczyna pracować szybko ale bardzo nierówno - samochodem trzęsie, coś tam stuka - na wszelki wypadek po takiej próbie natychmiast wyłączyłem zapłon.

Każda z tych sytuacji miała miejsce po jeździe w lekkim terenie, na dużych obrotach, w bardzo upalny dzień, samochodem rozgrzanym już wcześniej "do białości" na obwodnicy, który następnie chwilę postał z kręcącym się silnikiem.

We wcześniejszych sytuacjach zgaśnięcie na gazie dawało - owszem - minimalnie dłuższy czas odpalenia na benzynie ale bez takich jak opisane powyżej sensacji.

Po odczekaniu około 4-5 minut cały problem znika. Silnik odpala od dotknięcia, po przełączeniu na gaz pracuje równo. Żadna z kontrolek nie informuje o jakiś problemach.

Ot zagwozdka. Może moglibyście podać kilka teorii na temat tego stanu rzeczy? Naprawiać coś czy nie?

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 12:05 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
zla mieszanka na gazie, moze zbyt bogada, przeprogramowuje ECU, ja bym zaczal od wizytu u gazownika

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 7:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Problem robi się juz "nieprzejsciowy". Po jakimś czasie po raz kolejny "strzelił" mi gaz. Od tego momentu zaczęło się stopniowo pogarszać. Samochód zaczął regularnie gasnąć na luzie, także w trakcie jazdy gdy puszczam gaz. Po kilku dniach stwierdziłem że filtr powietrza jest otwarty i niedomknięty/musi wywaliło go podczas strzału/. Zamknąłem go ale poprawiło to sytuację bodaj na dzień. U mechanika na komputerze poza moim standardowym "check enginem" wskazującym błąd sondy lambda pojawił się jakiś błąd związany z przepływomierzem. Mechanik ma zamówić przepływomierz-używkę (nowy ponad 3000 PLN) i wymienić sondę lambda. Tymczasowo coś tam poprzestawiał i jeździ trochę lepiej ale zdarza się, że zgaśnie na luzie. Zaczynam zastanawiać się czy to tylko ow tajemniczy "przepływomierz" ktory rzeczywiście -jak tu pisano-niezbyt dobrze znosi "strzały" gazu czy też może taki zawór od obrotów na luzie który nazywaja "silniczkiem krokowym".
Chyba zamontuję po tych traumatycznych doświadczeniach sekwencję ale najpierw musi zostać rozwiazany problem silnika aby gazownik nie zgłupiał.

Robi się ciekawie...

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
miałem podobny problem. najlepiej się uwydatniał jak na biegu jałowym gwałtownie dodałeś gazu. ok 1500obr wskazówka na 0,5 sec zatrzymywała się by po chwili pójść do góry. auto nie chciało przyśpieszać z wolnych obrotów i zimne notorycznie gasło. Pomogło delikatne napięcie membrany w parowniku. Możesz to sprawdzić.

ten mechanik chyba trochę przesadza z tym 3k za przepływkę. używki są na allegro za 200zł. ja po takiej wycenie poszukał bym nowego mechanika.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
lukasz.szettel pisze:
miałem podobny problem. najlepiej się uwydatniał jak na biegu jałowym gwałtownie dodałeś gazu. ok 1500obr wskazówka na 0,5 sec zatrzymywała się by po chwili pójść do góry. auto nie chciało przyśpieszać z wolnych obrotów i zimne notorycznie gasło. Pomogło delikatne napięcie membrany w parowniku. Możesz to sprawdzić.
.

Problem jest trochę inny - obecnie na biegu jałowym silnik gaśnie na benzynie, w tym na 98oktanach z BP - robi to zostawiony "sam" na luzie gdy go mocno rozgrzeję. Gaśnie też po mocnym rozkręceniu i nagłym hamowaniu jeśli akurat zmieniam bieg i ruch auta nie podtrzymuje obrotów silnika
Generalnie ma tendencję do gaśnięcia na benzynie jeśli nie naciskam choćby lekko pedału gazu.

Na gazie płynnym nie ma co jeździć bo gaśnie na luzie od razu.

W okresie świetności miałem niekiedy za niskie obroty na gazie oraz zdarzało się "przygazowanie" i puszczenie gazu na luzie dawało bardzo szybki spadek obrotów aż do zgaśnięcia. Dzieki za info pogadam z gazownikiem jeśli po zalozeniu sekwencji też bede miał takie problemy.

lukasz.szettel pisze:
ten mechanik chyba trochę przesadza z tym 3k za przepływkę. używki są na allegro za 200zł. ja po takiej wycenie poszukał bym nowego mechanika.


To cena oryginału nowego wg ASO Suzuki, mechanik nie sciemnia. Używki po 200 zdarzają się ale ostatnio częsciej po 300, chyba nie tylko ja mam problem z przepływomierzem "po gazie"

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vonBraun stało się to, co się stać musiało, jeśli nie masz sekwencji w silniku MPI, szczególnie w Suzie :(
montuj sekwencję od razu, przy tej naprawie, nie czekaj, oszczędzisz na przepływomierzach w przyszłości. Jeden strzał i po przepływomierzu, niestety, montowanie starszej instalacji niż sekwencja w takich silnikach to pomyłka ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
vonBraun stało się to, co się stać musiało, jeśli nie masz sekwencji w silniku MPI, szczególnie w Suzie :(
montuj sekwencję od razu, przy tej naprawie, nie czekaj, oszczędzisz na przepływomierzach w przyszłości.


Tak wiem, nie włączę juz gazu po tej naprawie, do czasu zamontowania sekwencji - ma byc tańsza o koszt zbiornika, który da sie wykorzystac - kolo 2000 PLN
Gaz ten dostałem w spadku po poprzednim właścicielu, a moją czujność ukoiła prawie dwuletnia bezawaryjna "półdarmowa" jazda i śmiesznie niskie koszty obsługi serwisowej.


piotrk pisze:
[Jeden strzał i po przepływomierzu, niestety, montowanie starszej instalacji niż sekwencja w takich silnikach to pomyłka ...


Mój przepływomierz wytrzymał co najmniej 4 strzały w swojej historii ;-))) Taki odporny był!

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2011 11:31 pm przez vonBraun, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr cze 22, 2011 10:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
ILE ?! http://allegro.pl/ac-stag-200-4-tomaset ... 64957.html 690 zlotych kosztuyja podzespoly zeby przerobic Twoj analogowy gaz na sekwencje, jak si euprzesz to sam to zmontujesz,, pelna dokumentacja po polsku

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 9:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
jakoś i tak cały czas mówisz o kosmicznych sumach. ja suzuki uważam za auto śmiesznie tanie w eksploatacji mimo że kupuje tylko części made in japan (drugie auto w domu to saab93 i nawet do niego nowa przepływka ok500zł kosztuje, a części ogólnie do niego są cholernie drogie)

zadzwoń do firmy jambor (034 361 15 94 -częstochowa) ja tam kupuje części do suzuki, mają części tylko do aut japońskich. sprawdź u nich, jeżeli istnieje nowy zamiennik to oni powinni go mieć. myśle że z wysyłką też nie powinno być problemu, chyba że tak, to ja to załatwie.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 12:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
dokladnie nie ma sie co dziwic ze auto tak sie zachowuje jak nie ma w nim sekwencji :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 1:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
lukasz.szettel pisze:
jakoś i tak cały czas mówisz o kosmicznych sumach. .


Jak dotąd o części pytałem u autoryzowanych sprzedawców suzuki oni zaś szukali w katalogach "fabryki", i zwykle były to sumy przerażające. Głupi reflektor przeciwmgłowy kosztuje tam ponad tauzena, podobnie pompka do przedniego napedu - ok.1200 PLN. Obie części ostatecznie kupiłem u "złomiarzy" za wielokrotnie niższą cenę.

lukasz.szettel pisze:
zadzwoń do firmy jambor (034 361 15 94 -częstochowa) ja tam kupuje części do suzuki, .

Dzięki za namiar

Na ich katalogu nie ma chyba częsci do mojego modelu
http://jambor.katalogazja.pl

Ale zadzwonię jutro, może będą umieli znaleźć.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 1:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
ja w tym katalogu też nie bardzo potrafię coś znaleźć. zadzwoń. nie gwarantuje sukcesu, ale do tej pory wszystkie potrzebne mi części mieli na stanie.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl