suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 14, 2011 5:48 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lip 13, 2011 1:28 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Mazurki
Witam wszystkich zainteresowanych w nowym temacie.

Posiadam vitarę z 99'w wersji 3D blaszance z silnikiem 1,9TD 55kW. Jak zauważyłem niektóre vitary posiadają na masce wlot to chłodzenia intercoolera lecz fizycznie go nie posiadają. Tak jest też i u mnie. Czy ktoś podejmował próby zainstalowania sobie takiego intercoolera? Zastanawiam się nad zmotaniem tego szpasu co by podnieść nieco osiągi ale nie wiem czy da się tak łatwo to uzyskać.

Samo fizyczne wszczepienie intercoolera z np 2,0TD chyba by nie sprawiło problemu a rury i kształtki też by się dało dorzeźbić tylko czy potem wystarczy jedynie podkręcić dawkę na pompie lukasa?

Badał już ktoś ten temat? Jest sens i ekonomiczne uzasadnienie by podjąć taką próbę celem podniesienia mocy?

_________________
Suzuki Vitara 1,9TD 3D 99'
Albercik


Na górę
Post: czw lip 14, 2011 7:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 16, 2011 6:03 pm
Posty: 128
Lokalizacja: Kraków
PSA produkowal XUD9 (bez intercoolera) i XUD9TE z intercoolerem i turbodoladowaniem. O tym drugim silniku cos wiem bo mialem taki w Peugeot 306. Wiec zaczne od tego ze intercooler jest w nim fabrycznie montowany na gorze silnika i chlodzony z wlotu na masce. Tak wiec nie powinno byc problemu z zamontowaniem, jedyna roznica to ze w Vitarze silnik jest wzdluz.

Pytanie odnosnie tej modyfikacji: Czy chcesz zakladac rowniez sprezarke, bo bez niej nie widze sensu zakladania intercoolera ? Jesli tak to musisz jeszcze zmienic pompe wtryskowa, na taka ktora zwieksza dawke jak pojawia sie cisnienie w dolocie.
Narazie takie rzeczy przychodza mi do glowy, nie mam pojecia czy jest roznica we wtryskach i glowicy miedzy tymi silnikami. jak sobie cos jeszcze przypomne to dam znac.

_________________
Vitara/Sidekick '89 1.6 8V automat LPG - sprzedany


Na górę
Post: czw lip 14, 2011 9:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 20, 2010 9:50 am
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
Podłączam się do tematu bo też mam taki silnik i przydałoby się trochę kuni więcej. @szyszon: te nasze silniki też mają turbo.

_________________
Była: Vitara 1.9 TD 1997r.
Jest: Grand Vitara 2.0 HDI 2004r.


Na górę
Post: czw lip 14, 2011 9:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 16, 2011 6:03 pm
Posty: 128
Lokalizacja: Kraków
robcio-p pisze:
Podłączam się do tematu bo też mam taki silnik i przydałoby się trochę kuni więcej. @szyszon: te nasze silniki też mają turbo.


W takim razie intercooler nie zaszkodzi a napewno schlodzi powietrze rozgrzane po sprezeniu. Z tego co wiem (a mialem pompe boscha) to jedna srubka na pompie odpowiada za maksymalna dawke i to mozna zwiekszyc. A co do ilosci paliwa w zaleznosci od cisnienia to regulowalo sie porzez obrot membrana w tej gruszcze na szczycie pompy. Byla tam taka krzywka ktora zmieniala charakterystyke ilosci wtryskiwanego paliwa i mozna bylo to zmniejszyc albo zwiekszyc.
Zakladam, ze macie skrecone cisnienie na turbinkach, w XUD9TE wynosilo ono 0.9 bara ale mozna bylo podkrecic do 1.2 Bara. Wiecej mozliwosci "tuningu" nie widze. Mnie serjny XUD9TE wystarczal i wg mnie byl to bardzo dobry i mocny silnik jak na wtrysk posredni.

_________________
Vitara/Sidekick '89 1.6 8V automat LPG - sprzedany


Na górę
Post: sob lip 16, 2011 7:03 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lip 13, 2011 1:28 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Mazurki
szyszon pisze:
robcio-p pisze:
Podłączam się do tematu bo też mam taki silnik i przydałoby się trochę kuni więcej. @szyszon: te nasze silniki też mają turbo.


W takim razie intercooler nie zaszkodzi a napewno schlodzi powietrze rozgrzane po sprezeniu. Z tego co wiem (a mialem pompe boscha) to jedna srubka na pompie odpowiada za maksymalna dawke i to mozna zwiekszyc. A co do ilosci paliwa w zaleznosci od cisnienia to regulowalo sie porzez obrot membrana w tej gruszcze na szczycie pompy. Byla tam taka krzywka ktora zmieniala charakterystyke ilosci wtryskiwanego paliwa i mozna bylo to zmniejszyc albo zwiekszyc.
Zakladam, ze macie skrecone cisnienie na turbinkach, w XUD9TE wynosilo ono 0.9 bara ale mozna bylo podkrecic do 1.2 Bara. Wiecej mozliwosci "tuningu" nie widze. Mnie serjny XUD9TE wystarczal i wg mnie byl to bardzo dobry i mocny silnik jak na wtrysk posredni.



Dziękuję za odzew. Ja ma u siebie XUD9SD i nic kompletnie z nim nie robiłem a wszystko jest oryginalne. Nie skręcałem turbiny. Drażni mnie jedynie atrapa wlotu do chłodzenia intercoolera i dlatego wolał bym by był z tego użytek.
Zatem podpowiedz o ile pamiętasz i możesz jak samemu skręcić turbinkę by było bezpiecznie dla silnika oraz jak podkręcić pompę by wszystko działało jak trzeba.

_________________
Suzuki Vitara 1,9TD 3D 99'
Albercik


Na górę
Post: sob lip 16, 2011 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 16, 2011 6:03 pm
Posty: 128
Lokalizacja: Kraków
Nie modyfikowałem swojego silnika w 306, miałem taki zamiar ale tego nie zrobiłem, więc mogę Ci jedynie pomóc teoretycznie.

Dokładny opis tuningu masz poniżej:
http://www.club-306.com/page/articles/_/peugeot-306-guides/306-tuning

Co do turbinki to musisz zmienić moment w którym "wastgate" się otwiera tak aby uzyskać większe ciśnienie. Robisz to skracając albo wydłużając dźwignię która jest przy gruszce przy turbinie. Nie wiem jaką masz turbinkę ale w Garrecie wygląda to mniej więcej tak (nie ma już tego autka więc zdjęcia z neta):
http://homepage.ntlworld.com/ken.waters1/Pictures/306/tuning/Garretsm.jpg

Polecam przed zwiększeniem ciśnienia doładowania wrzucić manometr na wężyku ciśnienia łączącym turbo/intercooler z pompa wtryskową. Ja miałem u siebie zamontowany manometr z butli CO2 na trójniku wpiętym wężyk pomiędzy intercoolerem a pompą. Zdjęcie:
http://homepage.ntlworld.com/ken.waters1/Pictures/306/tuning/gaugesm.jpg

Poszukaj gdzie na pompie Lucasa masz ustawienie maxymalnej dawki wtryskiwanego paliwa i zwiększ tą wartość (wiem gdzie jest to w Boschu ale w lucasie nie wiem). Pamiętaj żeby to robić małymi krokami, nie spalone paliwo będzie powodowało dymienie na czarno :) W necie mała podpowiedź gdzie kręcić:
http://homepage.ntlworld.com/ken.waters1/Pictures/306/tuning/maxfuel.jpg

Trzecia sprawa to zmienić ustawienie kompensatora doładowania żeby dawał więcej paliwa. Poglądowe zdjęcie z neta:
http://homepage.ntlworld.com/ken.waters1/Pictures/306/tuning/boostcompensator.jpg

Powodzenia !! :) Jak masz smykałkę mechaniczną to sobie poradzisz bez problemu. Intercooler by się przydał na pewno, więc od tego bym zaczął.

_________________
Vitara/Sidekick '89 1.6 8V automat LPG - sprzedany


Na górę
Post: ndz lip 17, 2011 8:21 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lip 13, 2011 1:28 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Mazurki
Świetne wskazówki. Dziękuję Ci bardzo za rzeczowe porady. Na dzień dzisiejszy sprzedaję to autko ale wątpię by to się udało bo założyłem do uzyskania kwotę zaporową i jeśli się nie sprzeda to zaczynam od konserwacji a potem właśnie chcę deczko podkręcić moc i zamontować wciągarkę.
Jeśli będę ten temat realizował to pociągnę wątek z efektami poczynań.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

_________________
Suzuki Vitara 1,9TD 3D 99'
Albercik


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl