suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 17, 2011 5:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
hej problem ma się 16v

dzis jade do roboty i auto mi na swiatlach zgasło, zerkam na temperature a tam ponad 3/4 na skali
odpalam, zjechałem na bok i patrz pod maske, i widze wodę gotujacą się w zbiorniczku wyrównawczym pod sam korek, sporo jej też musiało wylecieć, bo mokro w nadkolu, włączyłem ogrzewanie na maxa i jadę dalej temperatura ciągle oscyluje między połową a 3/4

jadąc poźniej obwodnicą na ogrzewaniu temperatura nie spadała a auto na luzie czy na światłach gasło, więc zatrzymałem się później i odkręciłem korek chłodnicy, poszło powietrze a w chłodnicy sucho, natomiast w zbiorniczku wody ma maxa.

Miałem trochę wody w aucie, wlałem 2 litry i to co było w zbiorniczku, auto zaczeło chodzić na LPG normalnie, nie gasło. Jednak robiąc kolejne kilometry auto znowu chciało przygazsnąć choć temperatura już dochodziłą max do połowy. Dojechałem do roboty otwieram maskę, a w zbiorniczku znowu max a w chłodnicy wody nie widać.

Poczekałem aż, auto ostygnie, odpaliłem i dolewalem wody do chlodnicy, po sam korek z czasem gdy temperatura rosła, wody ubywało, więc ciągle dolewałem, wlałem 2 litry i poszedłem do roboty.
Wracając z roboty znowu zobaczyłem już pod samym domem, że temperatura w połowie i coś słąbo auto chodziło na luzie.
w chłodnicy znowu nie było widać wody po odkręceniu korka poszło powietrze a w zbiorniczku wody trochę ponad normę

Pod korkiem oleju nie widać białch plam, i na bagnecie też nie.

Z rury wydechowej leci biały dym, przed tym nie zauważyłem, żeby leciał.

Nadmienie, że jakieś pół roku temu założyłem nową głowice i komplet uszczelek :D i teraz się zastanawiam, czy nie wrzucić auta do odry :D

Pozdrówka

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr sie 17, 2011 10:02 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wymień uszczelkę pod głowicą i będzie git ;) tylko tym razem kupo porządną i zrób porządnie, u dobrego (!!!) fachowca splanuj -> ma być jak lustro

też się zastanawiałem, czy nie złomowac sztrucla jak w odstępie właśnie 1/2 roku robiłem uszczelkę 2gi raz :mrgreen:

mam nadzieję, ze nie przytarłeś silnika ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 12:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Prawdopodobnie pod samochodem jest mokro po jeździe. Warto sprawdzić gdzie cieknie i czy czasem od temperatury nie odkształciła się przednia plastikowa pokrywa silnika, na samym dole.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 7:13 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
himself mialem bardzo podobne obiawy, wycieku plynu nigdzie nie bylo widac
byla walnieta uszczelka pod glowica

_________________
Rower


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 7:57 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Wiktor pisze:
Prawdopodobnie pod samochodem jest mokro po jeździe. Warto sprawdzić gdzie cieknie i czy czasem od temperatury nie odkształciła się przednia plastikowa pokrywa silnika, na samym dole.
Która to osłona? bo nie kojarzę...
... ważne, by się głowica nie odkształciła od upalania z suchym układem chłodzenia :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 2:11 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
polopony pisze:
himself mialem bardzo podobne obiawy, wycieku plynu nigdzie nie bylo widac
byla walnieta uszczelka pod glowica


Jeszcze może być uszkodzony korek. Chociaż nie pamietam czy w suzuki tez jest taki z zaworkiem jak w Hondzie...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 4:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
mechanik i uszczelka byla naprawde dobra :) i bylo dobrze splonowane, caly szkopuł polega na tym, że było sucho a te głowice tego nie lubią.
W pierwszej kolejności sobie spuszcze to co wlałem, wleje od nowa posprawdzam obejmy i chwile pojeżdże jak się nie naprawi :D o wtedy będę mógł myśleć o dalszych rzeczach ( uszczelka itp ) mam nadzieję, że nie będę miał kolejnej głowicy do ozdobienia ogrodu :D

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 4:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
danthe pisze:
polopony pisze:
himself mialem bardzo podobne obiawy, wycieku plynu nigdzie nie bylo widac
byla walnieta uszczelka pod glowica


Jeszcze może być uszkodzony korek. Chociaż nie pamietam czy w suzuki tez jest taki z zaworkiem jak w Hondzie...

tez moze byc to by tlumaczylo utrate plyny i wysoka temperature
ale himself pisze ze kopci na bialo - korek tu raczej nie jest winny

dawno robilej ta uszczelke? w zbiorniczku wyrownawczym nie ma jakiegos syfu?

_________________
Rower


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 6:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
no pierwszy raz mi rok temu padla uszczelka w sopocie :D tam mi zobili i zjebali
pozniej juz po jakims misiacu we wroclawiu postanowilismy z kolega to poprawic :) okazalo sie ze glowica byla peknieta, wiec wymienilismy na nowa z baleno silnik dostal komplet dobrych uszczelek, rozrzad itd :) od tamtego czasu minelo jakies 8-10 miesiecy, auto nie bylo zbyt katowane w terenie od tamtego czasu bo do tego jest v6 :) ale za to na czarnym lubiło się kręcić :)
w zbiorniczku syfu nie widziałem
korka jako tako nie mam, ale podmienie od v6
jutro po robocie zrobie tak

spuszcze wszystko z auta,
posprawdzam i powymieniam obejmy na weżach.
wleje wodę do chlodnicy, na otwartym korku odpale auto, poczekam az sie nagrzeje i wlacze wentylator na cieple powietrze, i będe dolewał wody jak będzie jej ubywać w chlodnicy ( zapowietrzenie ? ), pozniej zaloze korek od v6, doleje do zbiorniczka, i zrobie troche km i zobaczymy.

termostat sprawdzic ? moglo byc tak ze sie przywiesil i woda uciekla z chlodnicy ? bo pamietam ze wlasnie tego dnia wjechalem w jakas dziurę na drodzę i temperatura mi skonczyla wysoko ?

a te dymienie mogl byc spowodowane tym ze z braku wody lpg nie pracowalo dobrze ( falowaly obroty ) pewnie przymarzal reduktor i cos bylo nie tak z mieszanka ?

Pozdr

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 8:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
himself pisze:
termostat sprawdzic ? moglo byc tak ze sie przywiesil i woda uciekla z chlodnicy ? bo pamietam ze wlasnie tego dnia wjechalem w jakas dziurę na drodzę i temperatura mi skonczyla wysoko ?
tak sie dzieje jak masz sucho juz w ukladzie chlodzenia i jakies resztki plynu kraza ...
ale mogl sie termostat zawiesic, na malym obiegu -> wymontuj go na dobry poczatek

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 6:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
hej sprawy wyglądają tak,
dziś spuściłem wódę z chłodnicy i wywaliłem termostat.
Po dokręcałem wszystkie obejmy.
Nalałem wodę do chłodnicy weszło ponad 4 litry a do zbiorniczka niecały litr.
Zrobiłem z 15 km po mieście gdy dojechałem i auto ostygło w zbiorniczku było tyle wody ile wlałem natomiast do chłodnicy weszło jeszcze z 0,5 - 1 litr wody.
Teraz co mnie jeszcze niepokoi, auto na dojeździe do świateł gdy np wrzucam na luz trzyma 1,5 - 2 tys obrótów dopiero po chwili spadają do 800 i wtedy też auto chodzi jakoś tak dziwnie drążki biegów drgają objaw nieco podobny jak by nie palił na jakiegoś cylindra, jednak auto się wkręca na obroty normalnie.
Z rury leci biały dym ale nie zawsze, czasem leci mocno przy dodaniu gazem, a czasem wogóle nie bymi .

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 8:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
himself pisze:
Teraz co mnie jeszcze niepokoi, auto na dojeździe do świateł gdy np wrzucam na luz trzyma 1,5 - 2 tys obrótów dopiero po chwili spadają do 800 i wtedy też auto chodzi jakoś tak dziwnie drążki biegów drgają objaw nieco podobny jak by nie palił na jakiegoś cylindra, jednak auto się wkręca na obroty normalnie.
Kilka dni temu miałem to samo na LPG, ale u mnie obroty spadały nawet do 400 - sprawdź czy po bodylifcie nie pękła od dołu guma od filtra powietrza, gaz tamtędy ucieka, obroty spadają i auto wpada w drgania co czuć najbardziej na lewarku skrzyni biegów. Rozwiązanie: zamontowałem gumę do góry nogami tak by pęknięcie samo się zasklepiło, pochyliłem trochę obudowę filtru powietrza przez ucięcie kawałka jednej nogi żeby guma była mniej naciągnięta od dołu. Niskie obroty i drgania zniknęły natychmiast, auto pali na LPG jak nowe.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 9:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
piotrk pisze:
Wiktor pisze:
Prawdopodobnie pod samochodem jest mokro po jeździe. Warto sprawdzić gdzie cieknie i czy czasem od temperatury nie odkształciła się przednia plastikowa pokrywa silnika, na samym dole.
Która to osłona? bo nie kojarzę...
Ta pokrywa dociska uszczelkę na swoim obwodzie. Jeśli pokrywa na dole odkształca się od gorąca - przestaje dociskać uszczelkę...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 11:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jaką uszczelkę ?? to jest intencjonalnie _nieszczelna_ obudowa rozrządu. Ma na dole otwór, który celowo został tam umieszczony, by syfy wszelakie (olej) wypływały elegancko. Tak samo mocowania na śruby jak i otwór na koło pasowe nie są szczelne.

himself sprawdź jak wyglądają świece ... ale niestety, z tego co piszesz musisz szykować się na ponowną wymianę ...
możesz zrobić to samemu - 2 wieczory, nic trudnego. Tylko klucz dynamometryczny jest potrzebny.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob sie 20, 2011 8:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
obawiam sie ze piotrk ma racje.
normalnie jakbys przerabial moj przypadek.
tez czasami nie palil jeden cylinder a mocy nie brakowalo,
a plyn spieprzal przez uszczelke - a wysrywal sie tlumikiem
zobacz jeszcze te swiece, moze to jakas cenzura...

_________________
Rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl