KozioŁ pisze:
U mnie korek ma wytłoczone 0.9 - ale jakie to ma znaczenie?
To jest ciśnienie otwarcia korka, powyżej którego korek przepuszcza rozszerzony od temperatury płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
Jeśli damy korek ze zbyt dużym ciśnieniem otwarcia, to może nie wytrzymać chłodnica
Jak damy taki z za niskim, to z kolei zbyt wcześnie płyn zostanie wypchnięty do zbiorniczka wyrównawczego i przy dużym obciążeniu silnika po dłuższej jeździe może się w zbiorniczku nie zmieścić - po schłodzeniu silnika zassa do chłodnicy wszystko i będzie nam ubywać płynu!
Nie wiem, jak jest rzeczywista wartość zaplanowana przez Suzuki i jak jest tolerancja odporności chłodnicy
A pytam dlatego, że stary korek (z uszkodzoną uszczelką) ma ciśnienie 0.9, a w sklepach najczęściej jest oferowany z ciśnieniem 1.1. Ze sklepu Motocom najpierw przysłali mi zamiast zamówionego 0.9 taki 1.1, ale po reklamacji na 2 dzień dostałem błyskawicznie przesykę z identycznym korkiem, tylko z ciśnieniem 0.9 - nie byłem pewien, kóry zatrzymać a który odesłać do sklepu
Dzięki za odpowiedzi - zostaję przy 0.9
